Bra tänkt angående borden, blir det trångt om plats kan man väl dela bord också. Man kan också lägga ut sina grejer på ett tyg på golvet och utmana folks förmåga att huka sig ner.
Ursäkta trögheten, men nu är alltså 27/9 spikat på Gula Villan? Ho hum...
Jag ser nog bara fördelar med att ha ett program, särskilt som det väl inte kan bli tal om särskilt många punkter som avlöser varandra med kort varsel?
Idén om att ha någon gammal räv som beskriver fanzineskapandet förr i världen tycker jag är en bra idé. Vem ska vi uppvakta? Fredrik Kullman bor ju i Stockholm och gjorde massa fanzines när det begav sig. Rille? Han snubben på Gula Villan som hade gjort fanzines förr?
Tjejerna som låg bakom Superklubben skulle ju vara skitkul att ha med, men jag vet inte riktigt var de håller hus nuförtiden eller hur man kontaktar dem.
Jag tycker även idén som du dryftade i ett mail till mig, Tommy, om att den som vill får läsa högt ur sina zines på scen lät som en rolig grej. Det kanske ska vara en programpunkt? Att man har några förutbestämda som läser och sen får frivilliga också hoppa upp och läsa om de känner för det, när det är dags.
Hur många rum kan vi begagna på Gula Villan? Jag tycker det skulle vara roligt att ha en fanzinelounge, som bl.a. Saftgay pratat om, där man kan softa i ett kuddhav eller på madrasser med suspekta gula fläckar och läsa gamla fanzines. Jag kan ta med mig en hop zines från min samling i alla fall. Om alla tar med sig ett par fanzines var blir det ganska många.
maskinpark.bandcamp.com