Sv: Dumpstring

Hunden Uppföljaren skrev:

Kanske har kvar inspelningarna av ölburkarna på gamla telefonen. Hm.

Kul om du hade. Jag dumpstrade massa träbitar och rostig metall. Det börjar gå utför för mig känner jag.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Dumpstrade tre böcker:

I bäst-ordning
1. Sändebud från stjärnorna av Rauni-Leena Luukanen
2. Bibeln på 100 minuter, vet ej vem som skrivit men Antje Jackelén har skrivit förord.
3. Wislawa Szymborskas samlade dikter 1945-2002

Läst mest i den sistnämnda dock men inte hittat något jag gillar tillräckligt mycket förutom att tidigare läsare/ägare skrivit massa själv i den. Ser mest fram emot den första som verkar handla lite om utomjordingar och rymden och klanger och grejer och så.

Dumpstrade två VHS-band och två mikrovågsugnar att ta till skolan också.
VHS:erna då, nån rysk animationsvideo från 1992 samt en juvelinfomercial från numera avvecklade Cabouchon LTD. Borde kanske tagit hela påsen då det var mycket ryskt i den.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Fräckt! Makalöst snyggt omslag till "Sändebud från stjärnorna" också: https://www.bokstugan.se/bok.php?id=19000

Var det nåt kul som den tidigare ägaren skrivit i diktboken?

Jag dumpstrade nästan, lite ofrivilligt, i torsdags. Var med föräldrarna i andra sidan av kommunen (där de bor) och besökte en ort ingen av oss tidigare varit i. Var i ett gammalt glasbruk, som var halvt om halvt, övergivet. Var lite olika verksamheter i den, men var en sån makalöst stor anläggning - att det nog är svårt att hålla igång hela alltet. I en öppen lada/bod fanns en container med massa bråte. Jag började vanan trogen rota. Fanns en del VHS:er - Croc och nån Pettsson-VHS - och några kataloger från 80-talet, som hade varit kul att ta med om de inte var i sånt förfärligt skick. Men ja, spännande att dumpstra. Glömmer lätt bort det.

Sv: Dumpstring

larsesq skrev:

Fräckt! Makalöst snyggt omslag till "Sändebud från stjärnorna" också: https://www.bokstugan.se/bok.php?id=19000

Ja, och om det inte går att få tag på den t-shirten så vill man ju göra en remake.

larsesq skrev:

Var det nåt kul som den tidigare ägaren skrivit i diktboken?

Mycket superröriga psykosanteckningar på dålig engelska. Svårt att få en överblick.

Men typ
"I don't beleive it's He/She
We need consciousness so that we don't die
verbally he leads of this on life

No leadership demoralizing children

How psychiatric stories (eller stones) create mental illnesses
undermindes or demanding which D in dage (?)
created equal right to be the liberated pursit of happiness, life.
How long will stay..."


larsesq skrev:

Jag dumpstrade nästan, lite ofrivilligt, i torsdags. Var med föräldrarna i andra sidan av kommunen (där de bor) och besökte en ort ingen av oss tidigare varit i. Var i ett gammalt glasbruk, som var halvt om halvt, övergivet. Var lite olika verksamheter i den, men var en sån makalöst stor anläggning - att det nog är svårt att hålla igång hela alltet. I en öppen lada/bod fanns en container med massa bråte. Jag började vanan trogen rota. Fanns en del VHS:er - Croc och nån Pettsson-VHS - och några kataloger från 80-talet, som hade varit kul att ta med om de inte var i sånt förfärligt skick. Men ja, spännande att dumpstra. Glömmer lätt bort det.

Jag rensar lite nu. Försöker hålla isär konstprojekt och fina konstböcker. Får ha max en bokhylla böcker i framtiden tänker jag. Men det är svårt när det dyker upp en massa nya spännande grejer.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Dumpstrade hos en godisbutik och hittade en jävla Knox Original-skylt. såklart formad som en snusdosa. Kompisen som fick den blev glad, synd att han slutat snusa.

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Dumpstring

Jag behöver mer skyltar asså! Gärna nån kitschig bokstav eller nåt!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Kolla efter såna där företag som tillverkar skyltar, de borde ju slänga allt möjligt kul. Vi har ett sånt företag i förorten jag bor i och de slänger hela neonskyltar i containrar, allt från typ restauranglogor till typ mäklarfiromor etc. De slängs väl för att de inte fungerar men är man händig så går det säkert att lösa.
Har du vägarna förbi sthlm maggan så rekommenderar jag det!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dumpstring

Har ett sånt där företag i Piteå också, typ Clear Channel eller underleverantörer till Clear Channel. De har massa skyltar på gården som bara ligger slängda och inget staket.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Dumpstring

Wow! Ska kolla runt efter det!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Papaya var ju en jävla grej, tog en vecka att äta upp haha. Och litchieplommon (!) eller lichten som hon jag dumpstrar med säger. Jag kallar kärnan för lichtenstein.

Fun fact som jag lärde mig från det pedagogiska resespelet backpacker är att papaya är den mest proteinrika frukten.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Ooo, Backpacker var kul! Lärde mig ganska historia från historiefunktionen i Age Of Empires II.

Levde på påsar med torkad Papaya och ananas under gymnasiet.
Är det nån sötma i färsk papaya?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Dumpstring

Inte jättesött faktiskt. Ganska matig smak. Lite matig på samma sätt som typ grodskinnsmelon som jag också dumpstrade för ett tag sedan. Första gången jag åt och gillade att det var lite åt gurkhållet men kanske var pga. omogen eller nåt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Dumpstrade en världsradio från sony, en discokula som jag gav bort, en synth från Roland (JV-1010) och något slags reverb (yamaha r-100).

Edit: Så här lät det https://vittring.bandcamp.com/track/200422-2

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

39 Senaste redigerad av Hunden Uppföljaren (2022-04-22 16:30:38)

Sv: Dumpstring

Vad är en världsradio? Är det en sån med starka kortband och långband? Aldrig kollat upp skillnaden mot typ gamla apparater där det står massa städer tryckta på framsidan och en vanlig am/fm-radio.

Vilket flyt att dumpstra synt och reverb! Har du varit på nån soptipp och grävt i en container?
Brukar alltid kika i elektronikcontainern när man är på soptippen. Ibland ligger det nån keyboard eller spännande dator där men aldrig vågat plocka på mig nåt. Slängde en hög gamla bandspelare och loppisfyndade walkie talkies jag använt till noise för ett tag sen, mer eller mindre fungerande grejer.

Skulle lyssna men sitter på jobbet.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Dumpstring

Hunden Uppföljaren skrev:

Vad är en världsradio? Är det en sån med starka kortband och långband? Aldrig kollat upp skillnaden mot typ gamla apparater där det står massa städer tryckta på framsidan och en vanlig am/fm-radio.

Vilket flyt att dumpstra synt och reverb! Har du varit på nån soptipp och grävt i en container?

Vet inte riktigt vad som definierar en världsradio mer än att det stod "WORLD RADIO" på den. Jag tänker som du, det är något med vilka band den kan få in. Har letat fram batterilådan nu så det är väl dags att testa.

Det var en bostadsrättsförening nära där jag har odlingslott som hade rullat ut den bredvid sina containers som de brukar beställa en gång om året. Massa polare var där och hittade bra saker också.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Dumpstrade f.ö. en kompressor igår så nu blir det airbrush! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Roligt med airbrush! De där kompressorna är ju rätt dyra. Vad ska du airbrusha? Hade varit kul att testa på.

Sv: Dumpstring

larsesq skrev:

Roligt med airbrush! De där kompressorna är ju rätt dyra. Vad ska du airbrusha? Hade varit kul att testa på.

Ja, den här hade en sprucken kåpa bara skulle vara en "silent"-modell men nu låter den en del och har tydligen kostat 3000 spänn på sin tid. Har redan testat lite med biltemas billigaste och lite acrylic-ink på några former jag klippte för länge sedan som nu fick fade i kanterna. Blir nog gatukonst av det. Har också dumpstrat ohemult mycket provburkar och är sugen på att grunda olika träbitar jag har med de färgerna och tänker att det ska bli ett bra och jämnt resultat, får se om det blir i mitten på nästa vecka den projektet drar igång. Fruktansvärt dimmigt blev det i alla fall. Hoppas orkidéerna gillar det.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Jag glömde orkidéerna i köket i Halmstad. Har inventerat mina 8mm-projektorer (och nån super 8 och nån editor) och det är totalt 6 enheter. Trodde jag kanske hade 2-3. Haha. Fast när jag frågat en kompis och min mor hur många de trodde jag hade så gissade båda på 10.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Typ dumpstrade med Hunden i helgen. Var i ett övergivet hus där det fanns en massa bråte som ingen verkade bry sig om. Hittade en gammal fluxus-tidskrift som tydligen går för typ 2000 kr på Ebay och sånt.

Sv: Dumpstring

larsesq skrev:

Typ dumpstrade med Hunden i helgen. Var i ett övergivet hus där det fanns en massa bråte som ingen verkade bry sig om. Hittade en gammal fluxus-tidskrift som tydligen går för typ 2000 kr på Ebay och sånt.

Älskar allt med fluxus. Mycket verkar dock vara på väg åt det där hållet att bara för att det var smalt och udda så blir det skyhöga samlarpriser på det. Även punksinglar och sånt verkar ju dra iväg. Fattar samtidigt att folk är nostalgiska men ibland är det ju bara helt sjukt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Dumpstring

Haha jäkla fynd, coolt!

Sv: Dumpstring

Det var ett SJUKT fynd. Har helt gett upp tanken på att köpa punksinglar från 70-90-talet. Kanske en bra grej egentligen, att man dras till musik utanför kanon för att kanon är pissdyr.
Fick lite mail art i fredags från Italien som var väldigt Fluxus. Är det så kul längre? Samma med den där antologin Larsesq hittade. Massa smått pjosk, anti-konst i klassisk Fluxus-stil. Surnat lite på det där.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth