Tråd: Flyktsoda #20

Hej kamrater!
Släppte just mitt nya nummer av Flyktsoda, det är som vanligt fokus på punk och hc. Lite halvlamt temanummer med "underskattade band från förr" där jag intervjuat Candysuck, Proboscis och Puffball och det finns en del krönikor på temat också. Sen är det även intervjuer med aktuella band; SNOR, HEKSA (från Spanien och Norge), SVART MAGI och SOCIETY´S DECLINE. Så är det lite recensioner och en massa stavfel och sånt.... 40:- för 44 sidor A5 inkl porto.
Beställs genom att maila flyktsoda14@gmail.com
Ni som håller till här på forumet och hjälpt till på nåt sätt- tack! I love you!

Sv: Flyktsoda #20

Himla trevligt nummer som alltid! Roligt tema, särskilt som Johan i stort sett tjatar om samma band som i Pie mag för 20 år sen (herregud vad tiden går...), som det fortfarande bara är han som gillar... Ge inte upp! Det verkar generellt som att bortglömda band gärna blandade in en massa meck och humor i sina låtar, har aldrig vart så svag för sånt själv så tycker nog de flesta som tas upp (som jag hört då) inte direkt är underskattade, men det är roligt att läsa sånt här.
Lustigast var ändå de som tyckte att de två mest underskattade banden var tidiga Discharge och Misfits.... Maken till hyllade band finns väl inte? Något annat vore ju orimligt, men till och med DN Kultur skriver ju upp de där bägge. 
Ser fram emot nummer 21!

Sv: Flyktsoda #20

Kul nummer! Svart magi är ju himla bra. Har ett ex av Tjänstemännens nya tisha + skiva och den är ju guld ja. Delar av bandet SNOR har ju lite Gästrikland-rötter, om jag vet rätt. Kända nyllen från 026hardcore / Intakto / Kungen osv. Ska lyssna in mig på dessa. Nu minns jag inte, men har HAG intervjuats? Kanske i förra numret? Hursom, kul kul, fortsätt.

Sv: Flyktsoda #20

B-pappa skrev:

Kul nummer! Svart magi är ju himla bra. Har ett ex av Tjänstemännens nya tisha + skiva och den är ju guld ja. Delar av bandet SNOR har ju lite Gästrikland-rötter, om jag vet rätt. Kända nyllen från 026hardcore / Intakto / Kungen osv. Ska lyssna in mig på dessa. Nu minns jag inte, men har HAG intervjuats? Kanske i förra numret? Hursom, kul kul, fortsätt.

Nej, HAG har inte intervjuats i Flyktsoda (än), nu har jag ju skickat ut en hel drös intervjuer till #21 (och blivit lovad svar, men det tror en ju på när en ser svaren....) så nu verkar det bli ett fullsmockat nr...har även idéer till fler texter som inte är intervjuer. Kanske ska satsa på att göra tjockare nr men inte ge ut dem så ofta...? Men har ju lite svårt att låta bli...hehehe

5 Senaste redigerad av puffy (2018-05-16 19:07:39)

Sv: Flyktsoda #20

Hellre kortare och ofta, eller tjocka och ofta allra helst!
Förresten så åkte jag tåg med min kompis Marcus häromdan och appropå ingenting började han prata om hur bra han tyckte Krunch var...! Du är inte ensam trots allt Johan. Men det måste man ge dem, de körde sitt eget stuk och hade en massa idéer och infall, tillskilnad mot exempelvis Hag som jag såg lira i söndags och tyckte var smått mördande tråkiga och platta.

Sv: Flyktsoda #20

puffy skrev:

Hellre kortare och ofta, eller tjocka och ofta allra helst!
Förresten så åkte jag tåg med min kompis Marcus häromdan och appropå ingenting började han prata om hur bra han tyckte Krunch var...! Du är inte ensam trots allt Johan. Men det måste man ge dem, de körde sitt eget stuk och hade en massa idéer och infall, tillskilnad mot exempelvis Hag som jag såg lira i söndags och tyckte var smått mördande tråkiga och platta.

Krunch!
Det är bra grejer det wink