Tråd: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Hej alla!

Snart kommer nästa nummer av Det grymma svärdet komma ut och det är lite speciellt eftersom det är en uppföljare till boken "Fanzinerad" som kom i början av 00-talet med tillhörande utställning och så vidare. Det är ett intervjubaserat nummer med och om fanzinister, fanzines, skapandeprocesser, inspirationskällor, kritik, anekdoter, visioner och så vidare.

265 sidor.

Såhär ser omslaget ut: http://svenskafanzin.se/dgs/misc/dgs37.png
(cred till Michelinmannen, som f.ö också formgivit hela numret)

Flera av er som finns på forumet är med och ni alla kommer få ett ex gratis, ni kommer kontaktas separat om detta.

Ni andra som vill köpa: priset är 100 kronor (inkl frakt).

Vill du köpa flera? PM:a mig! Priset kommer vara 100kr styckvis då fortfarande, men frakten behöver vi räkna ut och se vad som blir billigaste alternativet.
Fördelen med att köpa genom mig/DGS är att man slipper mellanhanden Adlibris med allt vad det innebär.
Den kommer finnas tillgänglig för handeln om ett par veckor, men köper ni härifrån kommer den till er innan den når bokhandlarna.

Sugen? Skicka ett PM här eller mail till paddsatan snabel-a gmail.com.

Hoppas ni kommer gilla den!
/Tommy, Evelina, Lars å Fredrik

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Läckert, vad kul, vilket hästjobb! Snyggt.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

alltså sjukt

4 Senaste redigerad av larsesq (2020-11-04 11:07:16)

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Kommer bli det bästa numret av Svärdet på flera år! Känns stort att få vara och gjort detta, med såna fina personer. De som är intervjuade är:

Matthias Andersson
Anev.
Autotrof
B-Pappa
Flyktsoda
Hunden
Kattis serier
Lappia
Larsesq
Levande begravd
Michelinmannen
Morsan & Mötley Crüe-Edvin
NBBBBB-Jon
Puffy
Saftgay
Sober Coven
Pär Thörn
Tommy
Video Ferox-Johan.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Vad lustigt +kul. Jag tänkte bara häromdan att det skulle va lall om det kom en uppföljare på fanzierad... Ibland händer det. Läre ju ha, hivar ett mail ja.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Vad trevligt! Då kan vi ligga hemma på varsin kammare och läsa intervjuer med varandra. Fint.

Arbete är livets krydda

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

jag är så pepp!!! är som en dröm! jag fick förra fanzinerad av en kompis när jag hade gjort mitt första fanzin 2006. hon är min punkstorasyster och skickade med koola saker och blandband från oslo till ensamma jag i bodö där alla flyttat. då tänkte jag fan va många! och nu femton år senare är jag en av dom!!!!

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Den ska komma inom en vecka typ, och då kommer vi skicka ut den till er alla. Så räkna med en fin julklapp.
Ni får gärna hjälpa oss att sprida ordet. Man kan beställa genom prenumeration@detgrymmasvardet.se (eller via detta forum hehe)
Eller om ni vill köpa på er ett gäng å sälja själva så går det också bra.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Nu har den kommit å är supertjusig. Det går att beställa, flera av er har gjort det och ni + ni som medverkat kommer få era succesivt under kommande veckan. Det är väldigt många som ska iväg.

Trevlig helg å väldigt bra jobbat! Den e skitsnygg.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Jag fick mitt exemplar på brevlådan idag. Har inte hunnit läsa eller titta närmare, men säkert jättebra. Blir fint att mysa med här i juletider. Koka lite glögg, äta en pepparkaka, mysa på och läsa. Fiini!

Arbete är livets krydda

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Ja vilket otroligt jäkla jobb ni gjort, vilken kulturgärning! En folkfest! Fylld med anekdoter, dokumentation över åren, bilden klarnar och nya dörrar öppnas. Gjort lite nedslag i olika intervjuer och det är verkligen strålande läsning, alla kommer till sin fulla rätt och säger massa förnuftiga och ärliga saker, väldigt öppet och inkännande osv. Väldigt trevligt och mysigt. Spar nog resten till julledighet, nu blir det nämligen helgjobb men ledig på måndag. Sen två dagar jobb till.

Men ja verkligen bra tajming eller liksom läckert att denna blaska lyckades bli av och kunde genomföras.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Känns stort att få kunna vara med på ett hörn. Härligt att så många gillar den också. Stolt och nöjd.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Ni får jättegärna köpa på er ett gäng som ni kan sälja vidare (för 100kr) jag har sålt för tusenlappen hittils och då har jag inte ens haft mina tvinga-på-folk-samtal ännu.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

snygg +rolig läsning! tycker den väckte många frågr och funderingar som inte lyft så ofta i salongerna, bra! jag kanske köper in en bunt framöver när jag fått igång angry hudik-distrot

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Håller fortfarande på att läsa, den tar aldrig slut! Säger som Kronblom, kommer nog köpa in ett gäng framöver, men det blir typ till våren. Återkommer med mer ordande framöver.

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Om det är någon här som läser och som inte fått sitt ex ännu: Vi vet om det - de har tagit slut hos oss och det är lite administration att få tag på nya och sen ska man ha tid att skicka ut dem och så vidare. Men det kommer :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

...nu är alla ex utskickade så nu ska alla som beställt och/eller medverkat få sina ex snarast. Om du inte har det så PM:a så kikar vi på det.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Är inne på en viss forumits fantastiska YT-sida. Så himla mycket bra (kul att Fuck With Eyes-skiva finns där. Umgicks lite med en medlem när jag bodde i Malmö 2007). Kanske gammal skåpmat, men uppföljaren till Fanzinerad2 gav visst DGS ett nytt fan:

https://www.youtube.com/watch?v=H9LXt7Hzu-o

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

"Jag vill vara med.. i Det Grymma Svärdet" Åh herregud....................................... big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Det grymma svärdet #37 | Fanzinerad 2.0 2005-2020

Hallå! Ja nu är ju detta nummer utläst sen länge och jag tänkte ju under sommaren avhandla olika zines jag läst. Om jag orkar och hinner. Men här tänkte jag orda lite om DGS 37 - Fanzinerad 2.0. Fast sen insåg jag att den är för omfattande för att jag ska orka gå genom i detalj - B-pappa eftersöks ofta på flera ställen samtidigt, därför jag dyker upp och försvinner. Försöker frigöra mer tid men går väl sådär. Man dras in i saker. Jaja.

Den här tidningen var iallfall en glädjehöjdpunkt från de senaste årens läsning, fin i nuet och säkert lika fin som tidsdokument & milstolpe framöver. Nu kom jag inte på mer att säga, lär greja med annat, men den här blaskan gör sig som bäst när den läses, inte här i någons beskrivning.

Ha en lagomt skön sommar!