Tråd: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Hej Hej!

Ville bara berätta att jag har gjort klart tre nya fanzin i sommar! Jag vet fucking hybris!! Känns jättekul mycket för att två av dom är textfanzin, min debut av att göra det på svenska! Slutade göra textfanzin för tio år sen pga jag gjorde dom på norska och bodde ju här då så har gjort est serier sen dess. men nu är jag tillbaka!

Men min hybris och pepp räckte tydligen till att göra två första nummer samtidigt! Det heter "Är det här vår liv?"  och är den reboot på mitt allra första fanzin!  Då var syftet att peppa folk i min hemstad bodö på att göra feta grejer genom att ha intervjuer ed folk från bodö som gjorde feta grejer fast nu har jag gjort om ume istället. Nummer ett är lite personliga texter, några intervjuer med folk som gör feta grejer i umeå (och kiruna och st petersburg), fanzinrecensioner över årets fanzinmånadsläsningar och andra recensioner, allmänt politikpepp och klasshat. Nummer två är typ samma förutom att det är recensioner över high school filmer istället för fanzins och mer personliga texter och en fuckings novell!!! Båda numren är 56 sidor och kostar 30 kr st plus porto

Sen har jag gjort ett nytt seriefanzin också med nästan trettio sidor från min bok och några andra grejer jag gjort sen sist. Emo men ändå hoppfullt. 44 s och färgomslag och kostar 40 kr!

Har int dom klara än men har nästa vecka så tänkte bara flagga för det så om folk vill ha så kan dom beställanu så skickar jag direkt jag fått hem dom. Vet ej vad portot blir för vet int vad dom väger än men det kan vi ju ta sen. Ska se om jag kan skaffa swish annars är det banköverföring eller paypal som gäller. postar lite bilder sen när jag fått dom!

pepp pepp pepp!

ni som jag redan har bytt med i sommar skickar jag också när jag fått. och jag har kvar av några andra fanzins också och gjort ny upplaga av mountains of hurt. älska fanzin fanzin fanzin!!!!!!!

ni kan beställa via forumet eller anev (at) riseup.net

hoppas ni har det bra gullungar!!

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Wow! Det här vill jag ju ha och läsa! Imponerande att göra tre fansins.

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Hej! Vilka fantastiska nyheter! Mailar dig sen!

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Schysst, jag köper ett av varje. Skickar PM!

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Vad roligt Ane! Jag tror vi bytte i somras så jag väntar spänt på mina ex haha.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Vill jättegärna ha! Tror vi sagt att vi ska byta? Men om inte pröjsar jag gärna. Vi hörs om ett, skickar min adress

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

I utkanterna av Umeå där brinner flitets lampa tydligen!

Arbete är livets krydda

8 Senaste redigerad av anev (2020-09-07 08:20:20)

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Hej nu har jag äntligen fått hem dom (och vissa har jag redan skickat ut!)

PunBB bbcode test

Har skaffat swish också. Ni kan titta på dom och läsa mer på min "webshop" http://anev.storenvy.com/.

Portot blir 22 kr för ett och 44 kr för två/tre. Mountains of hurt kostar 30 kr inkl portot. Om en vill ha alla fyra blir det 186 kr inkl porto wink

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Har du samma swishnummer som sist? Dök inte upp samma namn dock. Tänker jag kollar innan jag swishar. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

samma swishnummer som sist. annat namn! alexander ska det stå som namn!

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

ps ni måste höra av er till mig oavsett och säga vad ni vill ha och adress och så för jag kan inte se vad som kommer in där!

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Läste de två Är Det Här Våra Liv! för ett tag sedan. Gillar all DIY-entusiasm och väldigt snygg layout. Bäst var intervjun med pitepunkaren och artikeln om college-film. Sett en del sånt på sistone. Freaky Friday och 10 orsaker att hata dig är toppen, härligt indie-rock-exproprierande Disney-skit. Inte läst Youth Culture Forever-numret än dock.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Finns det några ex kvar? Äh, jag mailar ock

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Läste Youth Culture Forever #7 idag medan jag låg med huvudvärk från vinet igår kväll. Vackert tecknad som alltid, gillar hur du fångar den norrbottniska/västerbottniska naturen, Ane. Tänkte på hur små detaljer du använder för att fånga lokala miljöer och stämningar, bara ett par ord här och där. Väldigt rena linjer och snygga vinklar.
Tänkte på hur mycket prestationsångest man lever med, att man lider mer av sorgen för att man inte orkar prestera och att man tror att man måste prestera socialt för att människor ska tycka om en. Rädslan för svaghet precis som du skriver i zinet. Kul med en introtext som förklarar bakgrunden till varje serie och bild, gillar sånt redaktionellt material och att få en liten personlig notis om vad serieskaparen tänker och pysslar med i övrigt.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Men vilken spännande webbshop! Hur ska man kunna välja?? smile

Sv: Är det här våra liv #1 & 2 OCH Youth Culture Forever #7

Okej, till slut valde jag Är det här våra liv #1 och #2.  Så snyggt gjorda och med så mycket intressant läsning! Gillar verkligen blandningen av intervjuer, recensioner och personliga texter. Det är så bra skrivet och peppande vad gäller allt möjligt: starta band, engagera sig, göra fanzines! Jag rekommenderar också brevpapperen från webbshoppen, så fina.