Tråd: Era fanzines

Berätta om dom! Hur länge har ni gjort dom? Vad skriver/ritar ni för något?

Jag gör ett fanzin som heter Paddsatan som kommit med åtta nummer än så länge. Det är noveller och serier i en härlig mix. Blandat med demokratiförakt och allmänt tramsande, sånt som alltid är kul att göra. Tidigare har jag gjort lite olika fanzines:

Socker (2005-2006) var mitt första jag gjorde. Seriefanzin. Gjorde typ ett nummer av det.
Shitty Weekend (2006) försökte göra drygt indiepopfanzine. Gick åt helvete. Gjorde ett nummer av det.
Dream my days away (2008?) gjorde ett popfanzine med min dåvarande flickvän. Ett nummer.

Sen har jag inte gjort något förren Paddsatan, som började komma i maj 2012.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Era fanzines

WTF varför har ingen svarat dig, trodde det var den här skiten man var in the game för. Vifta sin penis runt i offentligheten, sprida den orena säden.

Jag har på ett år gjort fyra nummer av ett fanzine som jag kallar autotrof. Där har jag tryckt in massa skit jag gjort för byrålådan, från serier gjorda i tafflig wannabe-maxAndersson-anda, dagboksinlägg med bristande sanningshalt till mitt eget rageande över livet som arbetslös. Allt är tack vare Paddsatan. Jag tittade på Paddsatan. Tänkte att lol wtf skäms han inte? Nej det gör han inte. Kuken då ska jag göra likadant och inte heller skämmas. Brum brum rullade hjulen sedan. Nu har jag ingenstans att kopiera eller scanna eller skriva ut eller nåt sånt, det är ett problem.

Sv: Era fanzines

Haha! :-)
Har du kollat med studiefrämjandet? LS? Skolorna?!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Era fanzines

Okej Slarga, jag tar dig på orden, säger ursäkta så mycket och skriver om mitt eget kletande med fanzines.
Måste ändå hålla mig vaken i fyra timmar till och förtjäna min kosing.

För tillfället gör jag ett zine som heter Hunden som vägrade dö. Namnet är fånigt men gjort är gjort. Sju nummer har det blivit sen maj 2011. Det första numret var inget traditionellt zine utan en tändsticksask modell större i vilken det låg ett antal färgglada papperslappar på vilken var skrivna instruktioner till olika mer eller mindre absurda lekar eller aktiviteter som läsaren föreslogs pröva på. Ett resultat av mina dåvarande besatthet av Fluxus.
Numren som följde var traditionella A5-zines som mer och mer har kommit att handla om sånt jag varit med om. Men zinet kan innehålla i princip vad som helst.

Efter gymnasiet, runt 2007-2009, gjorde jag ett zine som hette Garderobliv, som kom ut i två nummer. Innehållet är lika splittrat och brett som i Hunden, med texter om olika underliga personer jag träffat, spelningar jag varit på, noveller om eländiga människor och deras tafatta försök att hitta någon mening i tillvaron, märkliga utflykter, m.m. På den tiden översatte jag också en rad essäer med kritisk teori som fick plats i zinet, bl.a. ett par kapitel ur Raoul Vanneigems "The Revolution of Everyday life". I ettan intervjuade jag en av mina husgudar, K-punk, och i tvåan en annan, Lisa Carver. På det hela taget hade Garderobliv mer intellektuella ambitioner än Hunden har.

På gymnasiet gjorde jag ett litet zine som hette Three Hours, som kom ut i ett enda nummer. Det var mitt projektarbete, haha. Det innehöll i princip enbart texter som jag översatt från CrimethIncs böcker. Enda originalmaterialet var en lång intervju med Bret Lunsford som spelade i ett av mina favoritband, Beat Happening. Den intervjun blev jag så nöjd med att jag repriserade den i oöversatt form i Hunden #4.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Era fanzines

Hojt! Ja vad har man tillfört den här världen... Jo, gjorde faktiskt ett punkfanzine 2003-2004, Brottsplats Sandviken, med mina arbetslösa kollegor. Vi hade typ praktik på Kungen så vi lånade deras utrustning. Hör och häpna, arbetslöshetsåtgärdsprogrammet på den tiden var riktigt skön. Bra med kosing per månad, en asschysst handledare som tyckte allt vi hittade på var kanonkul och han såg mellan fingrarna om vi glömde nån byråkratisk deadline osv. Ska dock påpekas att han inte var arbetsförmedlare utan satt på nåt kontor på Folkets hus. Har gått igenom så många olika grejjer genom dylika åtgärder så minns inte allt som hänt och så, men det var definitivt räkmackskänsla. Bra tider, men sen tog det slut runt 2006 eller så.

Hursom, vi lyckades tillverka 2 nummer av Brottsplats Sandviken. Innehöll typ folkölsrecensioner, filmrecensioner (splatter och gore, såklart...), uppviglande texter, bildkollage, festreportage (bla Augustibuller 2003) och lite tips om lokala konserter. Även ett reportage om Moderaternas olycksdrabbade partilokal i stan tog sig friheten till att spekulera kring varför den slogs sönder varje helg, med anledning av en arg moderatinsändare som hade mage att påstå att det fanns ett samband mellan punkspelningarna på Kungen och förstörelsen av deras lokal, då lokalen "ligger på vägen till Kungen!" Detta tarvliga påstående som var menat att stänga ner Kungen misslyckades såklart. Kungen håller igång än och visst är det lite OT men kan tipsa om att det hålls en liten 2-dagarsfestival där nu om några veckor, tror det är 25e oktober. Typ 23-24 band / artister, rejält!

Hade ett 3e nummer av BS typ klar, men en rad olyckliga omständigheter gjorde så att det blev liggandes. Antar vi slussades vidare i livet och på arbetsmarknaden. Kanske blev vi lessna då vi slarvade bort kassettbandarintervjun med hmmm var det Voice of a generation? Minns en fylleintervju i Kungens källare. Sen var den sagan slut. Men det var väldigt kul, limmade alla bilder och kollage, från minsta textsnutt till ja allting. När jag snabbkikar i dom idag kan jag tycka att rent estetiskt är de helt ok, men minns att jobbet med utseendet tog halva tiden. En del av inspirationen kom från A monument to failure, ett punkzine från Östersund som var aktivt runt hmmm typ 2001 / 2002- 2004 / 2005? Läste två nummer av dessa, varav en av dom köpte jag just på Kungen när det var distro. Slutomdömet om BS är iaf att det var otroligt grabbigt, men så kan det vara. Kändes skönt att vi gjorde nåt iallafall, då det knappast rådde brist på konserter där på den tiden, även om mina kollegor var inblandade i den lokala musik o filmscenen,

Försökt ta mig i kragen och göra ett eget fanzine men ärligt talat får jag svettningar och mild ångest av att ens försöka förstå hur man trixar ihop så att sidorna hamnar i rätt följd och så vidare. Varje gång jag läser ett fanzine imponeras jag djupt av kreatörernas oljade hjärnor som faktiskt lyckas gjuta ihop läsbara produkter. Jösses! Det var med andra ord inte jag som för 10 år sedan stod och kopierade och tryckte upp BS. Sträck på er, ni som kan sånt här! Ja det om det, ett långt utlägg om inte så mycket. Ser framemot att ta del av edra kommande fanzines och så vidare. Det här forumet känns kul, för en sån som mig som missade Skunk och hela den grejjen. :-P

Tjo!

6 Senaste redigerad av larsesq (2013-10-13 21:26:52)

Sv: Era fanzines

Mina (textbaserade) fansin:
Musikfobi 1996-1997 (Gjorde en massa tradiga brevintervjuer med dåliga trallpunkband. Inget nummer gavs ut. Min bror var med på ett hörn också.)

Unpopular 1998 (Gjorde ett nummer. Jag intervjuade bland annat Melt Banana och min bror intervjuade Merzbow och gjorde en cut-up-text om att banta sig till döds. Recensioner och allt sånt där också.) 

Out of Focus 1999-2001 (Två nummer. Låtsnack, bandintervjuer, recensioner, noveller... Inget jag vill tänka på, men vi har alla varit unga någon gång. Min bror hade nu lämnat skutan för att supa med punkarna i Visby. Bra för honom. Det skulle dröja några innan för mig innan jag gjorde honom sällskap. Höll på med ett tredje nummer där jag intervjuade Assel, Asterisk*, Mnem och annat. Men raderade allting med ett leende.)

Ni kan fan dra åt helvete 2001-2005 (Nu var musikfansinet som allena rådande fansin att göra inom punk/DIY-svängen på väg utför - tack och lov - och istället kom - gud bevars - dokufansinet. Skrev om att jag mådde dåligt och inte kunde umgås med folk. Det var inte så mycket en pose för mig, men inte blev det roligare för det. Utvecklades senare mot att bli ett mer friare fansin där jag skrev mer noveller och recensioner om spelningar och annat bös. Självömkan är ett rätt dålig motor. Hat är bättre, men även det enahanda som sju. Åtta nummer blev det allt som allt.)

Skägget växer 2002 (Dokufansinsamarbete med Johan Lundgren som verkar vara någon sorts matbloggare nu. Har inte pratat med honom sedan den där ödesdigra dagen i Malmö 2004).

Härliga Lirare 2002 (Noveller med screentryckt omslag.) 

Vänner utan sex 2006-2007 (Två nummer med teckningar och korta noveller. Samarbete mellan mig och Rebecca Digby som är så mycket fräsigare än mig.)

Stungen i Lilliputland 2010 (Noveller och mer noveller. Känns i mina ögon lite halvbakat och trött. Ett försök att komma tillbaka i sadeln. Proto-Sällsamheter i Munchkinland.)

Sällsamheter i Munchkinland 2012-6739 (När jag börjar närma de trettio och graven känner jag att äntligen fått någon fason på fansinskapandet, även om jag stundtals var och nosade på något som var riktigt bra med NKFDÅH. Noveller, kollage, friformtexter, recensioner, dagbok som handlar om hur det står det till i det ruttnande kungadömet Sverige. Jag gör lite vad som faller mig i och hoppas folk ska gilla det och kanske bjuda mig på punsch. Fem nummer är utgivna och om ska jag hålla mig till planen och fortsätta i fyratusensjuhundratjugosex år till lär det nog komma några nummer till. Mjau, mjau, vovnos.)

Sv: Era fanzines

B-Pappa!
Skunk har ju återuppstått. Det är lika bra som det någonsin har varit. Framförallt är det skönt att vara anonym så man kan skriva vad fan som helst plus fördelen att man inte behöver vara vän med sin chef, sin moster, grannen och dennes katt. Kolla kolla: skunk.cc

Jag gjorde faktiskt ett engelskspråkigt zine för ett par år sen, vilket jag glömde nämna. "Anatomy Is Not Destiny" hette det. Jag ville ha ett zine jag kunde byta med andra på det anglofila forumet http://wemakezines.ning.com/.
Det var det första zinet jag klistrade ihop för hand. Satt där och kände mig efterbliven eftersom jag inte kunde förstå hur jag skulle lägga sidorna så att texten skulle komma på rätt ställe. Men jag klurade ut det till slut. Känner igen mig i din vånda och kallsvett alltså, B-pappa!
Hur som helst blev zinet jävligt fult så jag pallade aldrig kopiera upp det. även om jag fick till ett par fina kollage. Gav originalet som en julklapp till en kompis.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Era fanzines

åh. penisviftning! ok.

jag har gjort två fanzines tillsammans med min bästa bästis bells. då gick vi i gymnasiet, så det är svinlängesen, känns det som. mitt och karros fanzine kom 2008, seriöst allvar året efter. vi försökte väl göra nån typ av trallpunksfanzine, fast vi tramsade rätt mycket också. men mest är det recensioner av skivor, spelningar och andra fanzines. som jag minns det var det roligaste att klippa och klistra ihop allting, att pyssla och göra fint. rita små saker. men framför allt är de här två zinen som... nästan dokumentära för mig. de summerar en tid i livet som var jävligt fin.

jag har faktiskt gjort ett till fanzine också. som jag klistrade klart idag! har dock inte ordnat det här med kopiering ännu, men det är på gång. samlade neuroser #1 heter det. och ja, jag är så jävla kaxig att jag satt en siffra på det. för det vore ju asdumt då och lite pinsamt att inte göra minst ett nummer till. hoppas att jag slipper den förnedringen. det här fanzinet är hur som helst inte alls så tralligt, utan mer... som namnet antyder. resten får ni vara nyfikna på ett tag till.

Sv: Era fanzines

Hunden skrev:

B-Pappa!
Skunk har ju återuppstått. Det är lika bra som det någonsin har varit. Framförallt är det skönt att vara anonym så man kan skriva vad fan som helst plus fördelen att man inte behöver vara vän med sin chef, sin moster, grannen och dennes katt. Kolla kolla: skunk.cc

Jag gjorde faktiskt ett engelskspråkigt zine för ett par år sen, vilket jag glömde nämna. "Anatomy Is Not Destiny" hette det. Jag ville ha ett zine jag kunde byta med andra på det anglofila forumet http://wemakezines.ning.com/.
Det var det första zinet jag klistrade ihop för hand. Satt där och kände mig efterbliven eftersom jag inte kunde förstå hur jag skulle lägga sidorna så att texten skulle komma på rätt ställe. Men jag klurade ut det till slut. Känner igen mig i din vånda och kallsvett alltså, B-pappa!
Hur som helst blev zinet jävligt fult så jag pallade aldrig kopiera upp det. även om jag fick till ett par fina kollage. Gav originalet som en julklapp till en kompis.

Ja, har sett att Skunk har återuppstått men skulle liksom kännas fusk att hoppa på det nu, haha. En onödig riktlinje från min sida, kan tyckas men nja nja njo, jag måste nog stå över. Tänkte skaffa det ett tag men nja nej det får vara. Men får väl se om jag ändrar mig.

Sv: Era fanzines

saftgay skrev:

åh. penisviftning! ok.

jag har gjort två fanzines tillsammans med min bästa bästis bells. då gick vi i gymnasiet, så det är svinlängesen, känns det som. mitt och karros fanzine kom 2008, seriöst allvar året efter. vi försökte väl göra nån typ av trallpunksfanzine, fast vi tramsade rätt mycket också. men mest är det recensioner av skivor, spelningar och andra fanzines. som jag minns det var det roligaste att klippa och klistra ihop allting, att pyssla och göra fint. rita små saker. men framför allt är de här två zinen som... nästan dokumentära för mig. de summerar en tid i livet som var jävligt fin.

jag har faktiskt gjort ett till fanzine också. som jag klistrade klart idag! har dock inte ordnat det här med kopiering ännu, men det är på gång. samlade neuroser #1 heter det. och ja, jag är så jävla kaxig att jag satt en siffra på det. för det vore ju asdumt då och lite pinsamt att inte göra minst ett nummer till. hoppas att jag slipper den förnedringen. det här fanzinet är hur som helst inte alls så tralligt, utan mer... som namnet antyder. resten får ni vara nyfikna på ett tag till.

Finns det möjlighet att få ta del av Mitt och karros fanzine och / eller Seriöst allvar? Några exemplar kvar? Skulle vara kul, speciellt med tanke på Sandviken-anknytningen som Hunden nämner i sitt inlägg och att de verkar roliga, som det där med posten-frågorna, om jag förstått allt rätt, dvs att det är samma fanzine vi pratar om? Oavsett och hursomhelst så låter det bra med nya fanzinet, Samlade neursoer.

Sv: Era fanzines

B-pappa skrev:
saftgay skrev:

åh. penisviftning! ok.

jag har gjort två fanzines tillsammans med min bästa bästis bells. då gick vi i gymnasiet, så det är svinlängesen, känns det som. mitt och karros fanzine kom 2008, seriöst allvar året efter. vi försökte väl göra nån typ av trallpunksfanzine, fast vi tramsade rätt mycket också. men mest är det recensioner av skivor, spelningar och andra fanzines. som jag minns det var det roligaste att klippa och klistra ihop allting, att pyssla och göra fint. rita små saker. men framför allt är de här två zinen som... nästan dokumentära för mig. de summerar en tid i livet som var jävligt fin.

jag har faktiskt gjort ett till fanzine också. som jag klistrade klart idag! har dock inte ordnat det här med kopiering ännu, men det är på gång. samlade neuroser #1 heter det. och ja, jag är så jävla kaxig att jag satt en siffra på det. för det vore ju asdumt då och lite pinsamt att inte göra minst ett nummer till. hoppas att jag slipper den förnedringen. det här fanzinet är hur som helst inte alls så tralligt, utan mer... som namnet antyder. resten får ni vara nyfikna på ett tag till.

Finns det möjlighet att få ta del av Mitt och karros fanzine och / eller Seriöst allvar? Några exemplar kvar? Skulle vara kul, speciellt med tanke på Sandviken-anknytningen som Hunden nämner i sitt inlägg och att de verkar roliga, som det där med posten-frågorna, om jag förstått allt rätt, dvs att det är samma fanzine vi pratar om? Oavsett och hursomhelst så låter det bra med nya fanzinet, Samlade neursoer.

åh, det tokiga är att det faktiskt finns en bunt av mitt och karros fanzine kvar. det låg en massa under bells säng och möglade, så jag knyckte med mig ett gäng därifrån. du kan få ett! om jag fattar hur pm-funktionen här funkar, om det finns nån, så kan du skicka ett sånt. annars kan du maila din adress till miramarfetischist@hotmail.com, så postar jag en blaska. seriöst allvar har jag bara kvar originalet av, faktiskt. jag kan ju kopiera upp ett ex i nödfall, jag har ju typ gjort det åt flera personer här på forumet redan...

och så får jag ju fråga tillbaka - det finns inte möjlighet att lägga tassarna på nåt nummer av brottsplats sandviken? det låter heelt fantastiskt, om än att det gjordes ett par år innan jag hamnade där på odengatan 1b. kungen liksom. älskar dessutom a monument to failure. jävla snyggt fanzine.

12 Senaste redigerad av T-72 (2013-10-18 23:10:15)

Sv: Era fanzines

Jag skrev Kulturfabriken, totalt fyra nummer, fram tills 2008 eller så. Till form och layout väldigt inspirerat av Trall-metall-Rille, även om jag språkligt var flera mil efter. Håller just nu på å pillar på någonting som inte handlar om trallpunk - vilket Kulturfabriken nästan uteslutande gjorde. Mer än så är oklart, dock. Mycket sannolikt att det blir en lista över saker jag avskyr.

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Era fanzines

Finns det månne kvar något ex av något Kulturfabriken-nummer som en stackars vilsen själ kan lägga labbarna på?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Era fanzines

Jag är också intresserad av Kulturfabriken!

15 Senaste redigerad av saftgay (2013-10-20 12:53:47)

Sv: Era fanzines

om inte nibbe har några kulturfabriker kvar så har jag åtminstone ett överblivet exemplar av #4 kvar, som också är en split med bäver-oskar johansson af valbo-ryrs skapelse "det är min bestämda uppfattning: att om vi inte döper oss till edgar nu, kommer det att vara för sent!"(tidigare "ett blåbär bland rävar"). nån kan få det! förslagsvis hunden, som ändå var först på bollen.

Sv: Era fanzines

Ett blåbär bland rävar minns jag. Fick nog första numret för att jag skulle recensera det i mitt fansin, men hade nog gett upp om inte fansinet, så i alla fall fansinrecensioner vid det laget. Det var väldigt Rille-aktigt vill jag minnas. Spännande att Rille bildade en sådan skola. Men jaja, om någon känner killen bakom Ett blåbär bland rävar, kan ju den be honom om ursäkt att det aldrig blev någon recension.

Och är även jag intresserad av Kulturfabriken.

Sv: Era fanzines

den som skulle kunna sitta och tjuvhålla på KF # 4 är just Oscar, jag lyckades bli av med mina exemplar. Att Rille lyckades bilda skola tror jag delvis har att göra med att han var rätt aktiv i spridandet av sina fanzines, samtidigt som trallpunkscenen var - och är - så pass liten att mn stöter ihop med de flesta på ett år eller två. Och icke att förglömma: det är fasligt bra zines...

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Era fanzines

T-72 skrev:

den som skulle kunna sitta och tjuvhålla på KF # 4 är just Oscar, jag lyckades bli av med mina exemplar. Att Rille lyckades bilda skola tror jag delvis har att göra med att han var rätt aktiv i spridandet av sina fanzines, samtidigt som trallpunkscenen var - och är - så pass liten att mn stöter ihop med de flesta på ett år eller två. Och icke att förglömma: det är fasligt bra zines...

Felstavat namn, amatörteoretiska resonemang om fanzinescenen, våldsromantiserande bilder på pansarvagnar - det kan inte vara någon annan än den evigt pubertala ynglingen från Vallentuna. Jag skulle aldrig tjuvhålla på sådana vittra skrifter. Däremot är jag ganska säker på att du fortfarande är skyldig mig ungefär 300:- för utskriftskostnaden. (Safran saknar dig.)

Jag skall ha en kasse av spliten "Kulturfabriken #4 / Det är min bestämda uppfattning att om vi inte döper oss till Edgar nu kommer det att vara försent" någonstans. Om någon är intresserad, så byter jag helst mot andra fanzines. Samlar på nästintill alla sorters fanzines. Annars kan jag skicka mot porto (eventuellt gratis om det är vid rätt tid på månaden). Det är inte mycket att läsa. Två trångsynta ynglingar med självhävdelsebehov skriver om musikstilar de älskar.

Jag har köpt ett par stora fanzinepaket på tradera. Jag har plockat ut de fanzine jag är intresserad av och införlivat de i samlingen. Men det är mängder av fanzines kvar som främst upptar plats i garderoben. Mest politik- och seriefanzine tror jag, så om ni är ute efter något speciellt, finns det en mikroskopisk chans att jag har det till utskänkning.

Förövrigt väldigt glädjande att se att Lars ännu håller fanan högt. Det är ingen konst att göra två fanzine under sin inspirerade ungdomstid, men att hålla på över tio år mer eller mindre oavbrutet är verkligen något av ett livsverk.

Hela detta forum gjorde mig de facto glad. Under tiden jag skrev saknades det verkligen en samlingsplats för fanzinister. Om det skall kännas vettigt hålla på är nog ställen likt detta av nöden.

Förövrigt borde alla införskaffa exemplar av saftgays fanzine, ety hon är ett storartat heterohomo.

Sv: Era fanzines

Tar gärna en titt vad Bävern har för seriefansins att sälja.

Sv: Era fanzines

Bävern skrev:

Däremot är jag ganska säker på att du fortfarande är skyldig mig ungefär 300:- för utskriftskostnaden. (Safran saknar dig.)

Jag betalar alltid tillbaka mina skulder! Det kanske dröjer fem-sex år, men alltid! Fråga bara Tommy.

Jag skall ha en kasse av spliten "Kulturfabriken #4 / Det är min bestämda uppfattning att om vi inte döper oss till Edgar nu kommer det att vara försent" någonstans. Om någon är intresserad, så byter jag helst mot andra fanzines. Samlar på nästintill alla sorters fanzines. Annars kan jag skicka mot porto (eventuellt gratis om det är vid rätt tid på månaden). Det är inte mycket att läsa. Två trångsynta ynglingar med självhävdelsebehov skriver om musikstilar de älskar.

Jag tycker absolut att det finns kvalitéer i splitfanzinet, kanske främst i din halva (2/3 av fanzinet, nåja). Dock är du kungen av oväsentligheter, vilket drar ner betyget lite. Mer om det i min recension (du får läsa den 2015! lovar't!).

Hela detta forum gjorde mig de facto glad. Under tiden jag skrev saknades det verkligen en samlingsplats för fanzinister. Om det skall kännas vettigt hålla på är nog ställen likt detta av nöden.

Förövrigt borde alla införskaffa exemplar av saftgays fanzine, ety hon är ett storartat heterohomo.

Det finns något fnissigt i faktumet att vägra gå vidare från fanzinet på papper, men samtidigt helt omfamna allting annat internätet erbjuder. Väl mätt Oscar!

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Era fanzines

Du är skyldig mig en massa pengar också...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Era fanzines

Karro, saftgay tipsade mig om detta forum. Hon tyckte att jag passade in här, då jag har skrivit ett fanzine. Passa in, ja vem vet. Har endast skrivit ett Fanzine, kladdat. Som folk #1 heter den och har egentligen bara fult ritade gubbar med pratbubblor. En text också om en ångestladdad kuk, så tung så den inte kan lyfta sig upp mot himlen.

Ska påbörja mitt andra fanzine snart som kommer heta "Inga synder under Herrens hus" och kommer ha mer text än serier. Blir kul. Kul kul! Tummen upp för mysig hemsida!

Sv: Era fanzines

Hej allihopa!!!

Jag har gjort fanzins lite sporadiskt de senaste åren. Mitt första hette Jacke B -ett livsstildfanzine. Det utvecklades senare till Jacke B och Anna H -ett livsstils fanzine när min vän som då hette Anna började hjälpa till. Det innehöll serier och teckningar dels från oss som gjorde det och från massa andra människor. Vi gkorde typ 4 eller 5 nummer tror jag. Sen har jag gjort ett fanzine med fåniga hästteckningar som hette "Män kan inte tala med hästar". Och efter det gjorde jag ett som hette "din frihet är min ångest" det innehöll mest försök till politisk satir och några fina teckningar.

Eh ja det är allt

Sv: Era fanzines

Jacke! Det där med din frihet är min ångest skulle jag vilja köpa/byta till mig :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Era fanzines

din frihet är min ångest är jättejättebra!