Sv: Spelningar

autotrof skrev:

Nej det är ju najs att det inte automatiskt blir ryggdunk smaken är naken  och huvudsaken är att den dag jag startar ett power metal band som gör episka krigsballader om autonomt norrland att du sågar det sönder och samman

Hehe, nu när du skrev sådär vill jag passa på att rekomendera ett av mina favorit hårdrocksband, Heroes Of Vallentor. Barbar-metal från Boden(!), väldigt roligt. Okej blev lite off-topic MEN! Vill skitgärna boka dem och Piss River och göra en hårdrocksspelning i Kiruna i höst. Okej vi får se.

Arbete är livets krydda

Sv: Spelningar

Lappia skrev:
larsesq skrev:

Men bor det verkligen så många fansinister i Göteborg?

Efter Stockholm är det kanske fanzintätast i Sverige? Mark, Hjalte, Maggan, Grå varg gänget?

Nu blev jag nyfiken, för jag har inte hört talas om Grå varg förut. Vad är det för gäng och vilket fansin gör de?

103 Senaste redigerad av Lappia (2017-07-23 20:11:14)

Sv: Spelningar

larsesq skrev:
Lappia skrev:
larsesq skrev:

Men bor det verkligen så många fansinister i Göteborg?

Efter Stockholm är det kanske fanzintätast i Sverige? Mark, Hjalte, Maggan, Grå varg gänget?

Nu blev jag nyfiken, för jag har inte hört talas om Grå varg förut. Vad är det för gäng och vilket fansin gör de?

Hänvisar dig vidare till den officiella Grå Våg-tråden. Oj! såg nu att jag skrev varg istället för våg tidigare, kanske där förvirringen uppstod.

Arbete är livets krydda

Sv: Spelningar

Jaha, Grå våg alltså. Det har jag ju läst. Och han kommer och bor i Växjö också, om jag ska ta på mig bror Duktig-mössan. Grå varg låter som ett kul fansin som någon borde skriva. Ett vargfansin om och från vargfandom.

105 Senaste redigerad av B-pappa (2017-07-24 17:35:06)

Sv: Spelningar

Ett fanzine om t-shirtar köpta på marknader, med vargar och fullmånar och natur osv. Marknadshistorier om sådana tillställningar.

Sv: Spelningar

B-pappa skrev:

Ett fanzine om t-shirtar köpta på marknader, med vargar och fullmånar och natur osv. Marknadshistorier om sådana tillställningar.

Tihi. Tänkte kanske främst att den skulle handla om vargen som djur. Och kanske myter kring vargen. Men t-shirts, hoodies och longsleeves med ylande vargar kanske är nåt att spåna på. Får tänka på det medan jag äter den årliga smålandsrullen på Hultsfreds marknad. Nån som hänger på förresten? 26 augusti i spökstaden Hultsfred.

Jag kan tycka att vissa av dessa t-shirts är rätt snygga faktiskt, men de där dubbel- eller trippelironiska konststuderande har förstört dem för mig. Trist. Lite som westernskjortor har förstörts av en viss sorts kulturman. Folk tänker att du torgför nån slags ironisk hållning och det blir en form av klassmarkör, ett klasshån från en bildad kulturklass. Det gillar jag icke.

Sv: Spelningar

Väl talat, larsesq. Skulle vara förbenat kul att hänga med på Hultsfreds marknad, ska kolla hur läget ligger därikring. Eller ja främst förbenat kul att dra ner till Småland och umgås med dig och din familj, snacka lite skit kring det Nilssonska fikabordet.

Jag skulle gärna ha ett gäng "marknadstishor" men de tycks aldrig finnas på loppis. Har en barndomskompis vars morsa ALLTID köpte nya såna åt honom, varje år, flera stycken, så jag tror mig ha sett alla möjliga varianter och motiv. Hans garderob är fortfarande full, men blir väl problem för mig att bära dessa så det är typ XXXL på allihopa. Kanske iofs ser snyggt ut, som att gå runt i särk.

Sv: Spelningar

Du, och alla andra på forumet såklart, är välkomna att hänga med på marknaden i Hultsfred. Kanske tar vi och gör en utflykt till Målilla och kollar på deras hembygdsförenings utställning om Beach Boys och Trafikmagasinet. Tydligen har Mike Love (från Beach Boys och en av de som på sätt och vis förstörde bandet) rötter i Småland och Målilla. Det är en av de sakerna jag verkligen vill göra innan jag flyttar ifrån Småland. Men om någon är intresserad så finns det kaffe med kaffebröd, sovplats och mycket svensk film att betitta i det Nilssonska hemmet. Dörren står öppen.

109 Senaste redigerad av Michelinmannen (2017-07-26 15:00:37)

Sv: Spelningar

åk förbi emån, där badade jag som liten! är ju från målilla/hultsfredtrakten från början, rosenfors hette det. fy fasen vad kul med hultsfreds marknad! ät många remmar.

obs självklart var det lillesjön vid rosenfors och inte emån, där låg min skola. inte för att det är så intressant men var tvungen att ändra nu när jag kom på att detta var ju helgalet. har feber och kollar på google maps satelit-view hur dom byggt om huset jag växte upp i

Sv: Spelningar

Jag har aldrig varit på äkta stor-marknad a la Hultsfred. Hur sjutton har det gått till. Närmaste jag varit på var väl typ Cityfesten när den fanns i Gävle. Men det räknas väl inte.

Jo på torsdag åker jag på Norbergfestival, en tradition som tyvärr legat på is nu i några år. Tråkigt att inte Petra kommer men men. Om nån har nå tips på vad jag borde gå på, hojta gärna. Ska väl spana in premiärspelningen på von Hausswolffs nya band, BAD. Och ska se Milos Olympus. Det är en grymt trevlig festival och alltid är det nåt minnesvärt. Har sett Ättestupa, Puce Mary, Lustmord och annat bröt genom åren. Rykten menar på att de blåa bruksbilarna kommer att glida ut på byn.

Men ja det är en skön oas att glida iväg till, ta det lite lugnt och äta falafel och "rejva" lite lagom. Bra med alla trippiga visuals som projiceras överallt, inuti och utanpå gruvtornet, riktigt snyggt. Finns få stämningar som är så tjocka som den Norbergska natten.

http://norbergfestival.com/programme/

111 Senaste redigerad av larsesq (2017-07-25 20:52:01)

Sv: Spelningar

Hultsfredsmarknad har blivit mindre. Det är väl en allmän utveckling. Min kommunistiska moster var på Kivik marknad i år och sa att det inte alls var som när hon var yngre och grönare, på 70-talet. Inte alls samma sorts folkfest. Jag var där för några år sen och det var mycket, men inte alls så späckat och knasigt som jag hört och läst om. Men visst fanns det tokar och udda grejer där. Som gubbar som sålde hembrända vikingarock CD-r-skivor. Borde kanske ha ett distrobord där på Hultsfredsmarknad. Kanske nästa år? Sälja NAT3. Vad säger ni? (Och flytta ifrån Småland har jag väl på sätt och vis kanske redan gjort, men mina grejer är fortfarande kvar där, så jag bor ju liksom kvar där. Deppig tanke. Jag = mina grejer).

Kanske åker till Emån. Kul med nån slags Michelinmannen-safari. Inte badat i öppet vatten sen 2006, så kanske tar och gör det. (Inomhus badade jag 2007. Det var i Malmö och det var barnkalas. Ungar som hoppade ner i vattnet med varmkorv. Ja, jösses, de är tokiga i södra Sverige.)

Ha det kul på Norberg. Aldrig varit där. Hälsa grabben i Milos Olympus. Jag jobbade med honom för två år sen. Trevlig grabb.

Sv: Spelningar

Hehe, vackra poster ni kommer med. Mycket fin läsning. Blev pepp på marknader, något jag verkligen inte är vanligtvis.

Imorron blir det Hellshock, Makoria och Warchild. Är väldigt taggad, tror det kan bli kul. Amerikansk crust mitt i veckan liksom. Har säkert tipsat om dem massa förut men tror flera här kan gilla Makoria. Det är typ industri/kängpunk. De har synthar och trummaskiner men spelar d-takt. gött mos.

Arbete är livets krydda

Sv: Spelningar

Lappia skrev:

Hehe, vackra poster ni kommer med. Mycket fin läsning. Blev pepp på marknader, något jag verkligen inte är vanligtvis.

Imorron blir det Hellshock, Makoria och Warchild. Är väldigt taggad, tror det kan bli kul. Amerikansk crust mitt i veckan liksom. Har säkert tipsat om dem massa förut men tror flera här kan gilla Makoria. Det är typ industri/kängpunk. De har synthar och trummaskiner men spelar d-takt. gött mos.

Huhu? Det låter ju hur coolt som helst!

Sv: Spelningar

Roligt med folk som gör saker! Hoppas du får det bra, lappia! Jag funtar på att gå på sthlm hardcore fests förfest, lockar med ljuva ord som "gratis inträde" och "tyst på scen från 22". Har hört att isotope soap ska vara bra men har ingen aning.

Festen är säkert finfin och bara över en dag, sex dwarf har jag lyssnat på lite och dom skulle vara kul att höra kanske, om jag blir övertalad av min vän som ska dit drar jag iväg på den också. Är ingen finsmakare, kan ju ingenting om massa band och grejer, men det som är skönt med spelningar är att man inte behöver anstränga sig för att umgås, eller prata med folk man inte känner (så hemskt länge iaf, sen ska nästa band upp och crustfingret fram. skoja står såklart längst bak och surar). Jaja, nu är jag ju bara så lagom sugen att vara kring massa människor som har roligt. Tacka vet jag vara hemma själv och bada i min egen svett! Puss!

Sv: Spelningar

Flyktsoda skrev:
Lappia skrev:

Hehe, vackra poster ni kommer med. Mycket fin läsning. Blev pepp på marknader, något jag verkligen inte är vanligtvis.

Imorron blir det Hellshock, Makoria och Warchild. Är väldigt taggad, tror det kan bli kul. Amerikansk crust mitt i veckan liksom. Har säkert tipsat om dem massa förut men tror flera här kan gilla Makoria. Det är typ industri/kängpunk. De har synthar och trummaskiner men spelar d-takt. gött mos.

Huhu? Det låter ju hur coolt som helst!

Ja, det är rätt bra. Du borde skriva om dem i ditt zine. Johan som sjunger är gammal fanzinist och gjorde ett fanzin som hette Fuffens på 1990-talet (och älskar att synas i media). Här kan du se en video som jag filmat och här är deras soundcloud.

Arbete är livets krydda

116 Senaste redigerad av Lappia (2017-07-28 08:47:17)

Sv: Spelningar

Men var i alla fall och kollade Hellshock i onsdags. Det var jättekul spelning! Bäst var faktiskt Warchild från Umeå. Men tyckte alla tre banden gjorde ett bra jobb. Makoria har jag sett rätt mycket det senaste året, och Hellshock var också sädär amerika-proffsigt som alla hardcore band från amerikkka alltid är. Ösigt och "in your face". Intervjuade både Warchild och Hellshock till ett kommande fanzin om kärnkraft/kärnvapen/crust. Kan bli kul!

Nästa spelning som jag har inbokad är väl Musikens Makt i Luleå. Är gratis och brukar alltid vara några bra band eftersom Alkberg har en liten scen där han bokar artister.  Men tyvärr är typ allt bra på fredagen i år. Trist när det inte är nått på lördagen man vill se, men samtidigt kan man inte åka hem för är alltid efterfest på FG7 med bra band på lördagsnatten.  I alla fall så ska Södra Sverige, Norra Reviret, Jani Kaunis and the Puukot och Sista Försöket spela. Toppband allihopa! Också Tigerbukten, som jag ska se om det är nått att ha.

Arbete är livets krydda

Sv: Spelningar

Lägger här en snabb och obetydlig blänkare om att jag icke kom iväg på Norbergfestival pga jobbade hela förra helgen och veckan innan och fick giktanfall i höger fot nu i veckan och det känns inge kul att gå på "dansfestival" med en fot som som känns som om någon har slagit sönder varenda millimeter ben i den med en hammare. Så fick ta ett vuxet beslut och ställa in. Stresspåslaget som ledde till gikten kom förra veckan typ, i samband med allt makabert som hänt på mitt jobb på senaste, som en liten efterreaktion, kroppen kan ju funka så ibland. Det var riktigt illa två dagar men påbörjade då en huskur med äppelcidervinäger och helvete vad bra detta funkade, vilken magisk dryck. Mycket tyder på att detta läkte min fot. Men ja sen har det ju blivit lite mycket fest de senaste månaderna, så jag fick stå mitt kast. Dags att ta hälsan på allvar igen, men finns ju utrymme för detta i vinter, hehe. Men går ingen nöd på mig, foten är bra nu och stressen är på noll. Nu ligger allt bakom en, tycks det. Tar en liten loppistur nu och seglar vidare i denna regnblöta sommar. Så kan det gå ibland. Känner mig ändå glad och nöjd med tillvaron eftersom jag mer eller mindre har roligt hela dagarna (när jag är ledig) och det var fan skitskönt att vara ledig nu och bara gå runt hemma och skrota runt i garderober och sätta upp hyllplan och sortera och rensa prylar osv. Jaja inget mer om det. Ha en go helg!

Sv: Spelningar

------> hitta fanzinisten! (kanske finns fler än en?)

Dokumentation av Antisocial festival, live + intervjuer.

https://www.youtube.com/watch?v=rPtM8wS … e=youtu.be

....sen kan det ju undras om det är nån glad rackare som ska på detta?

24 FEB: Vånna inget, Vicious Irene, Smisk, Gamla pengar, Still ill.

https://www.facebook.com/events/500446676995283/

Sv: Spelningar

Jaha Punkfest 15 på G. Vilka ska dit? Skulle va himla sköj asså.
11 - 13 MAJ

https://www.facebook.com/events/387329941704641/



Rättens krater, Skiftande enheter och Jukka Nousiainen, 19 JAN, GBG, arr Levande Begravd

https://www.facebook.com/events/1596744190433008/

Sv: Spelningar

B-pappa skrev:

Rättens krater, Skiftande enheter och Jukka Nousiainen, 19 JAN, GBG, arr Levande Begravd

https://www.facebook.com/events/1596744190433008/

Fan, jobbar natt då: sad

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Spelningar

punkfest är ju i ume så jag kommer la va där och sitta i solen och dricka en folköl och lyssna på musik genom väggen typ

Sv: Spelningar

B-pappa skrev:

Jaha Punkfest 15 på G. Vilka ska dit? Skulle va himla sköj asså.
11 - 13 MAJ

Jag åker, om du åker

Arbete är livets krydda

Sv: Spelningar

Ja detsamma Lappia! Händer mkt nu till våren; är ju punkfestival på Gula villan nånstans då där också, som jag och Puffy är sugna på. + Klotterfestival på din lokale Kung + att det vankas punkarr på samma ställe nånstans då men det är inte officiellt än. Så får se hur allt landar och jag börjar halvt nytt jobb i slutet av mars så får se hur det blir med tid. Och sitter fortfarande i världens segaste jäkla bihåleinflammation men har kört karantän nu i en vecka och börjar märka skillnad, tror jag. Orken är inte på topp men vill tillbaks till den fina formen jag var i förra våren, då piggheten var maxad och energidepåerna var balanserade. Whatever, en sak i taget, det blir säkert bra, hörs om detta. Men drygt att vara sjuk när man är ledig....! Jaja ÄLTA inte nu gubbejävel.

Sv: Spelningar

https://www.facebook.com/events/2006237436259012/ 
Lonely Grave (umeå) Riviera (Uleåborg, FIN) Cartoon Girlfriend (piteå) Vegoburgare och potät för 30kr (skellefteå)
Inträde en guldtia! Usch på forumet som arrar på rivhuset!

Sv: Spelningar

Michelinmannen skrev:

https://www.facebook.com/events/2006237436259012/ 
Lonely Grave (umeå) Riviera (Uleåborg, FIN) Cartoon Girlfriend (piteå) Vegoburgare och potät för 30kr (skellefteå)
Inträde en guldtia! Usch på forumet som arrar på rivhuset!

Cartoon Girlfriend är ett guldband, bästa i svensk punk just nu. Lonely Grave har jag sett och gillade inte alls, men jag tål inte grind heller. Riviera känner jag inte till. Är man i skellefteå kan det vara värt 30 kr bara för att se C.G.

Arbete är livets krydda