Tråd: Punkare i hela landet - fören eder

Hej hej! Hur är det med er alla!! loggade in idag och läste allt nytt och blev alldeles varm av gemenskapen.

Har haft lite internetpaus men nu är jag tillbaka! på dom trevliga ställena iaf - här på forumet och ett sprillans nytt "sociala medier" för sveriges punkscen. Alltså det är så nytt att det startades idag. Så vi kan samlas utanför facebook och instagram och äga det själv. Bli med!!!  Är som ett forum men en kan chatta också! skitfett. hittills är ett av de typ fyra inläggen också om att alla borde kolla in svenskafanzin hihih. vi har pratat lite där om att ha ett fanzinegörarhäng på distans om någon är pepp. postar om det sen men om du har ett fanzin du vill jobab på eller börja göra eller nåt och vill ha lite sällskap - håll ögonen öppna!!

här är nya hängstället iaf! sprid det gärna till de som du tror du skulle vara intresserad:

https://pankrockers.mn.co/

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Hej Ane! Det är fint, tack. Härligt att höra från dig här. Kikat runt lite därinne, verkar toppen! Finns mycket potential! Ska närma mig det där forumet inom kort. Fint med samhörighetslänkandet med detta forum!

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Kul idé med forumet. Bra idé att man kan chatta också. Jag är gärna med på fanzinegörarhäng på distans. Kanske funkar bäst med klippa och klistra, det är ju trevligt och påtigt och kräver inte samma sorts koncentration som skrivande. Ska regga mig där hur som helst.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Jättekul! Gick med precis nu. Låter som en bra idé att ha fansingörarhäng. Det är jag gärna med på. Skoj att göra saker tillsammans.

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Väldigt annorlunda upplägg på forumet. Blir lite grötigt på telefon samtidigt som det är rätt likt fejsbook. Egentligen föredrar jag ju det enkla upplägget på det här forumet. Det är lätt att hitta och så. Men kul med extra funktioner.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Ja jag har fortfarande inte vågat mig an detta, dvs svenska fanzin, på telen än för jag ser att jag kan inte se nya poster, typ? Men ska kolla igen framöver. Ska ju avhandla TUSEN FANZINES eller var det hundra? Vi får se. Jo Pankrockerz verkar lite grötigt, massa små plotterfunktioner. Men men. Det verkar trevligt ändå.

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Jag brukar läsa på mobilen, det är faktiskt en helt okej mobilanpassning vi fått till. För vissa (bl.a mig) har jag inte kunnat öppna PM men det löste sig när jag bytte telefon... så det är nog svårt att få till riktigt. Sidan anpassar sig bra efter storleken på skärm osv smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Ok fint ska testa mer!

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Forumet blev bättre när jag bytte mobil också, nu ryms hela sidan på skärmen. Och jag kan läsa pm också, till och med svara på dem. Sitter så sällan vid datorn, även om jag egentligen föredrar det.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Kul, hakar på givetvis!

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Hehe ja, Pankrockers var en grej som man startade mitt i en pandemi, kanske inte var det smartaste..

ska försöka liva upp sidan igen när jag får cash och kan betala för ytterligare funktioner. Fanns mycket potential när man kunde lägga till events och annat gött.

Kul att se vad ni skrivit om det <3

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Ja, försökte engagera mig där i början, när jag började vara mer på det här forumet igen också. Klingade av ganska snabbt. Även det här forumet har ju mycket av diskussionerna försvunnit, förutom i filmtråden som lever loppan. Men det är ju en jävligt kul idé ändå, att samla punkare från hela landet på ett forum.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Tycker du? jag tycker det gått i vågor, ibland loggar jag inte in på ett par dagar och så ser jag typ 10 uppdaterade trådar, ibland är det B-pappa som gått laget runt och skrivit, men ibland är det lite varierat. Men det är väl en pulstagning på fanzinerörelsen i allmänhet tänker jag.
Sen gillar jag att det inte är femton nya inlägg i timmen för det brukar oftast bli kvantitet före kvalitet. Filmtipsartråden kan vi ju nästan göra till ett fanzine i framtiden bara det. mårundan är viktig för att det är trevligt att stämma av med varandra. Sen köpbytsälj-forumet är ju det här forumets viktigaste funktion.. och görs det inga fanzines så finns det ju ingenting att sälja där:-))

jag kanske bara är optimistisk iofs. Men jag har hört det typ varje år sen 2013 när vi startade och det skrivs ju ändå någorlunda regelbundet, det kommer ett gäng nya medlemmar varje år utan att vi gör den minsta lilla reklam etc. smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Punkare i hela landet - fören eder

Ja iofs, tillströmningen av nya medlemmar har varit ganska bra och nya har blivit mer engagerade när gamla förmågor, mig själv inräknad, klingat av. Jag tenderar att vara pessimistisk så det kan man ta med en nypa salt.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth