Tråd: Nya Arbetartidningen #3

Hur funkar det? Vem bestämmer om det blir ett nummer tre? big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #3

du tog just initiativet smile

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag känner då stor entusiasm för ett nummer tre. Brukar känna så när det senaste äntligen blev färdigt.
Jag, Larsesq och Lappia bollade lite idéer på FG7 ikväll. Larsesq föreslog att vi skulle köra pyramidspel så att varje medverkande värvar två nya medverkande. Lappia tyckte vi kunde göra ett tunnare nummer som kanske kommer ut snabbare (snabbare än vart tredje år borde vi kunna fixa!).

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Tjena!
Jag skapar en mapp för Nya Arbetartidningen #3 i driven nu. Börja skriva och lägg in grejerna där. Behöver nån inloggningsuppgifter till driven kan ni skicka PM till mig eller Tommy eller B-pappa (vi brukar vara hjälpsamma).

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Det finns lite material som inte kom med i tvåan, bland annat en intervju gjord av en från fanzinet 21.8 och sedan en turnédagbok som Oskar från H.S.S fanzine har gjort. Man kan lyfta över dem till trean kanske?

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja, lyft över det där till 3an, det som nämns ovan. Jag tar dock och plockar bort allt mitt som inte kom med i 2an, det är sånt material som "legat runt" lite varsom. Om inte någon tycker annat. Bigfoot-intervjun är iofs nyskriven för NAT2. Men jag ska gå in och gröta runt där lite när orken finns, behöver styra upp lite material på min "hard drive" och inne i bägge Drive-lagrena.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Den där intervjun minns jag nu när du nämnde den, Lappia. Den borde definitivt vara med i nummer 3. Vi kör väl på som förra gången, fria ämnen, fritt utrymme eller? Tycker jag låter roligast med tanke på hur bra tvåan blev.

Ska vi ha en deadline?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Bollen är i rullning. Jag la upp en drömserie och fyra kollage. En modest början, men nån stans ska vi börja. Alltid kul med deadlines (läste igenom hela NAT2-tråden och där dök det hela tiden upp deadlines. Lite sött, naivt, att vi trodde vi skulle hålla dem). Men å andra sidan: Vissa personer kräver ju deadlines och att det pekas med hela handen.
Ska vi säga 31 december 2017? Eller är det för jädra långt fram - eller för optimistiskt?

Nu ska jag äta de veganska pizzapirogerna jag köpte i Växjö. Till helgen åker jag över floden Styx till mitt privata dödens rike - Gotland.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Nä, historien visar ju att lång deadline är bra: Vi hinner engagera fler att skicka in saker, saker ska skrivas/ritas/etc. och vi har marginaler att pytsa ihop det. Ett nummer per år är väldigt bra faktiskt. Schysst med antologi från forumet. Blir som vår efterlämning.
Jag ska skriva noveller i sommar, inte skrivit på länge, så då skickar jag nog in något av dessa:-)

Ha det bra på Gotland! Jag kommer vid tillfälle börja stämma av med några frågor om Hästgatan.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

När det gäller inlämning och deadline och allt sånt där så tror jag att det vore bra (om det är nån som är pepp) som tar ett lite övergripande ansvar som jag gjorde med #2. Eftersom det behövs nån som tjatar och eldar på och har lite extra koll? eller vad tror ni? känns som att det lätt rinner ut i sanden annars, som det såg ut att bli med #2.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Pratade med Mats "Sutter Kane" Kejonen idag, han hade en fet text klar och redo! Frågade om jag ville ha den i K.P #5 men eftersom det fanzinet är några år bort så tänkte jag vi kan ta det till NAT#3 istället.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Yes fint, inflikar här bara att jag har tagit på mig att fixa ex åt Mats (om ingen annan gör det) och även Lars "tilapia" Jacobsson. Lappia, du får hojta om du har på G nu att skicka till Mats, å andra sidan kommer även han hojta till mig om han fått ett, men senast jag hörde så hade han glömt att han ens hade med en text. :-)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jajamän! Det där fixar du, mats väntar med spänning på att läsa.

Arbete är livets krydda

14 Senaste redigerad av B-pappa (2017-07-06 20:18:05)

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Yes men såg idag att Mats har fått så måste vara Hunden som levererat, men då kommer jag täcka in resten. Är jävligt på G nu med lite allt möjligt kan jag tala om för er,

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag förde över lite texter från NAT#2 mappen som inte kom med i det numret. En turnédagbok av Oskar från H.S.S, en text av Mika och en text av Kornelia från fanzinet 21.8 bland annat.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ok shit ojoj, ska in och kolla så fort jag är närvarande och har koll på läget. Sjukskriven igen pga stress och ångest från rättegången denna vecka (var bara vittne), så ska koppla av och vila vila vila. Men är sjukt pepp på NAT3, jajamensan.

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Tror inte att jag skickat till Kejonen? Blev osäker nu. Skickade ett ex till hans kompis Peter i veckan. Det är allt jag minns haha. Men bra att han fått.

Jag kan ta på mig att tjata på folk! Kan även vara diktator och sålla lite i materialet och säga "nu trycker vi skiten!". Kändes som du sållade en del själv Lappia? Eller ja, vi tar ju med allt som kommer in men när utrymmet tar slut blir det ju ofrånkomligen toppning av laget,  för att ta in förhatlig sportlingo.

31 december 2017 kändes långt bort men visst,  tid är fint och bra. Är skitpeppad på att värva folk. Har nog en person på gång, kanske fler.

Ska försöka skriva nåt maffigt själv snart. Känns skönt att vara med i en gemensam ansträngning där man bara behöver skriva en del av innehållet.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag hjälper väldigt gärna till också Hunden! Gör gärna ett ärligt handtag med nästa nummer.
Kan även hjälpa till med att snoka fram folk att ha med:-)
Även om det såklart ska vara ett gemensamt ansvar, men jag kan lägga lite extra krut på det. Det blir skitbra det här. Bra dock med lång deadline, det är ändå inte skitlång tid kvar till 31 december 2017. Det är ju bara sex månader typ. Och vi har en schysst grundplåt redan som det är.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jo nä okej, sex månader är inte farligt länge. Bra deadline m.a.o. Jag har en text på gång om gamla kompisar. Känslosamma grejer.

Försöker värva folk så gott det går. Pratat med en väldigt trevlig kollagemakare som kanske vill vara med. Han gillade nya numret. Dock ännu en HAN.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Hejpa hörni!
Jag lade precis upp texten om Kompisar från förr på NAT-Driven. Kul att skriva igen, verkligen skriven i affekt den texten, nostalgisk och känslosam och smetig. Kikade lite på det övriga innehållet ni lirare lagt upp. Blev asglad. Kul med Bigfoot-texten och Bläckfisken B-Pappa! Likaså kollagen Larsesq och den överblivna Eterkropp-texten borde absolut komma med, likaså kul med Liv Slakt och Maskin-turnédagboken. Vi är på god väg känns det som!

Jag har en till idé till fanzinet. Vill skriva en text om fantasi-spel, alltså typ TV-spel, brädspel och lekar man hittat på i huvudet men aldrig utfört/programmerat ihop. Himlen är gränsen! Vill nån medverka till den texten med sina egna fantasispel vore det skitkul!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja! jag har en grej inspirerad av pokemon go som jag ofta återkommer till. ska jag skicka den till dig? :-)
jag har skrivit en novell till dgs, om inte dgs vill ha den så skickar jag den till NAT. annars ska jag nog komma på någonting nytt. men din idé Hunden var jättebra o den hakar jag gärna på.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Händer det något roligt på den här fronten? har ju legat nere med skrivandet men ska försöka få ihop mer saker.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Händer det något roligt på den här fronten? har ju legat nere med skrivandet men ska försöka få ihop mer saker.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Jag har en novell redo!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #3

Ja, kul Tommy! Är ni fortfarande pepp? Jag har varit lite nere med fandom men NAT#2 blev ju kanon så vore roligt om vi kan få igång arbetet med det här.

Arbete är livets krydda