Tråd: Serie baserad på "Genombrottet"

Istället för att göra en ny autotrof har jag ritat 35 a5 som är en serietolkning av en sällsynt smal och krånglig bok, som dock behandlar ett viktigt och intressant stycke Västerbottnisk arbetarhistoria: när syndikalisterna tvingade fram timlön i flottningen.

Där orginalet kopierar tidningsurklipp och protokoll och intervjumaterial och sätter ihop i svårläst ordning utan någon direkt berättarrröst och sålunda kräver en ganska insatt och intresserad person med förhandksunskaper har jag försökt destillera fram den röda tråden och de intressantaste händelserna, samt ritat poliser med stora näsor, hattar som flyger i luften, folk som säger "GULP!" och trettiotalsgubbar som lurar länsman. Det är med andra ord ett försök att kombinera Åsa-Nisse och arbetarhistoria av en tämligen partisk nutida anarkosyndikalist.

Prenumeranter av autotrof får det hela på lådan inom kort. Resten mailar druglagoon@gmail.com som vanligt, men bered er på en kostnad av 20 kronor (eller mer om ni så vill), för detta är fanemig printat och vikt på tryckeri!!1!!1

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Låter helt fantastiskt, sitter och väntar och gnuggar händerna.

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Yes! Ska bli så jävla roligt att läsa:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Läst! Så jävla bra! Otroligt fint tecknat, detaljrikt och varmt. En blaska jag kommer läsa många gånger. Jag har ju taggat ner lite på serier på senaste men detta är ju mer givande läsning än det mesta som kommit på senare tid. Ok, nu gissar jag, men det kändes så! Ett storverk! Väldigt sammanhängande och begripligt. En milstolpe i svensk fanzineutgivning pga ambitionsnivå och genomförande.

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Hehe äsch då. Vänta bara tills den reviderade utgåvan kommer om tio år eller ngt.

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Sjukt bra seriefanzine! Från min mormor och morfars hemtrakter dessutom. Blev sugen på att åka upp dit och kolla, snacka med lite släktingar och sånt. Tack för det! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Fick lägga labbarna på ett exemplar nu av Genombrottet när jag var ner i Umeå. Har bara börjat läsa och bläddrat igenom lite men ser verkligen jättebra ut! Känns som det mest ambitiösa autotrof hittills. Har den på nattduksbordet så läser lite varje kväll, det är gode mycket text!

Arbete är livets krydda

8 Senaste redigerad av autotrof (2018-05-31 19:36:56)

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

L to the OL jag är i en seriös tidning biatcheess
https://www.vk.se/plus/2369235/serie-ge … lottningen

(ja jag vet den är låst jag bara skryter)
(försöker lägga upp en bild nu också)

Post's attachments

33923070_10212534461378183_7156441101786677248_o.jpg 159.07 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

Ja just det ajg har gjort en andra utskrivning av detta pga de från förra året tog slut så ja gott folk om det skulle vara nån som grämt sig över att ha missat tåget så äre bara att höra av sig

Sv: Serie baserad på "Genombrottet"

+ recension i nya Paddsatan.