1

Tråd: Finaste kuvertet du fått

Många fina brev har vi väl skickat å fått, men vissa lägger ju extra mycke jobb på att själva kuverte ska se så fint ut. Kanske för din skull, kanske för postnords skull.. vilket är din favorit? Får vi se en bild på de?

Sv: Finaste kuvertet du fått

Verkat som en del forumiter samlar på kuvert. Jag har några som jag fått av Majja, Anev., Hunden och så, men varit dåligt på att samla på kuvert. De jag har sparat har teckningar och sånt på sig. Jag brukar ofta använda Seriemagasinet som kuvert. Det är lite för att fick såna kuvert av indiepersoner (då var det ofta Starletserier som användes) tidigt 00-tal. Tyckte det var fint. Jag har även en massa Seriemagasinet och serierna i den tidningen vill jag ju inte läsa (de är fruktansvärt dålig. Använder bara en del insändare till fansins och så). Blir lite mer personligt och roligare också, tänker jag. Är på resande fot nu, så kan tyvärr inte ge några bilder.

Sv: Finaste kuvertet du fått

Ja jag fotade kuvertet du skicka ti mig. big_smile Tyckte de va skitsnyggt me serietidning som brevpapper!

Sv: Finaste kuvertet du fått

Ja! Det är verkligen snyggt med serietidningspapper som kuvert. Jag har fått en hel del fina kuvert med teckningar och sånt från Larsesq och Saftgay och flera andra. Är lite för lat för att själv dekorera mina kuvert. Slänger på en klibba nån gång om jag har eller kuddar ner nån snabb teckning. Ibland blir det kul, ibland inte. Är väl pragmatisk och ofta stressad att få ut paketen så känner att jag inte har tid att dekorera. Men det vore fint.

Har fått jättefina kuvert från kanadensaren David Tighe, han använder mycket gummistämplar av alla de slag, med subversiv grafik, udda 1800-talsillustrationer och dylikt. Vet inte hur folk lyckas göra såna proffsiga stämplar. PJM, amerikan, hans kuvert brukar också vara gummistämplade, illustrerade, kantade med fina gamla frimärken. Hal McGees likaså. Som sagt, britten Mark Pawson har ju gjort hela zines med kuvert i original. Häftat ihop massa kuvert till ett färdigt zine = readymade.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Finaste kuvertet du fått

Man har fått många kuvert genom åren. En del väldigt fina - en del mycket enkla. Men man kan inte spara på allt som sagt. Brukar återanvända dem sedan ser jag dem aldrig igen.

Arbete är livets krydda

Sv: Finaste kuvertet du fått

Men hallå VA! Vad fint kuvert du skickade ditt zine i. Fint hur du skrivit adressen över hela bredden på kuvertet. Det kommer sparas!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth