Sv: Nya Arbetartidningen #3

Åh, jag vill då sannerligen vara med även om jag är sen på bollen. Går ner till halvtid i nästa vecka så jag hoppas jag får ihop något på ett par veckor om det inte blir för sent.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ska jag dra iväg ett mass-mail till alla användare? smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

b-pappa: ja great! det finns ju tid kvar att haffa folk tänker jag, över en månad till deadline.

maggan: har lagt upp en provframsida till provtryck så kan du se om det funkar eller om en ska göra om den/skita i det. om vi ska vika i en affishc istället måste nån ju göra det också. något förslag?

larseq:men ja tycker du ska skriva nåt! gillar dina skriverier ju! och ja peppa några fler du kommer säkert på någon vet jag.

keldjuret: finns tid kvar så kör på! deadline är 31a augusti.

tommy: det låter som en jättebra ide om det går att skicka massmejl till alla ju!!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

något i stil med detta?

"Vill du medverka i nästa nummer av Nya Arbetstidningen?"

Hej! Du får det här mailet eftersom du har ett konto på svenskafanzin.se. Med detta kan vi gissa på att du är verksam, har varit verksam, vill bli verksam eller vill stödja fanzinescenen?! Vi har de senaste åren gett ut ett gemensamt fanzine, skapat av forumets medlemmar, där det är helt kravlöst och faktiskt otroligt roligt! Och nu är nummer #3 i ordningen igång och vi vill gärna ha in material! Vill du vara med? Du kan ha skrivit något, ritat något, gjort en serie, mekat ihop ett korsord, gjort ett kollage - eller så kanske du känner någon som skulle vilja vara med?

Isåfall - mejla till xxxx (ane, ska du stå som kontaktperson här?) eller skriv i tråden på fanzineforumet, *länk här*. I

Kom igen, det blir kul!


?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Tommy det blir skitbra att skicka det, men kanske bara ha nya arbetstidningen som mejladress?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag har precis satt tänderna i #2, vilket underbart zine! Älskar verkligen framsidan, ska läsa mer imorgon. Knåpar gärna ihop något till trean och får det inte plats så får ni ta med det i fyran smile Jag såg inloggningsuppgifterna till driven här ovan, men inte adressen till själva driven.. hmm..?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hur gjorde ni förra gången? Skrev alla sina texter bara och sedan var det en person som gjorde layouten?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

logga bara in på gmail.com eller drive.google.com

som bpappaskrev:

användarnamn: nyaarbetstidningen(@gmail.com)

lösenord: namnet på detta forum, ihopskrivet, precis som uppe här i "surffältet" där du skriver in hem-sideadressen du vill till.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Så svårt var det smile Ibland känner jag mig som om jag är hundra år... Tack autotrof!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev skrev:

Tommy det blir skitbra att skicka det, men kanske bara ha nya arbetstidningen som mejladress?



Si!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Snyggt utskick, Tommy! Fick i mailen idag.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej! Då har man varit inaktiv i nästan 2 år, efter att bara ha reggat sig (jobbet kom emellan), men nu vill jag gärna bidra om det går för sig!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

ja gör det smyg!!! kul kul kul!!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

ja klart du ska göra det big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ok!

Hur gör man rent formellt för att skicka in ett bidrag, typ?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Du kan antingen skicka det till mejladressen nyaarbetstidningen@gmail.com, eller logga in på driven för den och lägga det upp själv i mappen NAT#3!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hej alla kamrater!
Jag fick massmailet, förlåt att jag varit lite inaktiv här på det bästa forumet på internet, har skyfflat skit för Mannen, jobbat med min distro/label och nu äntligen kommit igång på allvar med nästa nummer av mitt fanzine.... Men nu är jag med igen, vill gärna bidraga med nåt till NAT #3!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

jepp 31/8 stämmer. ser fram emot alla bidrag!!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

La upp lide bilda och en text där jag svamlar loss om ett poesi- och musikframträdande på stadsbibblan i Stockholm. Allt ser finemang ut. Snyggt omslag och baksida!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

ja kul! lägger in texter och pysslar med layout lite då och då när nytt kommer in, kul! Om någon kan tänka sig att korrläsa allt sen när det är klart är det jättebra för har nog inte koncentrationen nog till det (och är ju invandrat så svenska är inte mitt första språk)

så till något annat: det var länge sen jag gjorde fanzine med olika typsnitt nu och undrar va ni tänker en kan komma undan med i storlek? hur litet kan det vara och fortfarande vara behagligt att läsa i olika typsnitt? känns som 10 och 9 är okej ändå?

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Har skickat ut till diverse folk, gjorde detta för nån vecka sen. Kanske skickar till fler, om jag kommer på några. Ska fundera på nåt att bidra med.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev: Jag kan tänka mig att korrläsa, men det verkar bli ett tjockt nummer så jag kommer nog inte ha tid/ork att korrläsa hela. Om någon annan också kan tänka sig det så kanske vi kan dela på det. Men jag vet inte om det ens behövs, ett zine ska väl inte vara perfekt??

Med de flesta vanliga typsnitt så är 10 och 9 helt okej, men inte mindre, då börjar det bli svårläst tycker jag. Om du använder en liten storlek på typsnittet så vill jag också slå ett slag för att dela upp texterna i spalter, om du inte redan hade tänkt göra det, för att det ska bli mer lättläst.

Jag tror förresten att jag har bestämt nu att mitt bidrag ska få bli en språkhörna där jag bland annat hade tänkt lista tre roliga norska ord, men det känns som att redaktör anev kanske inte släpper förbi det wink

Sv: Nya Arbetartidningen #3

nice b-pappa!! annars tror jag att om dom sagt dom ska skicka in nåt skickar in nåt har vi mer än nog! smile

stardust: nej det är ju sant det kanske inte behövs, tänkte mest nån som kan kolla igenom så jag inte missat nåt i rubriker/hur det satt ihop och så, så får ju var stå för sin text smile

jo jag har spalter och allt sånt, det ska ju vara lite typiskt fanzinelayout också fast det är gjord på datorn wink

språkhörna med norska ord låter jättekul tycker jag!!

Sv: Nya Arbetartidningen #3

anev: Jag förstår, du tänker typ att inte någon spalt eller nåt stycke försvunnit? Det låter mer som en rimlig korrläsning smile
Toppen!

Haha ok, då kör vi på det wink

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Har laddat upp en mapp med alla mina mååånga bilder och texten. Hoppas det inte är för långt. Bilderna är små och borde kunna skäras ihop på litet utrymme. Layout kan jag inte så bra...

Mappen och texten heter "Det lilla kriget".