Tråd: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Hej!

29e november - 2a december ska det vara anarkistisk bokmässa i umeå! tänkte lägga ut lite trådar för om vi ska försöka styra upp en IRL-träff då? Det är ju typ i mitten av landet och jag är superpeppad på att det ska hända!

Arrangörerna är också peppade på att ha fanzines som en punkt på nåt sätt så om någon känner sig manad på det - jajajajajaaaa! Det kommer anordnas sovplatser till tillresande och det är gratis både det och själva bokmässan så det är ju bara att kooomma!! Mitt band Lily kommer släppa vår skiva då också på torsdagen och nice häng på Ålidhem!?!?! Kanske ska svenskafanzin ha ett bord??

Va tror ni?

Här är lite info, kommer väl mer sen:

"Välkomna till Umeås första anarkistiska bokmässa, med fokus på autonoma teorier och praktiker. Vi vill att programmet ska byggas kring ämnen som förhåller sig till antifascism, feminism, queerteori, intersektionalitet och andra utomparlamentariska politiska strategier för motstånd.

Bokmässan kommer att inta Kulturhuset Klossen den 29 november - 2 december 2018 och rymma allt från föreläsningar, samtal, bokbord och workshops till käk, spelningar, fest, häng och nätverkande. Vi har påbörjat arbetet med att bjuda in och sprida ordet om mässan och vill här sträcka ut en hand till alla som på olika sätt vill vara med och bidra. Om du vill hålla i en workshop eller föreläsning, stå med bokbord eller distro, laga mat, ordna fest, eller ha en programpunkt i din lokal, maila oss på anarchistbookfairumea@riseup.net!

Vi vill att Umeås anarkistiska bokmässa ska bli till med oss, av oss och för alla oss som tror att en annan värld är möjlig och att det är upp till oss här här här nu nu nu att förverkliga den!

www.umeanarchistbookfair.noblogs.org"

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Det finns ett facebookevent också för dom som håller på med det:

https://www.facebook.com/events/1414399075358772

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Jag kommer nog fixa med andra grejer på mässan också, men kan ju lätt hjälpa till att dra ihop ett svenskafanzin.se bord eller vilkafanzinsomhelst bord. ^^

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Ja, det hade varit roligt. Är det någon mer som hade tänkt att besöka mässan?

Arbete är livets krydda

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Asså vi tre borde ju lätt räcka och bli över, men finns ju fler på detta forum som kommer va där, de är dock fakking lurkers och skriver inte :PPP

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Okej, ja. Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag kommer ner eller inte. Men blir det så att jag åker ner tar jag med mig min fanzinedistro, klsitermärken, tshirts och sånt där annat DIY/Kissan Päivät relaterat.

Arbete är livets krydda

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Hur ser det ut i år? Det drar igång igen om en vecka.

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Jag kommer ju va där och den som vill ha fanzins av mig kommer kunna införskaffa dem. Tommy och michelinmannen ska sova hemma hos mig så de bör ju också närvara.

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

Kul! Då kommer jag dit och samlar ihop ett gäng jag inte fått tag på.

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

jag å michelinmannen kommer dit! vi ska sitta för Brand smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

ja va kuuuuul! jag ska också dit och sitta för mig själv och annat och tillsammans med hunden!

Sv: IRL-träff på Umeå Anarkistiska Bokmässa i december?

I vems fanzin får man läsa en bokmässa-rapport?

Arbete är livets krydda