Tråd: Vill nån teckna en logga åt mig?
Det finns ju många som är duktiga med penna och papper här inne och jag skulle vilja passa på att be om hjälp till en logga åt namnet Luffarpunk som jag kan använda (i en drömvärld till såväl pappersfanzine, blogg och fejjan men vi får se...).
Ni får skapa fritt men jag brainstormar lite bilder som jag associerar med luffarpunk (eller folk punk som det heter internationellt):
# Banjo (eller dragspel, fiol, ukelele, akustisk gitarr, tvättbräda, mandolin osv.)
# Ockuperade hus (squatts)
# Godståg eller järnvägsräls
# Lägereld på punkvis
# Gammal snett ödehus eller "vinna" träkåkar i allmänhet
# Spritflaskor och hillbilly-stolligheter i största allmänhet
En konkret idé kan vara en lägereld ovanifrån med ett punkgäng som spelar och skrålar och så texten Luffarpunk som löper runt sällskapet. Eller bara en skev gammal drivvedsbräda med namnet på... Ja vad tusan, ni har säkert bättre fantasi än mig!
Det är väl bara ett önskemål jag har. Inom folk punk använder en ett hjärta runt A:et i stället för den klassiska anarkist-ringen (googla "folk punk forever").
Svartvitt går utmärkt.
Är det nån som är sugen på att hjälpa mig? Tänk inte att det måste vara snyggt som fan, för det ska det inte Det är punk för tusan så lägg inte ner för mycket jobb.
Skriv här eller mejla luffarpunk@gmail.com