Sv: Loppistråden
Nej, inlägget ovan är skrivet i sedelärande syfte och under influensen av fredags / helg-extas inför att få gå hem från jobbet. Men jag vill lyfta ett varningens finger för att vandra i mina fotspår, det är det jag vill säga! Vill inte romantisera mitt beteende. Kändes passande med en "uppgång och fall"-variant i denna tråd. ;-) Mycket vinns men mycket förloras också. Leker man med elden så bränner man sig osv. Det finns en Tony Montana i oss alla.
Men nu när ryggen är fri kan jag iaf rapportera att jag lyckades knipa en vit VTC sist ute i svängen, personalen hade tillochmed gissat på att jag skulle köpa just den (kanske var det då jag såg parallellerna mellan mitt liv och Tonys, att jag köper VHSer för 1 kr styck och han kokain för 5 mille men att det ändå på nåt sätt är samma beteende). Ok vi kör en classic:
TUNNELN (BERLIN TUNNEL 21), 1981, vit VTC, nr 2002, stor gul box, "med livet som insats grävde de för frihet". Berlin, en augustimorgon 1961. Kärleksdrama om par på varsinn sida av Berlinmuren. Verkar bra! Ska bli kul att se, beräknar hinna se denna våren år 2019, kommer ha en VHS-period då, enligt tidstabellen. Nu avverkar jag blu-rays och div dvds.
Ha det bäst!
Mvh Dr Jeansväst