1 Senaste redigerad av puffy (2020-04-21 15:20:12)

Tråd: PUFFY nummero 9

Tänkte folk kunde behöva nått att läsa i sin karantän så har tillsist satt ihop en ny tidning. Lite tunnare än vanligt och kopierar upp på jobbet i smyg den här gången, så kanske lite mindre lyxig än tidigare men i stort sett samma, bigfoot, skräckfilm, strunt osv. Eftersom jag ska göra allt själv gick det givetvis på tok första försöket, satte sidorna bakofram, men känner mig säker på att få till det imorgon vid försök två!
22:- inklusive porto kostar den eller hellre byte, skicka PM den som vill ha ett ex!

Sv: PUFFY nummero 9

Vi har ju vår deal på gång!! Ska bli kul å läsa

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: PUFFY nummero 9

Wow toppen! Ja fy vad krångligt sånt där är. Vi tar en deal vi mailen kanske va? Tänker att jag nog tar en 5 ex iaf, men ja det tar vi där och då.

Sv: PUFFY nummero 9

Idag fick jag till det bättre med sidor på rätt plats osv. så nu är den redo!
men så visar det sig ju att postnord-nazisterna höjt portot så får ta 22:- inklusive porto (dvs. tidningen är gratis med det kostar 22 spänn att skicka den...).

Sv: PUFFY nummero 9

har dom höjt IGEN??

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: PUFFY nummero 9

Det var ett tag sen jag skickade nått... ett frimärke kostar visst 11:- numera och det brukar ju krävas två.
Ska precis iväg o posta första laddningen förresten.

Sv: PUFFY nummero 9

Ja det har varit 11 kr frimärket sen typ nyår va? Eller hur det nu funkar exakt. Vi får se om det blir förändringar mer i år, men har svårt att se det? Jag postade typ ingenting innan 2013, men under dessa 7 år har det varit konstanta höjningar. Om jag vet rätt så kostade Postverkets blå S-påse med bubbelplast 20 kr (alt 25 kr st) där 2013 cirka, för innehåll upp till 2 kg, rymmer exakt ett DVD-fodral. Idag kostar den 42 kr styck. Hujja.

Sv: PUFFY nummero 9

Fortsätter det såhär med portohöjningar blir den naturliga (och tråkiga) fortsättningen att publicera digitalt. Ser att allt fler amerikanska zine-skapare gör allt digitalt nu för tiden. De har även börjat röra sig ifrån Instagram nu. Laddade till och med ned en hemsnickrad app igår till telefonen, där någon publicerar sina fanzines. Otroligt vad de håller på.

Vill ha Puffy #9, skickar PM!

Sv: PUFFY nummero 9

Jag vill ha ett smile

Sv: PUFFY nummero 9

Mycket bra nummer! Hade en trevlig stund när jag drack en kopp kaffe och satt och läste. Tyckte några av bigfootfilmerna fick lite väl dåligt betyg. Minns att jag tyckte att både Abominable och Exists var rätt underhållande! Gillade mest att läsa om Waco och Ruby Ridge filmerna, ska nog ta och ladda ner dem. Loose Nukes var också lite kul. Hardcore rules!

Arbete är livets krydda

Sv: PUFFY nummero 9

Jag har precis kopierat upp några fler ex av nummer nio, det blir nog de sista av den, så om någon missat och vill ha är det bara att slå till nu.
Märkte att det räcker med ett frimärke för den, så priset är nu 12:- inkl. porto - det blir väl även mitt inlägg i prissättningsdebatten - men hellre byte!
Har kvar några strö-ex av några tidigare nummer också, kostar en tia+porto (de är lite tyngre...).
skicka PM.

Sv: PUFFY nummero 9

Rena rama vrakpriset! (Eller ja, portopriset är ju åt rakt motsatt håll...) Har du några ex kvar?

Sv: PUFFY nummero 9

Jo, finns några kvar än, dessutom har jag samlat på mig en del frimärken som posten glömt stämpla... Så skicka PM med din adress så kommer en!

Sv: PUFFY nummero 9

Toppen!

Haha, ostämplade frimärken är vårt enda hopp i dessa dystra portotider.

Sv: PUFFY nummero 9

Trevligt som vanligt! Jag är så glad att du ser alla de här filmerna så att jag slipper wink och bara kan njuta av att läsa om dem istället!