Tråd: Flyktsoda #16

Hej kamrater!
Jag har knåpat ihop ett nytt nr av Flyktsoda med fokus på Riot Grrrl-scenen så det är en del feta krönikor sen har vi ju som vanligt redensioner och intervjuer med mina nya favoriter BRATAKUS samt SMISK, CARTOON GIRLFRIEND, HEAVY BLEEDING och DÅRLIGT SELSKAB.
Tar 20kr/st + porto dårå som kostar 14:-
beställ på gamla goa mailen flyktsoda14@gmail.com, har swish, kontonr och paypal vid behov.
Ni som skickat recensionsmaterial (Michelinmannen, Puffy t ex) eller medverkat på annat sätt (Lappia) har redan post på väg.
Ha det fint
Kampen går vidare

Sv: Flyktsoda #16

Fiini homma. Hoppas man får det innan helgen så man har nått att mysa med.

Arbete är livets krydda

Sv: Flyktsoda #16

Fört över peng, mailar dig nu.

Sv: Flyktsoda #16

Okej, väldigt roligt men den långa Bratakus intervjun, och mina favoriter Cartoon Girlfriend! Men stämmer det som du skriver? Att det kan bli det sista numret på länge? Tråkigt i så fall.

Arbete är livets krydda

Sv: Flyktsoda #16

Fint nummer. Bästa på länge. Att det var flera bra krönikor denna gång tror jag lyfte numret rejält. Jag har gnällt på Flyktsodas intervjuer tidigare och det var väl inget nytt här egentligen men med de fina krönikorna blev det roligare att läsa intervjuerna också. Omväxling förnöjer alltså. Bratakus-intervjun var fin, kul att få upptäcka det bandet! Man blev sugen på att läsa sångarens fanzine. Det bästa med Flyktsoda är att du lyfter fram så jäkla många nya punkband, det är största behållningen jag får av det. Kan ibland känna att det blir mycket ett och samma, mallat och enformigt men samtidigt lite orättvist då det kommit ut två splitzine och så det här temanumret. För trött för att kunna skriva nåt vettigt här. Men bra nummer!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Flyktsoda #16

Lappia skrev:

Okej, väldigt roligt men den långa Bratakus intervjun, och mina favoriter Cartoon Girlfriend! Men stämmer det som du skriver? Att det kan bli det sista numret på länge? Tråkigt i så fall.

"på länge" är ju relativt, har satt deadline på #17 till 31/10....så tänkte släppa det i november och det känns som en ganska lång tid.... smile

Sv: Flyktsoda #16

Hunden skrev:

Fint nummer. Bästa på länge. Att det var flera bra krönikor denna gång tror jag lyfte numret rejält. Jag har gnällt på Flyktsodas intervjuer tidigare och det var väl inget nytt här egentligen men med de fina krönikorna blev det roligare att läsa intervjuerna också. Omväxling förnöjer alltså. Bratakus-intervjun var fin, kul att få upptäcka det bandet! Man blev sugen på att läsa sångarens fanzine. Det bästa med Flyktsoda är att du lyfter fram så jäkla många nya punkband, det är största behållningen jag får av det. Kan ibland känna att det blir mycket ett och samma, mallat och enformigt men samtidigt lite orättvist då det kommit ut två splitzine och så det här temanumret. För trött för att kunna skriva nåt vettigt här. Men bra nummer!

Tack för fin och konstruktiv kritik!
Det jag själv saknar i de senaste numren är politiska artiklar, har ju typ redan publicerat de bästa Bonnano-texterna så nu jagar jag nya bra artiklar....

Sv: Flyktsoda #16

Ja lätt bästa numret, kul! Bra vibbar. Kul med Bratakus, gillar deras attityd. Bra gjort, allting! Blir kul med Shaking heads-skivan. Men ja många fina texter. Blir väl lagom med lite paus nudå så blir nästa nummer lika gediget.

Vad var det som rullade i stereon på Kungen 2003 när vi satt och fanzinerade för fulla muggar? JO, det var ju Protestera, såklart. Kanske har nämnt detta förr. Var väl detta som senare ledde till en och annan bokning, att ni kom till Kungen, för att vi tyckte att Protestera var döds-fräna. Allt hänger ihop.

Sv: Flyktsoda #16

B-pappa skrev:

Ja lätt bästa numret, kul! Bra vibbar. Kul med Bratakus, gillar deras attityd. Bra gjort, allting! Blir kul med Shaking heads-skivan. Men ja många fina texter. Blir väl lagom med lite paus nudå så blir nästa nummer lika gediget.

Vad var det som rullade i stereon på Kungen 2003 när vi satt och fanzinerade för fulla muggar? JO, det var ju Protestera, såklart. Kanske har nämnt detta förr. Var väl detta som senare ledde till en och annan bokning, att ni kom till Kungen, för att vi tyckte att Protestera var döds-fräna. Allt hänger ihop.

Haha, nä det visste jag inte! Det var tider när vi fick åka på turné till norrland via Sandviken! Hoppas det händer igen

Sv: Flyktsoda #16

Ännu ett toppennummer!
Kanske liiite tjatigt med allt snack om Bikini Kill, men det kan ju vara för att jag själv knappt ens hört dem...
Måste ge stort extra plus för den avlutande intervjun med tonårspunkarna!

11 Senaste redigerad av GP sås (2017-08-03 08:35:14)

Sv: Flyktsoda #16

Bara att instämma i hyllningskören, ett grymt nummer på alla sätt och vis!

Men jag är minst sagt förvånad över att INGEN nämner Joan Jett's namn en endaste gång.

Sv: Flyktsoda #16

GP sås skrev:

Bara att instämma i hyllningskören, ett grymt nummer på alla sätt och vis!

Men jag är minst sagt förvånad över att INGEN nämner Joan Jett's namn en endaste gång.

Va faN!?? Ja, det är ju förjävla dåligt att jag inte skrev nåt om henne!!! Jag samlar på hennes skivor ju....:(

13 Senaste redigerad av B-pappa (2017-08-04 16:02:26)

Sv: Flyktsoda #16

Justja. Ja den hitta jag i vintras, The Runaways - Waitin for the night LP, bra grejjor.

14 Senaste redigerad av GP sås (2017-08-05 19:31:47)

Sv: Flyktsoda #16

Flyktsoda skrev:
GP sås skrev:

Bara att instämma i hyllningskören, ett grymt nummer på alla sätt och vis!

Men jag är minst sagt förvånad över att INGEN nämner Joan Jett's namn en endaste gång.

Va faN!?? Ja, det är ju förjävla dåligt att jag inte skrev nåt om henne!!! Jag samlar på hennes skivor ju....:(

Det gör jag med smile
Jag kanske skulle skriva nåt om Joan Jett's bortglömda roll i punkhistorien till nästa nr? wink

Sv: Flyktsoda #16

GP sås skrev:
Flyktsoda skrev:
GP sås skrev:

Bara att instämma i hyllningskören, ett grymt nummer på alla sätt och vis!

Men jag är minst sagt förvånad över att INGEN nämner Joan Jett's namn en endaste gång.

Va faN!?? Ja, det är ju förjävla dåligt att jag inte skrev nåt om henne!!! Jag samlar på hennes skivor ju....:(

Det gör jag med smile
Jag kanske skulle skriva nåt om Joan Jett's bortglömda roll i punkhistorien till nästa nr? wink

Ja gört!
Jag var med i ett band för typ 15-20 år sen som gjorde en hyllningslåt till henne som var med på en LP, Vår sångare träffade av en slump hennes gitarrist för ett par år sen och berättade då om den låten och det visade sig att hon hört den och blivit jätteglad! smile