Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Bra där Lappia. Här lite annat.

"Rob Lowe claims Bigfoot nearly killed him"

http://www.news.com.au/entertainment/ce … c9e2dbee2a

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

hehe, tack för berömmet. Vill passa på att inbjuda till att om nån kommer upp och hälsar på att vi kombinerar det med en mindre expedition i närområdet. Är förresten rätt peppad på att pröva göra sådana där gipsavtryck som seriösare expeditioner sysslar med.

Wow! Rob Lowe alltså, haha, "The Lowe Files" känns som det kan bli hur bra som helst! Jag tyckte att han var skitbra i Parcs and Recreation. Älskade hans karaktär, bara sprudlade av PMA de första säsongerna som han var med i. Men blev lite skeptiskt när det verkar som de ska hålla på och jaga spöken och sådant också..

Tycker sådant är lite svamligt, men här är i alla fall en video när några spökjägare jagar gastar på Tusen Toner (musikföreningen där jag repar med mina band och vi brukar arrangera hardcore spelningar) https://www.youtube.com/watch?v=QygFDG9t5uY har själv inte sett den ännu men har sett andra videos som de där jägarna gjort.
Kan ju säga att jag har repat på Tusen Toner sedan jag var femton och ALDRIG haft några paranormala upplevelser eller liknande.

Arbete är livets krydda

53 Senaste redigerad av maggan (2017-07-06 05:35:15)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Tänkte att jag slänger in en bild från när jag besökte Sibirienskogen (utanför Ängelholm) och Gösta "Pollenkungen" Carlssons UFO-monument från 1972.


UFO-monumentet

Post's attachments

ufo.jpg 472.79 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

#epicthread

55 Senaste redigerad av Lappia (2017-07-13 08:16:40)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Oj, grymt! har läst om det där i Ordförande Svahns bok Mötet i Gläntan. Härligt att se! Tycker vi kör en forumträff där vid monumentet inom en snar framtid.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Och där slank årets tredje nummer av Rapport Nytt ner i brevlådan, perfekt läsning inför helgen.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Precis, fint! Tycker typ att Rapport Nytt är goare än huvudtidningen pga att RN är mer hemmapul och föreningslivskänsla.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Tyckte det var ett fint och mysigt nummer, bästa artikeln var fortsättningen på UFO-Sveriges historia. Mycket intressant. Hade velat veta mer om hur de gick för alla splittringsgrupper. Och Mats Nilsson, gud välsigne. Blev pepp på att börja bidra till tidningen. Men vet inte hur riktigt. Och såklart intressanta rapporter om diverse observationer. Den 20+ gamla från Umeå stack ut.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Jess, fick senaste Ufo-Aktuellt i torsdag. Hittills har jag bara läst Richard Svenssons kryptozoologi kolumn. I vanlig ordning var det kryptozologiguld. Helt missat att det är 50 års jubileum för Patterson-Gillman filmen till hösten! Jag och Jon Danielsson måste fira det på nått sätt, kanske med mindre expedition.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Ja, jag fick oxo. Ska läsa nu i helgen, läser boken VHS Cover Art just nu, ganska kul snygg. Klart ni ska fira det på nåt sätt, du och Jon.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Är det nån som gått kursen i ufologi? Hur var den? Är lite intresserad, om jag klämma fram med sanningen. Men vore ju givande att höra andras vittnesmål. https://ufospaning.wordpress.com/2017/0 … logi-2017/

Helt, eller till stor del, orelaterat: En E.T. som jag och Hunden såg i Sangis. Fina grejer.

Post's attachments

et.jpg 288.87 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Hahaha älskar bilden där, larsesq! Vad fin! Vet ingen som gått kursen i ufologi men är ju sugen. Dock är det ju dyrt och platserna verkar gå fort. Skulle ju verkligen vara kul nåt år, att vara där.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Apropå Big Foot så måste jag passa på att dela med mig av ett av mina favoritbands låt om fenomenet, hoppas ingen tar illa upp.
Varsegoda, lite luffarpunk:

https://www.youtube.com/watch?v=EVNR568GXYI

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Det svängde rätt bra men lite svårt med sådan där skepticism. Men vafan, det där kan man väl bjuda på.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Lappia skrev:

Det svängde rätt bra men lite svårt med sådan där skepticism. Men vafan, det där kan man väl bjuda på.

Tur!
Den serverades med en blinkning och inte en pungspark wink

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Blev idag uppringd av en journalist på Aftonbladet som kanske skulle göra en artikel om bigfoot, berättade för mig om någon svensk bigfoot-grupp på fejsbook? Hur som helst, får se om det blir någon mer ordentlig intervju. Hade varit rolig! Försökte i alla fall att hjälpa henne genom att hänvisa till Ordförande Svahn och Richard Svensson som några andra bigfoot- och kryptozoologiexperter.

Nu finns en trailer för "Lowe files" som nämns tidigare här i tråden ute, https://www.youtube.com/watch?v=eqXZq-rKfew få se om programmet kommer gå på någon svensk kanal. Vore skoj.

Arbete är livets krydda

67 Senaste redigerad av Lappia (2017-12-01 10:00:09)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

http://sermitsiaq.ag/dansk-forskning-af … and-bjoern

En artikel från en dansk tidning om lite bigfoot forskning, forskare har fastslagit att päls från en misstänkt snöman är från en björn. Med andra ord är det bara att fortsätta spana efter konkreta bevis!

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Diggar din bevakning, Lappia. Här kommer lite tillbaks: någon mer som noterat att en av rapporterna i senaste numret av UFO-Aktuellt är inlämnad av en sköning från "scenen", som figurerat som intervjuobjekt i ett fanzine det senaste året? Medlem i ett fantastiskt bra band. Har konfronterat hen om detta om hen ba "oj, kom det i tryck!!". Det är såna här grejjer som gör att jag älskar allt från detta forum till livet utanför mittfåresamhället.

Ser fram emot att se lite nya bigfoot-filmer i år, alltså spelfilmer. Men gärna dokumentärer också. Hittar jag något kul så länkar jag givetvis direkt här.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Nej, det har jag inte noterat, vilket nummer pratar vi om exakt? Har det kommit något nummer 2018? Har nämligen inte hunnit göra betalning för årets medlemskap.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Jo justja, sorry, jag var otydlig. Är alltså sista numret som kom förra året, nummer fyra. Leta efter en rapport av en som kommer från en stad med ett fantasyklingande namn. :-)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Humm... Jag utgår från att det är i Rapport-Nytt den här observationen nämns? Och inte i UFO-Aktuellt? Blev det en ihop blandning där? Jag kollade igenom båda tidningarna och kunde inte hitta något sådant i UFO-Aktuellt men en observation som listades i Rapport-Nytt såg rätt intressant ut.

B-pappa skrev:

Ser fram emot att se lite nya bigfoot-filmer i år, alltså spelfilmer. Men gärna dokumentärer också. Hittar jag något kul så länkar jag givetvis direkt här.

Haha, absolut. Så ska det låta!

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Nej det är en av de sista inskickade i UFO-Aktuellt. Har stoppat in den i arkivet nu så orkar inte ta fram. Leta efter en vars namn börjar på L. Är alltså ett fall som UFO Sverige där skriver att de ska underöka vidare.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Är det någon av er som har Aftonbladet+? Hade varit intressant att läsa vad som står i den här artikeln som UFO-Sverige hade delat.

Annars känns det bra att squatchingsäsongen är precis runt hörnet! Blir alltid mer peppad på expeditioner och UFO-äventyr nu när våren är här och man kan börja röra sig lite friare. Fick senaste numret UFO-Aktuellt förra veckan, men har inte hunnit bläddra i den ännu. Ska bli fint att avnjuta i helgen.

Det här är en artikel från The Sun som jag snubblade över får några veckor sedan. Men sparade den för tänkte att den var perfekt att dela här i tråden. En bra artikel om Bob Gimlin (välsigne) och hur det påverkade hans privatliv att han och Patterson filmade deras ultra klassiska filmsnutt. Väldigt rörande att få höra hans historia.

Arbete är livets krydda

74 Senaste redigerad av Lappia (2018-08-31 09:39:22)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Förutom någon enstaka expedition i närområdet har det varit rätt lungt på den kryptozoologiska fronten i sommar. Men har däremot följt händelserna i Munksundtjärnen (Piteå-trakterna) noga. Vittnen har sett ett märkligt väsen under vattenytan, har forskat i detta och mest troligt bör det vara en mal. Men man vet ju aldrig!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.a … el=7021809
www.pt.se/10952409

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Men wow!