1 Senaste redigerad av catinzebag (2022-01-03 11:43:05)

Tråd: HELLRESER 2

God fortsättning allihop!

Jag kommer släppa ett nytt nummer av HELLRESER under våren, det är fyra tecknare än så länge men letar efter någon som kan skriva en text (1-2 sidor) och någon som kan göra en serie på 1-3 sidor. Temat är helvetiska resor (och det får man tolka hur man vill). 

Hör av er om ni känner er träffade eller tips om någon annan som passar. Ingen får betalt för ingen tjänar pengar, eventuellt skramlar alla ihop för tryckkostnader, delar på zines så blir det billigt eller plus minus noll eller så tar jag och Andreas som är huvudansvariga ansvar för det men det kommer vi överens om tillsammans.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

jag är sugen på att göra en ny serie! när är deadline?

Sv: HELLRESER 2

Å jag skriver gärna text! Har redan nu en del uppslag och spännande också att skriva så kort, till skillnad från min vanliga gubbkillerabbliga stil. När vill ni ha texten?

Sv: HELLRESER 2

Åh här sov jag på saken och är sist in! Är ledig torsdag - söndag så har tid att skriva lite korta texter. Tänkte isåfall en två - tre korta texter om några helvetesresor. Har blivit en bättre människa så skriver under på larsesqs tänk, mindre gubbkillerabbel och kort och koncist, hålla det rimligt, korta nedslag. Om det kan finnas plats kan jag svänga ihop lite, när är isåfall deadline? Men OBS, ja det söktes ju bara en person till textskrivande så larsesq är ju först till kvarn, men hojta om det behövs lite utfyllnad.

Sv: HELLRESER 2

Vad roligt tema och det här lät ju spännande! Kan tänka mig att skriva något, tecknar-grejerna är inte riktigt uppackade ännu.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: HELLRESER 2

Hehe, gissade direkt att det var några veteraner här som skulle bli sugna på att göra både text och serie till ditt zine Cattiz!
Jag känner mig också sugen på att skriva text men lämnar med gott humör platsen åt B-pappa eller Larsesq. Kör hårt!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER 2

Fan va bra! Tack!! Så, en serie och tre texter? Så länge det är 1-3 sidor text kan vi klämma in det utan att spränga frakt och tryckgränsen.

Deadline är någon gång i februari, skicka allt till mig på catinzebag@gmail.com.
Tänkte presentera alla med små bilder i förordet så bifoga gärna en bild på er (eller något som får representera er om ni inte vill vara med på bild.)

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

super!

Sv: HELLRESER 2

Ok! Blir en text från mig, det får räcka. Kan ev svira ihop nån till kortis om det behövs, får se hur det blir. Skriver klart i veckan nu tänker jag, typ klar. Mailar dig sen, catinzebag.

EDIT: fick lite grus i maskineriet, texten kommer så fort det bara går.

Sv: HELLRESER 2

Ok skickat till din mail, Kattis!

Sv: HELLRESER 2

Tack!! Ska kolla upp tryckeri och försöka rita klart min egen serie så hörs vi i slutet av februari

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

12 Senaste redigerad av catinzebag (2022-02-01 17:58:43)

Sv: HELLRESER 2

Vi har plats för fler sidor serie än 1-3 sidor så om Ane vill så är det bara att slänga in fler sidor. Vi har också plats för en till text eller serie, ville du kanske Tommy?

Såhär ser det ut

Kattis - 4 sidor serie
Andreas - 8 sidor serie
Ane - 1-3 sidor serie (mer?)
Natta - 4 sidor serie
Mika 1-3 (vet inte hur mkt plats med illustrationer osv)
Lars - 1-3 sidor text
En annan Lars - serie på 1-? Sidor

Det blir nog bra, blir väl Max 30 sidor.
Tryckerier tar 625:- för 100 ex i 130g mattbestruket papper, vekket jävla kap!! (Eller kan nån räkna ut hur mkt varje fanzine kostar att trycka då?)

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

ja nice jag gör gärna längre! är så dålig på att berätta snabbt heheh

Sv: HELLRESER 2

ska skissa upp serien i veckan så kan återkomma med hur många sidor?

blir rätt så tungt med 130 gram att skicka i psoten? men om det är 30 sidor kanske ändå int kommer upp i nästa portogrupp?

Sv: HELLRESER 2

Jag håller på med massa andra skriverier och jobb nu, men lovar dyrt och heligt att få klart texten innan månaden är klart. Härligt att de var så billiga. 6,25 kr/ex på 30 sidor är bra.

Sv: HELLRESER 2

Ja, absolut bara att säga till hur många sidor du behöver fram tills 30 sidors gränsen, och jag ska fråga om de har tunnare papper, vore ju bra.

Usch…Min genialiska plan var att rita en ruta om dagen, det gick bra i två dagar. Nu har jag många rutor att teckna iskall, fan…Ser framemot texten Lars!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

Hej!

Tryckeriet var inte så billigt, kommer kosta typ 2000:- (minns inte var 1800:- plus moms tror jag) för 100 ex/28 sidor priset jag fick var för fyra sidor haha. Men vad blir det typ 20:- per zine? Kan inte räkna, hjälp.

Men det är på tryck och kommer nästa vecka iallafall!!

Det var en riktig rysare där jag nästan godkände massa fel först, hade missat en hel sida serie och några sidor låg fel men hoppas det blev rätt i slutändan.

Tack alla som ville vara med! Skickar till er gratis-ex och ni får gärna köpa några fler för tryckpris o sälja ni med.

Tack Lars som hämtar allt!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

Tja, det var ju inte så billigt. Hm... Räknar med att hämta upp allt i början/mitten av nästa vecka. Blir väldigt spännande att få läsa det!

Sv: HELLRESER 2

Superkul! Waowow!

Sv: HELLRESER 2

larsesq skrev:

Tja, det var ju inte så billigt. Hm... Räknar med att hämta upp allt i början/mitten av nästa vecka. Blir väldigt spännande att få läsa det!

Yes! ???? ska ha släppfest sen också någonstans

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

catinzebag skrev:
larsesq skrev:

Tja, det var ju inte så billigt. Hm... Räknar med att hämta upp allt i början/mitten av nästa vecka. Blir väldigt spännande att få läsa det!

Yes! ???? ska ha släppfest sen också någonstans

”????” Var egentligen en smiley med solbrillor men det gick inte

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

Kul att det snart finns ute! Köper gärna ett ex.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER 2

Nu är tidningen här! Langa adress så skickar jag såklart till alla som medverkat! Eller äh kontaktar er så många är ni inte.

Vill du köpa är det bara att swisha 30:- till 0723025923 och skriva adress i ämnesraden. Kommer också ha släppfest på
Söderkällaren nu på fredag, kom förbi om du är i stackhaalm.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER 2

Så kul att äntligen få lusläsa den.

Sv: HELLRESER 2

Så kul! Yahoo yippie tjohoo!