Sv: Nya Arbetartidningen #3

Skapar man inte en mapp å lägger sina grejer i den? Så har jag tolkat strukturen men jag kan ju vara ute å segla

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

jag har tagit med allt som har hamnat i mappen och som folk har mejlat in wink

Sv: Nya Arbetartidningen #3

det finns också ett dokument med översikt över allt som heter "arbetets gång"!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Vad fint!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Halloj! om någon av dessa känner sig manade, skicka ett PM eller mail till paddsatan@gmail.com så jag kan fylla på medverkande-listan:

1. A.larsson (behöver mailadress och om du gör ett fanzine? smile )

2. korken waller (behöver mailadress! vem vet om den?)

3. oskar (behöver mailadress! vem vet om den?)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

A. larsson är msyg här på forumet


tror lappia har koll på korken och oskar!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

*smyg!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

tackar big_smile

lappia - kollar du de två andra å PM:ar mig?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

hej hej! nu har jag gjort klart fanzinet!! fattas bara medverkandelistan och så ska jag skriva en ledare.

maggan: har lagt upp den på driven för korrläsning/dubbelkoll. det är inte gjort några ändringar i de texter som fanns i den förra korrläsversionen så de är samma. hör av dig när du är klar med det som eventuellt behöver rättas på min mejl! pepp pepp peeepp.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

har kollat lite på priser också och lasertryck som jag hört ska vara dom billigaste har ett jättehopp mellan 72 sidor och 76 sidor i pris, så ska fundera på om det är bättre att ta bort fyra sidor eller hitta nån annanstans som inte har det hoppet. om det är 72 sidor ligger priset för 100 ex på  1212 kr (12,12  kr/stk.) (200 ex 10 kr/st).

Sv: Nya Arbetartidningen #3

hur går det med medverkande info?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Osäker på vad som exakt är med i numret av mig, men det skulle vara okej att ta bort nåt från mig ifall det skulle behövas. För att gå från 76 till 72 sidor.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Medverkadelistan väntar jag bara på svar från lappia!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev skrev:

hej hej! nu har jag gjort klart fanzinet!! fattas bara medverkandelistan och så ska jag skriva en ledare.

maggan: har lagt upp den på driven för korrläsning/dubbelkoll. det är inte gjort några ändringar i de texter som fanns i den förra korrläsversionen så de är samma. hör av dig när du är klar med det som eventuellt behöver rättas på min mejl! pepp pepp peeepp.

Jag får inte mappen att fungera. Kanske är PDF bättre ändå då det är så mycket grafik.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Eller jag fick det att fungera men det är inget ändrat? Dessutom är det bara 48 sidor jag hittar, du skrev ovan att det är över 70 sidor så jag har nog inte fått ner rätt version. Jag tar gärna hela layoutfilen så att säga, då är det lättare för mig att konvertera till rätt format för mig att läsa och sedan ändra direkt. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

jag la upp indesigndokumentet nu men osäker å hur det funkar med ändringar om jag jobbar med det jag har på min dator? vet ej hur det funkar. la upp en pdf också, kanske lättast att rätta i den spara rättningarna och ladda upp igen så gör vi det så?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Man kan spara den som ett paket.

https://www.creativeprogression.com/packaging/

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

jo jag har gjort det också och laddat upp som en zipfil, men frågan är hur får jag den rättade versionen tillbaka?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Om det går att knöka ihop mina 2 sidor till 1 sida så gör det också för att spara plats! smile

Låter billigt förresten, ligger det här tryckeriet i Umeå alltså?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

det har ordnat sig med sidantalet nu så det blir great. nej tryckeriet ligger i danmark så det kostar 100 kr för porto, men tommy kan skicka dom vidare!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev skrev:

jo jag har gjort det också och laddat upp som en zipfil, men frågan är hur får jag den rättade versionen tillbaka?

Jag rättar i den och packar den på samma sätt. Har jobbat så förr med publikationer, jag hoppas att det löser sig. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Äsch. Har för gammal indesign version. IDML är enda vägen att gå om man jobbar i olika versioner av InDesign. Det ska vara ganska hands-on men info finns här...

https://helpx.adobe.com/indesign/using/ … ments.html

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

det ligger en IDML fil i zipfilen, funkar inte den?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nu har jag fått igång korrläsningen (gjort lite mer än hälften). Kommer att höra av mig till enskilda skribenter med frågor i början på nästa vecka.

Om någon undrar hur jag jobbar så exporterade jag all text med ett skript i indesign till txtfiler som jag sedan lade ihop och konverterade till ebok för att läsa på läsplatta och där kan jag snabbt och enkelt markera ord som jag reagerade på sen kör jag eboken manuellt med texten och föreslår ändringen. Inser att det är ett ganska svårt jobb jag tagit mig an då jag vill vara lyhörd för personlig stil i texten och har bara valt att markera inkonsekvens eg. inte tempus, bisatser o.s.v. då jag dels inte är bra på det (ni ser ju här hur jag skriver) men också då jag tycker det är ointressant.

Skrivfel eller liknande har jag gått hårt åt men tror att det kommer bli ett hur fint fanzine som helst. Är grymt pepp och tack anev som gjort en asbra jobb! smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Grymt med korrandet Maggan! big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig