Tråd: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Hej alla!
Imorgon måndag fyller Svenskafanzin.se precis fem år.

Ni alla kommer få en liten jubileumskrönika skickad till er, den kommer postas på forumet och ni får skriva ut den och spika upp på torgen i era hemstäder. I denna tråd kan vi gemensamt ryggdunka, klappa varandra om axeln, säga "fan vad bra gjort" och fira vart vi än är.

Leve svenskafanzin,
det leve

Hipp hipp!
Hurra! Hurra! Hurra!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Så härligt!!! Jag är väldigt glad för forumet. På grund av detta har jag lärt känna människor jag tycker mycket om och vågat göra fanzins, känt mig lite mindre kass. Även om jag inte alltid varit så aktiv så har det ändå legat och guppat nån stans i medvetandet, en trygghet när man är otrygg i andra sammanhang (framför allt skapande/kreativa sammanhang där folk tyvärr ibland ofta är enna själviska rövar). Jag har fått höra att jag är bra på vissa saker. Ibland känns det lite som man kanske är en liten kugge i ett större (men litet) zinemaskineri, om man gör nåt själv blir det ändå en del av nåt större göttigt gemensamt. Det mår jag bra av att tänka på när jag är ledsen. Kram!

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

För fem år sen återaktiverade jag mig på Skunk och registrerade mig här på Svenska fanzin. Det ena var en återvändsgränd när det gäller social interaktion och sammanhang (lyckades precis komma på mitt lösenord där och var inne och hade inte fått nåt nytt meddelande på nästan fem år... Dystert. Så kan det gå när du försöker återuppta relationer du hade i dina tonår), det andra var motsatsen till en återvändsgränd. Svenska fanzin har blivit en mycket fin plats och känns fint att vi kan skriva här och finna likasinnade och det känns öppet och lajbans och snällt och trevligt. Hurra för Svenska fanzin! Bakade en morotskaka idag som jag skickar till er alla här via Internet.

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Bästa sidan på hela det jävla internet! Började göra fanzine igen för fyra år sedan, efter ett uppehåll på cirka 15 år... blev tipsad av en annan fanzinist att kolla upp- och registrera mig här. Verkligen inget jag ångrar, fått nya kamrater och hittat andra fanzines och vettiga personer (vilket behövs mer än någonsin med tanke på hur vindarna blåst de senaste 8-10 åren).
Kampen går vidare!

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Jag har aldrig fått så mycket i brevlådan som när jag började hänga här, mest som läsare men har även lyckats knåpa ihop ett par fanzine också.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Ja hurra! Skulle vilja lista massa roliga minnen och händelser kopplat till forumet men har lite svårt just nu för koppla ihop hjärna o tangentbord så sitter och njuter av läsningen här ovan.

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Av en ren slump så registrerade jag mig som medlem igår på femårsjubileet och det känns ju härligt! Har redan innan beställt fanzines från folk här på forumet men av någon för tillfället bortglömd anledning tänkte jag att det var praktiskt att vara medlem också. Grattis alla och kul att vara här!

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Välkommen big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Hipp hipp hurra! Jag är också glad att det finns ett forum som samlar oss. Och låter oss inspirera varandra! Det vore svårt att få tag på zines annars. Hur gjorde man förr? Jo just det, bara man fick tag på åtminstone ett vettigt zine med gott om zinerecensioner så blev det ju ringar på vattnet sen, man fick tag på ännu ett zine och i det läste man fler recensioner osv osv. Men det här är smidigare och trevligare - och utesluter ju inte den andra metoden heller!

Lars: tack för morotskakan! Mums smile

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Hur ser femårsplanen ut för de kommande åren?

Arbete är livets krydda

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

En skojfråga eller vill du höra mina planer? smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

vi vill höra!!!! hybris vill vi ha!!

Sv: Fem års-tråden (hälsningar, hyllningar, hatbrev, ris och ros)

Om ett år har vi 100 medlemmar och gör ett nytt nummer av arbetstidningen.
Om två år har vi 120 medlemmar och gör två nummer av arbetstidningen
Om tre år har vi 130 medlemmar och två nya administratörer
Om fyra år har vi 140 medlemmar och ytterligare en administratör och jag kan dra mig tillbaka.
Om fem år har vi nått kommunismen *<:)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig