Tråd: fanzine om kitok

hejhej, jag har gjort ett fanzine om rapparen kitok. innehåller en lång intervju och lite smått och gott om att vara ett stort fan och om hur det är när ens fave är problematic.

20 kr, annars byter jag gärna.
maila: hejclown@gmail.com

:-)

2 Senaste redigerad av Lappia (2017-07-15 09:27:59)

Sv: fanzine om kitok

Okej! Men skicka gärna det i utbyte mot Firestorm #2. Jag har själv mina åsikter om Ekelund och hört mycket saker som inte är så smickrande. MEN som en av vår tids allra största tänkare sa "Utan efterforskning - ingen rätt att tala". Så det här måste jag såklart läsa.

Kul idé hur som helst!

Arbete är livets krydda

Sv: fanzine om kitok

Lappia skrev:

Okej! Men skicka gärna det i utbyte mot Firestorm #2. Jag har själv mina åsikter om Ekelund och hört mycket saker som inte är så smickrande. MEN som en av vår tids allra största tänkare sa "Utan efterforskning - ingen rätt att tala". Så det här måste jag såklart läsa.

Kul idé hur som helst!

samma här, var därför tvungen att göra upp med det hela!! skickar iväg idag

:-)

Sv: fanzine om kitok

Ok, kul, vi hörs om detta i mailen, nu ska jag ut å cykla på landsbygden. Ha det fint!

Sv: fanzine om kitok

Ja, nu har jag bläddrat igenom fanzinet. Fick det igår. Och det är svårt att ge ett omdöme. Eftersom jag har rätt låga tankar om Ekelund, och ännu lägre efter läst fanzinet faktiskt. Så är de svårt att ge ett positivt omdöme om innehållet på så sätt. Men eftersom jag gillar vera och gillar själva fanzinets upplägg som ser väldigt bra ut, och texten och språket är rolig och läsa. Det roligaste var såklart veras egna tankar och historier, och inte den långa intervjun med Ekelund. Men blev jättepepp på att se mer vad vera gör för textfanzin i framtiden! Är taggad på det.

Men idén till fanzinet är nog det konstigaste sedan bajspunkfanzinet Meskalin som dök upp typ 2013? Inga mer likheter i övrigt.

Arbete är livets krydda

Sv: fanzine om kitok

B-pappa skrev:

Ok, kul, vi hörs om detta i mailen, nu ska jag ut å cykla på landsbygden. Ha det fint!

Det gör vi! Hoppas att du har det bra

Lappia skrev:

Ja, nu har jag bläddrat igenom fanzinet. Fick det igår. Och det är svårt att ge ett omdöme. Eftersom jag har rätt låga tankar om Ekelund, och ännu lägre efter läst fanzinet faktiskt. Så är de svårt att ge ett positivt omdöme om innehållet på så sätt. Men eftersom jag gillar vera och gillar själva fanzinets upplägg som ser väldigt bra ut, och texten och språket är rolig och läsa. Det roligaste var såklart veras egna tankar och historier, och inte den långa intervjun med Ekelund. Men blev jättepepp på att se mer vad vera gör för textfanzin i framtiden! Är taggad på det.

Men idén till fanzinet är nog det konstigaste sedan bajspunkfanzinet Meskalin som dök upp typ 2013? Inga mer likheter i övrigt.

Tack för din support och pepp ändå!!!

:-)

Sv: fanzine om kitok

Har mailat dig Vera!
Ja, konstig idé men samtidigt ganska true den ursprungliga betydelsen i begreppet fanzine. Kul idé skulle jag säga. Jag har hört mycket negativt om alla de framstående samiska artisterna i den nya samiska protestkulturvågen. Kitok gick på samma gymnasium som mig i Luleå. Då var han indiepanda och spelade i ett band som apade efter Broder Daniel. Tyckte karln var dryg och otrevlig på den tiden, men det är ju många tonåringar. Magnus Ekelund och Stålet hade sina stunder ändå.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: fanzine om kitok

Det var en kul idé och jag tyckte det blev lyckat. Även om jag inte alls känner till särskilt mycket om Kitok och kanske inte har nån särskilt bra bild av honom - av det (lilla) jag hört och läst. Det var det ju intressant tanke. Speciellt då det tydligen inte är en helt oproblematisk person att gilla. Den långa intervjun gav väl inte en helt fin bild av honom. Men precis som Lappia tidigare skrivit var den bitarna där Vera skrev själv om sina känslor och tankar kring Kitoks musik som var mest intressant. Öppet, ärligt och reflekterande. Varför vissa saker gör en besatt och helt insnöad kan vara svårt att besvara, men tyckte att det formulerades många bra och smarta iakttagelser kring att vara ett fan. Vad är tanken med att skriva på ett sådant talspråkigt sätt? Är det för att ge det ett mer direkt tilltal? Hoppas du skriver fler textfansin.