Tråd: Paddsatan #10

Nu finns Paddsatan #10 ute. Alldeles varm från kopiatorn.
Numret är jubileumsnummer och därför firar jag med att tillverka hälften på en dator, vilket aldrig kommer upprepas igen.

Numret innehåller en längre novell om en journalist som flyttar till Gotland för att börja jobba på en konkurshotad tidning och där han sen dras in i intriger som utspelar sig på ön. Förutom det har jag en text om att hänga med människor som trippar på hundmedicin, en biografi om skaparen av begreppet "Hot dogs" (varmkorv med bröd för den oinvigde) och lite annat smått å gott.

Det kostar 20 spänn (inkl porto) och beställa gör ni genom PM på forumet eller paddsatan@gmail.com.

Tar ni en prenumeration på 200 SEK så får ni en schysst kaffekopp som det står "Rusta upp psykvården" på. Härligt va?
Ni som redan prenumererar kommer ha tidningen hos er nästa vecka.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Paddsatan #10

Härligt! Visst har jag betalt min prenumeration? Har ju redan muggen som nån slags gisslan mot öhh.. mig själv... Min sambo tyckte den var så sorglig (dvs att psykvården ens är i behov av upprustning) så jag får int ha den hemma. Ska ha den på jobbet sen när jag börjar igen smile

Aja nog om min mugg, kul m nytt nummer iaf!

Sv: Paddsatan #10

Jorå, det har du och ditt kuvert ligger på köksbordet just nu. :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Paddsatan #10

En annan har redan fått sitt nummer och kan berätta att det var ypperligt trivsam läsning, särskilt den långa novellen, och biografin över "hot-dog"-uppfinnaren!

maskinpark.bandcamp.com