Tråd: Distro eller beställa olika svenska zines

Hej! Jag undrar om någon har en distro eller vet nån som har? Planen är att köpa flera svenska zines av olika upphovspersoner och med olika teman, typ en liten representation av fanzinesverige (men inget dyrt eller för fancy) och samtidigt hålla fraktkostnader nere. Även ett plus om det finns med zines som passar för blandade åldrar dvs inget alltför mörkt/våldsamt/pörrigt.
Maila mig gärna på felicia[understreck]a[understreck][snabel-a]hotmail.com. Alltså ett understreck efter Felicia och ett efter lilla A.

Må fint! /F

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Är det inte nån som vill sälja/byta fanzine?

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Skickat ett mejl! Kul initiativ.

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Låter superkul! Jag är dock dum och/eller stressad i huvudet och fattar inte riktigt hur det skulle funka i praktiken smile Skulle man typ prenumerera, eller skulle det finnas ett urval av zines att beställa från samma person, så att portot blir lägre?

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Jo, jag har ett litet fanzinedistro jag tar med på spelningar. De mesta nya jag köper in köper jag rätt få nummer av, så brukar inte bli kvar så mycket. Men finns rätt mycket i "förrådet" med zines som är tre/fyra år gamla. Om du vill byta/ha/köpa

Arbete är livets krydda

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Den riktiga Maria skrev:

Låter superkul! Jag är dock dum och/eller stressad i huvudet och fattar inte riktigt hur det skulle funka i praktiken :) Skulle man typ prenumerera, eller skulle det finnas ett urval av zines att beställa från samma person, så att portot blir lägre?

Nää, det är jag som kanske inte är helt tydlig bara. Såhär: biblioteket (kommunen) vill med hjälp av mig köpa in zines till ett litet bibliotek. Kommunen har gått back i budgeten med typ 4 miljoner, och naturligtvis är det kulturen och ungdomsverksamheten som ska spara in dessa slantar. Så: för att inte behöva kontakta alla fanzineskapare en och en (det har kommunen inte råd att betala mig för) och för att inte behöva få ett fanzine i varje leverans med 40-60 kr porto på varje så letade jag någon som kunde sälja några olika fanzine. Dessutom är det rejält krångligt för kommunens ekonomiavdelning att hantera betalningar till privatpersoner.

Helt enkelt suger kommunen på kultur! Sammanfattningsvis. Men vill en bidra så kontakta mig på felicia_a_[snabela]hotmail.com så ska jag fixa så bra det går. Senast 15/12 :)

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Lappia skrev:

Jo, jag har ett litet fanzinedistro jag tar med på spelningar. De mesta nya jag köper in köper jag rätt få nummer av, så brukar inte bli kvar så mycket. Men finns rätt mycket i "förrådet" med zines som är tre/fyra år gamla. Om du vill byta/ha/köpa

Jag vill gärna köpa äldre zines! Vore fint med en blandning: lite punk, lite aktivism/politik, lite nonsens, lite personligt etc. Typ 10 ex om du kan sälja för under 200? Skriv till mig på felicia_a_[snabela]hotmail.com så får du adress och så :)

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Deklaration skrev:

Skickat ett mejl! Kul initiativ.

Tack! Har läst mailet och svarar snart!

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

Alex:
Vill köpa K.P av dig (de nummer du har exemplar kvar av). Även andra rena punkzines kan vara av intresse om du har nåt som jag saknar.
Kontakta mig gärna på
luffarpunk@gmail.com

Sv: Distro eller beställa olika svenska zines

PublicImage skrev:

Nää, det är jag som kanske inte är helt tydlig bara. Såhär: biblioteket (kommunen) vill med hjälp av mig köpa in zines till ett litet bibliotek.

Ah, jag fattar! Kul grej, hoppas att du får ihop en hel del zines! smile