Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Köper fanzines på musiclovers men har faktiskt inte tänkt på forum, vore jätteintressant med ett ställe som har fanzines inne för jämnan. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

27 Senaste redigerad av larsesq (2017-02-14 15:28:20)

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Okidoki. #18 kom med posten idag. Det innehåller i kronologisk ordning:
Ett omslag (bl.a. en bild på en hund - det måtte vara minst det tredje omslaget av SIM med en hund på), en ledartext, en intervju med Kattis som gör seriefansinet Kattis serier, en sida med lite blandat bös, en singelrecensionshörna, en teckning, en text om en gubbe som spelat in hemmagjorda Åsa-Nisse-filmer, två grabbar som snackar om indierock, knäppa/roliga/oroliga/tråkiga klipp från tidningar, nya stående inslaget "Spräng din video" (jag kollar på grejer som inte är mittfårespelfilm - nästa gång kommer detta vara än mer renodlat och troligtvis inte innehålla något så mainstream som långfilm), en intervju med frifräsaren och gitarrförstöraren Brian Ruryk, några noveller och en reklam för en kassett med truckermusik, tugg om "fantasiband" samt ett sorts outro och sist en baksida där nån lirare skriver hur en fredagskväll i Rågsved kunde te sig på 80-talet.

Allt detta snack om pengar har gjort mig fräck och jag kräver sålunda 40 kronor inkl. porto. Eller så byter jag mot nåt kul. Och hojta till ifall du vill ha ett ex av #17, som innehåller en lång serie och några kortare serier och enrutor och teckningar och konst och gud-vet-vad. Den följer med gratis. Två nummer, två olika sorters rop på hjälp. Som vanligt går det bra att antingen skicka PM hit eller skriva till: folketsrost@yahoo.se

Friex till medverkande börjar skeppas ut imorgon.

EDIT: Nya numret av noise/experiment musik/Nya Zeeland-har-många-bra-band-och-artister-fansinet Fördämning har tydligen också getts ut nu. Det har ju inget med mig att göra, men eftersom jag ändå skriver om nya nummer av fansin kan jag passa på att dela rampljuset.

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Tjoho! Vad roligt!

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Fått direktrapport från Luleå om att Sällsamheter i Muchkinland#19 är klar. På torsdag har jag väl den i min trygga famn och kan börja skeppa ut den till snorungar och gullpluttar som är intresserad att läsa.

Det blev ett kaos-och-skrål-nummer av rang. Det blandar matupplevelser i Stockholm med kollage, dissande av Mats Arehn som regissör, hundlimerickar, roliga lappar/utklipp, porrdiskussion, 20+-sidig lång serie om en kille som gör ett fansin som heter Kung Kuk och en rapport från sommarön Gotland.

52 sidor. Inte lika texttungt som många andra nummer. Nya, luftiga Sällsamheter! För folk i farten. 20 spänn eller nåt kul (typ heminspelade kassetter eller hemgjorda tygdjur) till mig: folketsrost@yahoo.se

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Hej Lars!
Fick nya numret i brevlådan häromdagen! Kalasläsning! Recension kommer i Flyktsoda #19!
Rekommenderas!

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Jajamen toppennummer, ja luftigt och lattjo, kanske tillochmed lite mer oväntat. Rörigt (stundtals, i ordets bästa bemärkelse) och rörande.

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Många adjektiv. Tusen tack. Blir förträffligt att bli recenserad i hedersknyffelsfansinet Flyktsoda.

Sv: Sällsamheter i Munchkinland#13

Har så sakta börjat plöja mig igenom nummer #19 av Sällsamheter. Hittills uppskattar jag nog mest matdagboken faktiskt, även om jag kan ha lite svårt för dagböcker i fanzin så har jag varit väldigt positiv till att läsa sådant på senaste. Roligt när det var en lite annan vinkel på det också, med matfokuset där. Sedan skummade jag väl igenom porr-debatten lite hastigt. jag läser lite pö om pö. Men känns som ett stabilt Sällsamheter nummer, man får det man förväntar sig. Som kund är jag nöjd.

Arbete är livets krydda