Tråd: *PUFFY* nummer fem

PUFFY nummer fem är inlämnat för tryckning ikväll. På grund av diverse jobbkrångel och liknande kommer den nog inte vara klar förens på måndag nästa vecka – men det går fint att beställa ett ex redan nu så postar jag så snart det är möjligt. Innehållet är i samma stil som tidigare och priset likaså, 25:- inklusive frakt. Skicka PM om du är sugen.

Alla tidigare nummer är slut, så trycker några fler den här gången. Vore ändå skönt att bli av med dem, så tveka inte nu.

Sv: *PUFFY* nummer fem

Ja, jättekul verkligen! har funderat mycket på Puffy att det nu var ett tag sedan du gjorde ett nummer. Superpeppad.

Arbete är livets krydda

Sv: *PUFFY* nummer fem

Härligt, toppen! Hörs i mailen. Jag kan nog ta flera nummer, ha några till distroverksamhet och fanzinearkiv.

Sv: *PUFFY* nummer fem

Blev klart igår, den svarta färgen tog slut så det blev lite av ett regnbågsnummer det här... Har postat till de som beställt, men ni andra - var inte blyga, har en hel trave att bli av med. Kan även tänka mig byten.

Sv: *PUFFY* nummer fem

Härligt, det är här nu! Unboxade till ljuva toner av The Kuksugers, riktigt vasst band från Malmö, lite skränpunk / skrammelrock. Om jag kopplat allt rätt så är en av upphovspersonerna  fansinisten bakom Duke Demonde, den blaskan var BRA!

Sv: *PUFFY* nummer fem

B-pappa skrev:

Härligt, det är här nu! Unboxade till ljuva toner av The Kuksugers, riktigt vasst band från Malmö, lite skränpunk / skrammelrock. Om jag kopplat allt rätt så är en av upphovspersonerna  fansinisten bakom Duke Demonde, den blaskan var BRA!

Läste först det som om att "till skillnad från Puffy är Duke Demonde BRA" men så menades det väl inte. Jag är snurrig och sitter här och småbobbar min nudel till poplåtar. Fick numret idag. Ser läckert ut. Ska läsa innan jag släcker lampan och helt flyr iväg till drömmars land.

Sv: *PUFFY* nummer fem

Hehe nej så menades självklart inte, kalenderbitarna vet att jag håller Puffy oerhört högt! :-)

Sv: *PUFFY* nummer fem

Ja hej! Sicket kul nummer. Skrattat högt många gånger, men särskilt åt användandet av "tokig fan" eller "tokfan", funkar nästan alltid bra i beskrivningssammanhang. Kul att kompletterandet fortsätter, med katastrof & bigfoot-film. Jag är ju knappast nån proffsbedömare men ta mej fan om inte språkbruket / språket oljats upp åtskilliga varv sen nummer ett, allt blir bara bättre o bättre, utan att förlora "pang på"-känslan och effekten. Snyggt utseende också, gillar baksidan särskilt. Framsidan för den delen också. Trelig "resedagbok", engelsk speedway, trivsam läsning, verkligen. Bra bokhörna, + blev sugen på Nico-filmerna, tror jag kan ha sett nån sen tidigare. Tryggt med Nightmare USA-hörnan och börjar kännas kul att direkt kunna säga "Yes, den har jag också sett". (ska förresten framöver hugga in på min 50-filmsbox PURE TERROR, från samma bolag som släppt några av filmerna som recenseras här i Puffy #5, Mill Creek Entertainment, vars utgåvors bildkvalle kan vara allt från otittbart (=går inte att uttyda vad som är på skärmen) till riktigt fint. Köpte just denna box pga flest antal osedda filmer inuti, alltså såna jag inte sett.). Var säker på att BRIGHT FUTURE (2002) skulle nämnas i manet-specialen men nix, så länker en infolänk här nedan. Inga särskilda minnen från den, hittade på musikaffär i Uppsala typ 2009, sålde den sen.

Hursom, tycker alltid att du får till en lagom och bra blandning av olika saker, det blir läsglädje och nya upptäckter. Toppnummer!

http://www.imdb.com/title/tt0363235/

Sv: *PUFFY* nummer fem

Asbra! Som vanligt riktigt rolig läsning och späckat!
Hyllar

10 Senaste redigerad av puffy (2018-01-10 10:19:39)

Sv: *PUFFY* nummer fem

Kul att det uppskattas!
Har en hel trave ex kvar, halva upplagan ungefär, kanske tryckte jag lite för många den här gången... om någon mer är sugen är det bara att säga till.

Sv: *PUFFY* nummer fem

Ja vad fan - jag beställer gärna ett ex!

Sv: *PUFFY* nummer fem

Så ska det låta, jag skickar PM.

13 Senaste redigerad av GP sås (2018-02-12 22:23:45)

Sv: *PUFFY* nummer fem

Fint smile Har inte tillgång till dator på några dar nu (PM funkar inte i min mobil) men jag återkommer i kommande vecka!

Edit: betalt och klart

Sv: *PUFFY* nummer fem

Lattjo grej. Det går tydligen att se Deadline på SVT Play: https://www.svtplay.se/video/17540346/d … start=auto

Själv var jag väl inte direkt golvad av filmen, men den är väl värd att titta på.

Sv: *PUFFY* nummer fem

larsesq skrev:

Lattjo grej. Det går tydligen att se Deadline på SVT Play: https://www.svtplay.se/video/17540346/d … start=auto

Själv var jag väl inte direkt golvad av filmen, men den är väl värd att titta på.

Jag älskade Deadline även om det kändes som att jag tittade in hos en rollspelsgrupp ibland, på det dåliga sättet men jag slapp själv i alla fall vara med.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: *PUFFY* nummer fem

Nu har jag läst numret! Passade på att läsa massa fanzine på min resa ner till Umeå här tidigare i veckan. Vad kan jag säga? Bara instämma i hyllningskören! Hur bra som helst. Uppskattade särskilt intervjun med den där hippien som hade, milt sagt, lite udda uppfattningar om dessa majestätiska djur. Sedan kul att få läsa om böcker + lite nya band man inte hade en aning om. Men ska definitivt kolla upp både punken, noisen och friformsjazzen!

Roligt att du skrev om både Den vita renen och Sensuela (gud välsigne). Sensuela var det stor fandom om här i Kiruna ett tag. Se Kissan Päivät #2 för Sutter Canes text om lapxploitation.  Vi gick så långt att vi gjorde en "musikvideo" till mitt band jag hade i tonåren av klipp från Sensuela, https://www.youtube.com/watch?v=6aLXGiKHt30

Arbete är livets krydda