Sv: Loppistråden
Haha, vilken fest B-pappa! Blir gruvligt avundsjuk på att ha tillgång till loppisar som får in mer än nån enstaka kul grej då och då.
Känns som de tre loppisarna i Piteå är ganska sega och inte får in mer än skrot och skräp. Åkte på Reprisen igår. Skivavdelningen var nästan löjligt 10-kronorsmässig. En back med bara klassiskt och en med bara dansband. Hittade bara en (1!) enda Pelle Karlsson och en drös ointressanta sjutummare med trasiga konvolut. Kändes som backarna plockats rena för att bara lämna det rena skräpet, Sven-Erics och tre exemplar av nån Flamingokvintetten-platta.
CD-hyllan hade några indie-isch band, Carter USM och Souls. Souls var del av swindie-vågen va? Kolossalt ful logga hade de. Köpte inget. Ändå hittat en del kul bland CD tidigare, som Disco Volante med de där Mr Sparkle eller vaddenuheter. Mr Bongo? Mr Bingo? Mike Pattons überknepiga noiserockband.
Fyndade en drös Italo-sjuor från Beat Box på PMU i höstas, annars har det varit torka men jag har inte hört på dem än.
Köpte ett ställ för sjutumssinglar iallafall som var brunrött och fint.
Fingrade på en billig sångmikrofon men jag har så mycket elektroniskt skrot hemma i en resväska. Noise-instrumentering.
Kassörskan var supertrevlig och lite nervös. Många med funktionsvariation, psyk och utbrända som jobbar där, på Reprisen. Trodde jag skulle hamna där själv ett tag. Uppskattar deras service så mycket mer än i nån annan butik.
It's the last days of man on Earth