Tråd: Stödbössa

Hallå alla! Är klar med mitt första zine, men fattiglapp som man är så undrar man:

Har hört rykten om att det funnits en "stödbössa" för fattiga fanzinemakare. Stämmer ryktet?

Allt gott.

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Stödbössa

Vet inte om det finns en stödbössa eller om allt försvinner i och med NAT4? Men jag är alltid redo att lätta på plånboken och crowdfunda fattiga fansinister för att få ut sina alster. Så om stödbössan inte existerar, donerar jag gärna en slant så du kan ut ditt första zine. Räkna med det.

Sv: Stödbössa

Hej Usch! Finns visst babbel från min sida om "stödbössa", samt det som larsesq säger, den kollektiva kraften. Jag kan gärna gå in med en mindre slant, dock just nu går den hobbybudgeten till porto till NAT4, så kan inte lägga nån större klumpsumma. Men ja som larsesq säger, det går ju att ev gört kollektivt. Men du kan om du vill PMa en "offert" till mig, om hur mkt pengar det rör sig om och vilka tidsrymder vi pratar om, så kan vi ta det därifrån. Bästa hälsningar, B-pappa.

Sv: Stödbössa

Usch och jag har ju också access till tämligen gratis skrivare. Portot är väl dock alltid en fistel i röven.

Sv: Stödbössa

autotrof skrev:

Usch och jag har ju också access till tämligen gratis skrivare. Portot är väl dock alltid en fistel i röven.

God bless!

Ja, det är portot som alltid ställer till det. Var mest nyfiken om ryktet stämde, den lär ju komma bra till hands i framtiden!

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Stödbössa

Jag kan också pynta en mindre summa. Blir ordentligt nyfiken vad du gjort för zine!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Stödbössa

jag har fått smygtitta på detta fanzin och bekräftar att det absolut är värd att stötta! både i pepp och monetär väg!

Sv: Stödbössa

Vart skickar man korvörena?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Stödbössa

Kan inte ta emot bidrag pga sjukskrivning osv, men:

Vill man stötta ekonomiskt så kan man skicka ett bidrag till Svarta kattens swish: 123 406 55 87

Xoxo

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Stödbössa

Hur gick det med stödkassan Usch? Fick du råd att trycka upp zinet? Kan skicka en hunka.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Stödbössa

Hunden Uppföljaren skrev:

Hur gick det med stödkassan Usch? Fick du råd att trycka upp zinet? Kan skicka en hunka.

Hej Hunden! Jag fick ihop en slant! Det fattas några hundra för fakturan, men zinet är tryckt!!!

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Stödbössa

Åh vad roligt! Vill hemskt gärna köpa!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth