Tråd: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Ja... jag och Hunden har gjort lite fansins. De är dessa:

Hunden som vägrade dö#22; Mer av ett musiknummer med intisar med Pär Thörn, Hårdgnissel, Team Boro och Michael Ridge. Helena Juréen och Hunden gör ljuddagböcker och det recenseras skivor från Chocolate Monk. Skriv till brevsolo@gmail.com

Skinnbrakka#1: Samarbete mellan mig och Hunden. Massvis med urklipp ur diverse tidningar och annat bös. Insändare och lite redaktionellt material från Seriemagasinet, Starlet, Mitt livs novell, KP och annat gott och blandat.

Sällsamheter i Munchkinland#22: Elin från Skiftande Enheter och Monokultur intervjuas, precis som Kai som gör musik under namnet Enema Syringe och lägger upp loppismusik som DJ Vittnesbörd gör. Jag gör en serie, skriver om punk i Tranås och en del andra grejer.

De kostar 25 kr/st, men går ju att bytas mot nåt kul eller så. Skriv till mig: larsesq@gmail.com

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Jag vill förstås ha en av varje! Reservera åt mig tills jag får tummen ur och mailar er, är ni snälla.
Och Lars du måste berätta hur mässan i Växjö var?? Kanske på annan lämplig tråd i forumet? smile

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Lägger ett ex av nya Sällis och Skinnbrakkan till dig. Hunden fixar nog ett ex åt dig, Maria.

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Det där urklippszinet är verkligen härligt! Seriemagasinets insändarsida var något alldeles extra...
Bara hunnit bläddra lite i de bägge andra än, hajade till lite vid bilden från Storno, minns den som ett rätt roligt zine med lååånga intervjuer. Särskilt den med han som gjorde serier om medlemmarna i Kraftwerk var kul och underlig. På frågan "vad lyssnar du på för musik" listade han hela sin skivsamling... Har även för mig att Merzbow var med i ett nummer och pratade om hur mycket han diggade Samla Mammas Manna. Tror tyvärr jag sålt dem i en utrensning tillsammans med Soma, Min ögon, Alzheimer och allt vad de hette, dumt dumt.

Mycket trevligt att träffa så många fanzinemänniskor på Gula Villan i lördags, det gör vi om!

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Kul att Skinnbrakka föll dig på läppen! Är nog ett av det bästa och roligaste fansin jag gjort (och jag har väl typ gjort 40 stycken allt som allt). Kommer nog ett nummer till. Köpte lite fler Seriemaggan och har börjat köpa på mig Mitt livs novell och några utvalda nummer av Lilla Fridolf och annat. Men just Seriemaggans frisinnade policy att trycka allt de får in, gör det till en guldgruva.

Köpte två sista numren av Storno från nån tjomme på Tradera. Andra numret var väldigt studentgrabbigt (Pär Thörn kallar till och med en tjej för "Hora" där). Kändes... ofräscht då. Det sålde jag vidare. Men tredje numret har jag kvar. John Andersson-intervjun är riktigt bra. Pär Thörn gjorde bra och långa intervjuer. Hans Lars Sjunesson-intervju i Normal Man#2 är riktigt, riktigt bra. Alzheimer är också ett mycket bra fansin. Och Mö! Mö! Det var ju en oerhört viktig källa av inspiration för en ung Larsesq. Jag och Mö! Mö!-Pontus bodde ju i samma stad några år i början på det vilda 00-talet.

Jättekul att vi kunde stråla samman på Gula villan i lördags. Gör gärna. gärna om det! Och desto fler, desto roligare.

6 Senaste redigerad av puffy (2019-10-03 15:50:24)

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Absolut! Kanske 2 november när det är nå slags Halloween-hardcore firande? Jag ska i varje fall dit då, men kommer inte spöka ut mig....

Apropå Punk i Tranås så fanns det ett fanzine därifrån som hette Banka Bäver, vi snackar mitten av 90-talet och käng. Killen som gjorde det är intervjuad i senaste Flyktsoda, verkar som han har en podd nu. Tror det var i den jag läste om varför Tranås enda rikskändis Lennart Hyland lokalt kallades för "Pi", han hade kört i diket med 3,14 promille.

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

2 november och Halloween-hardcore-firande låter toppen! Var kan en annan läsa mer om det evenemanget?

Vill minnas att jag bläddrade i nåt nummer av Banka Bäver (som nog sen bytte namn till Backlash, eller blandar jag ihop mina punkfansins från 90- och tidigt 00-tal?).  När jag var i Tranås såg jag statyn av Hyland som är på torget mitt i centrala stan. En fågel hade bajsat på hans nylle. Inte alltid lätt att vara Hyland, för mer information om det läs Tuss (hanses fru) biografi eller se den helt ok SVT-dokumentären om Hyland som ligger uppe nu. Roligt med "Pi". Hans helyllerykte verkade ju svärtats ner rejält av rattfyllan.

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Nu har det dykt upp info om Gula villan spektaklet:
https://www.facebook.com/events/461380438051201/
Blir roligt som fan, kom dit allihop!

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Har fått dem i brevlådan nu, ska bli roligt att läsa.

Arbete är livets krydda

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Tjena! Fan kanske man skulle åka på gula villan ja... Jo kan inflika här att jag har en hög med zines på en av mina bord som jag läst men inte skrivit om här. Men ja, Skinnbrakka, toppenkul! Inte känt sån svindel sen tidiga DGS eller bästa nyare ’svenskafanzin’-zinen. Superkul! Tokigt, roligt, allmänbildande, tillbakablick, nutidscheck och snyggt! Lika roligt att läsa som ni måste haft att sätta ihop det. Det blir inte mer hemmabryggt och full fräs än såhär. Om jag har tid så skickar jag gärna material till nästa nummer, men ja jag är ju som jag är samt mycket att göra. Men ja, vilket kul nummer. Jag skrattade och hade så roligt åt många saker! Tack. Fin förlängning och mix av era stilar och humorn, som att ni sömlöst kan slå påsarna ihop och sen agera ensamma marodörer också. Återkommer med lite tankar om de andra blaskorna. Nu ringa kundtjänster osv, samhällskrångel.

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Bra jobbat. Fått Sällsamheter i brevlådan och Hunden...på väg, ska bli kul att läsa!

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Hunden nummer 22! Lika många nummer som Paddsatan alltså. Här får vi fördjupa oss i Hundens musiköron, det ena mot kosmos och det andra mot den frosttäckta asfalten. Betongen? Som nån fanzinist sa en gång. Kul med Hårdgnissel. Sett dessa unga lirare live två ggr, ena gången med inhopp av Kattis serier på sång! Hunden skriver lika varierat och språkfullt som vanligt, till skillnad från mig. Ljuddagbok av Helena Jureen! Kul. Långa intervjuer som rymmer så insatta kunskaper att jag ibland inte fattar nånting - men gillart ändå såklart. Vad mycket folk det finns. Men mest gillar jag nog intervjun med Team Boro-Erik. Kulturgärning, meant 2 be osv. Två insatta personer i total harmoni. Peruken av.

Fascinerande läsning och alla tankar kring ljud och hur en som människa kan hantera det och omvandla det. Sjyst med såna här ohämmat ingående temanummer!

Edit: skriver lite om nya Munchkinland sen, lär duscha nu, sket nyss på mig. Nej skoja bara tyvärr. Men lär duscha, ska lägga mig sen. Tjo!

Sv: Jag och Hunden har gjort lite fansins (igen)

Sällsamheter i Munchkinland 22! Överallt är Munchkinland. I takt med att alla i Sverige blir äckligare, dummare och svinigare, desto bättre och roligare blir Lars och detta zine. Bara framsidan är ju kalaskul. Bra intervju med Elin E! Älskar när anekdoter från Lars tid på Gotland flimrar förbi, som här. Köpte nyss senaste Skiftande Enheter-skivan av levandebegravd, ska kanske lyssna idag. Snyggt med idol-bilden! Vilken bizarr kväll med Eric M Nilsson, haha. Sett några av hans filmer. Haft en lärare som producerat nån film åt han. Jag är väl inte så jätteimpad av det jag hittils sett av Nilsson och jag sket i boxen när den kom, alltså struntade i den, inte att jag sket på dvd-skivorna i boxen. Men den var the shit då hos alla kulturvänner jag gick med på folkhögskolan, Nilsson var the man. Men minns att det pratades om att boxen led av en hel del slarv och produktionsfel.

Serien, kul! Jag gillar ’fula ord’ och snusk, så jag läste denna med smil och höjda ögonbryn, men också med sorgsen glimt i ena ögat! En bra skröna från verkligheten, filtrerat genom Nilssoneskisk blick och handlag.

Kul intervju med Kai! Och ur han finns säkert mkt mer att hämta.

Bra där, Tranås-dagen! Vilken obändlig krigare du är. Lars 120 loppisar hoppas jag blir verklighet nån dag. Swishade dig nyss. Men ja matigt innehåll, Tranås-reportaget å hela numret. Starkt! Jag får så mycket drömmar av att läsa Munchkinland, alltså ideer och hopp och drömmar. Allt känns möjligt och det finns en massa skoj där ute att upptäcka. Tackar för det och hoppas allt är väl. Kram från en julledig gubbe (som jobbar över nyår).

Hade nog kunnat skriva mer men drygt å skriva på telefon fan skärmen o tangentbordet är ju skitsmå.