Tråd: Flyktsoda #19

Hej kamrater!
Idag släpps Flyktsoda #19 som innehåller korta intervjuer med många av er här på forumet under temat "Starta fanzines för i helvete!" sen så äre intervjuer med musikanter som vanligt och i detta nummer RAS, REGIMEN, RADIUM GRRLS och SYSTEMFEL. Lite krönikor, recensioner och skit. Tycker jag skrivit dåligt som vanligt och inga vidare frågor i intervjuerna men det är ganska snyggt tryck i alla fall... PostNord har ju höjt priserna igen som alla vet men jag tänkte att 40:- inkl porto är ok. 48 sidor, A5. Är nån intresserad så maila flyktsoda14@gmail.com

Sv: Flyktsoda #19

#bpappaharredanbeställt

Sv: Flyktsoda #19

Trevligt nummer, matigt! Fint med alla fanzineintervjuer, härliga historier om hur folk upptäckt och tänker osv. Riktigt bra! Bara o låta bandintervjuerna rulla på, är ju kul att du hela tiden hittar band du vill intervjua, nu är det ju många som avverkats.

Som inspirationskälla till fanzinepepp och uppstart känns detta nummer ovärdeligt.

Sv: Flyktsoda #19

Jag låg också och bläddrade i det lite igår innan jag skulle sova. Det var roligt att läsa intervjuerna med alla oss på forumet, trist att vi gav så liknande tips bara. Eller jag fick uppfattningen att vi alla sa samma sak i princip; tuta och kör. Hummm... vad var det mer. Banden var väl inte så intressanta, förutom Radium Grrrls. Kul att se att Gamnacke Andreas dyker upp där. Fint! Men dom andra var väl rätt tråkiga. Ett bra nummer. Fem av fem.

Arbete är livets krydda

Sv: Flyktsoda #19

Ja, bra nummer! Fansinspecialen var bäst i fansinet så klart. Gillade ju "fanzinetöntar"-delen som brukade vara med i Promenade, där olika fansinister fick svara på samma frågor. Kul grepp, men ja, gör ju att det oftast blir lite likartade svar. Hade gärna fått vara hela numret. En tjock fansinspecial, med kanske lite mer specifika följdfrågor. Men bra jobbat! Bra nummer. Hoppas detta leder till att det görs mer fansin.

Sv: Flyktsoda #19

jag lånade michelinmannens ex och det var ett skitbra nummer, var kul med intervjuerna och jag kom på mig själv med att jag inte har alla dina ex. Kan vi göra en deal, jag vill ha varje nummer du gjort och har kvar utav (råkar jag få dubletter, för några nummer har jag ju, så kan jag ge dem till någon som borde ha ett rejält fanzin:-)) lagom till lön? Så kan jag slänga över ett enhetspris + frakt till dig.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Flyktsoda #19

Ännu ett kanontrevligt nummer, extra roligt såklart att själv få vara med på ett hörn...
Men det roligaste tyckte jag ändå var intervjun med bandet Radium Grrrls där de ständigt tog upp den uppenbara ledargestalten i gruppen, "Öster". Som att de gissade lite på vad han tyckte och tänkte. Öster själv hade ingen lust att svara...

Sv: Flyktsoda #19

Tack va snälla ni är!

Sv: Flyktsoda #19

Tommy skrev:

jag lånade michelinmannens ex och det var ett skitbra nummer, var kul med intervjuerna och jag kom på mig själv med att jag inte har alla dina ex. Kan vi göra en deal, jag vill ha varje nummer du gjort och har kvar utav (råkar jag få dubletter, för några nummer har jag ju, så kan jag ge dem till någon som borde ha ett rejält fanzin:-)) lagom till lön? Så kan jag slänga över ett enhetspris + frakt till dig.

Kanon! Det är klart vi kan göra så! Jag mailar dig när jag rotat igenom vad jag har kvar!

Sv: Flyktsoda #19

Nu antar jag att alla redan har läst den här och det finns ju ett färskt nummer av Flyktsoda #20 ute och allt, men jag vill ändå bara skriva under på att det var ett kanonfint nummer! Musiken förstår jag mig inte på men jag älskar layouten och fanzinespecialen där alla sa så kloka och/eller roliga grejer smile