Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag korrläser gärna! Säg till när det är dags!

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Toppen Maggan! Orkar du hela tror du? smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja. Ska jag logga in nu och börja rodda i det eller är det bättre att vänta till senare?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

maggan: jag lägger upp en pdf där när den är klar så kan du göra det sen. eller ja jag kan ju göra en pdf med det som är klart om du vill börja redan?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

smyg: nice! har gjort layout och det ser fint ut, fick plats med alla bilder.

alla: skriv gärna i infon om er själva i dokumentet: medverkande NAT#3 så det stämmer och så en sliper jaga det smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev skrev:

maggan: jag lägger upp en pdf där när den är klar så kan du göra det sen. eller ja jag kan ju göra en pdf med det som är klart om du vill börja redan?

Ja, låter najs! Jobbar du i indesign så är epub lättare för mig att läsa. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

maggan: jag gör en epub med det som finns hittils och mejlar dig! smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Tack! Har fått den! Återkommer...

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Maggan: Underbart! Känns bra att ett proffs kikar igenom smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Läser nu, ser bra ut men är alla texter länkade till en indd? Hittar inte dokumentet som är det slutgiltiga. Har också glömt att lägga in en text som tänkte kanske kunde va med också.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

sulade upp mappen "exempel på trevliga aktiviteter" på driven. Hoppas en wordfil funkar för texten och PDF: er för inskannade dokument. 


Hoppas jag inte är för sent ute.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag tror att det är OK. Jag korrekturläser men vet inte var jag gör ändringarna någonstans ännu.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

oj jag vet inte med länkning. har aldrig gjort en epub förut så vet ej hur det funkar. vet du? hade ju varit great om det gick att göra ändringar direkt i dokumentet, men det är på min dator så vet ej hur det funkar? annars kanske funkar attbara skriva ner i ett mejl attl så fixar jag det?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Epub behvöer du inte fokusera på. Det var bara jag som har lättare att läsa i en eboksläsare och med epub kan jag markera och kommentera i den lättare.

Jag skriver ner vad jag hittar i en textfil.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

jaha okej! är den låst eller? annars kan du markera og kommentera i den og ladda upp kommenterad version på nytt om det funkar bättre?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nja, den funkade inte som jag hade tänkt, ser OK ut på datorn men inte i läsaren, vet ej varför så vi krånglar inte mer med det tänker jag. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

hej hörni nu är det bara 2 dagar kvar till deadline!! skicka in skicka in!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ok i sista stund lade upp lite trams nu smile

94 Senaste redigerad av Lappia (2018-08-31 10:01:40)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Laddade upp en läskig text om när jag fick vara med om något väldigt övernaturligt i våras. Det blev en ganska bra historia som innehåller alla komponenter för en funderare. Sebbe Staxx, spöken och en kamp mellan ljusets krafter mot mörkret.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag laddade upp en kort text precis! Hoppas den får vara med smile)

Korrläs gärna men den ska nog vara lugn:)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hejsan hej från en som skriver här sällan nu! En liten fågel viskade i örat mitt att det var deadline för inskick av text nu, jag har lagt upp nästan två månaders limerickdagbok som får användas hur du vill eller o-vill, altlså strunta i skräpet om det inte får plats eller känns kul, gör mig absolut ingenting! Sicket jobb alltså, längtar efter att se! Om det blir några limerickar har jag skrivit ett namn och en adress och sånt dära på det google-docket. Japp! Godnatt från en som inte brukar vara uppe efter 11. Det är en bröllopsfest hos oss, ett par som först hade svenskt bröllop och nu iranskt firande. Blir mysigt att somna till folk som mår bra. Ha det fint alla fina!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

OCH ETT TILLÄGG alltså eftersom ajg inte flaggat om att jag vill/kan medverka innan så förstår jag om det inte kommer med av den anledningen med, men då finns det ett senare fansin som jag får se till att va mer alert med/på/kring eller vad för ord som följer i den meningen! Vill inte strula till nåt med mitt struliga strul såklart smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Är linjen död nu då?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

hej hej! så fint att ni alla hann med att skicka in nåt! tror det blir ett väldigt bra nummer med det som har kommit in! Va tänkte du på maggan? har du nåt mer du vill ha med? smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nej, jag har skickat in en grej för nån vecka sen. Jag är inte helt hundra på hur mappstrukturen ser ut och vad som ska vara med. Är det allt i mappen, är urvalet gjort och så? Vet att jag mailade om det för ett tag sedan, kanske fick jag svar?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀