Jävlar vad kul det hade varit att komma på queerpunkspelningen i Kiruna Lappia! Grämelse och skit, men jag missar å andra sidan alla spelningar på FG7 också för jag vågar inte gå dit.
Piteå är helt okej om man vill ha nära till allt i norr, åtminstone om man har bil. Nära till Luleå och Skellefteå, kan ta sig till Umeå och Kiruna över dagen om det kniper (det blir en väldigt lång dag i och för sig).
Cartoon Girlfriend. Bra namn. Från PITEÅ. Tappade glasögonen när jag läste det. Känns som all form av punk och indierock varit helt utdöd i den här stan senaste tio åren. Där ser man, det finns ungdomar som gör annat än röker på och spelar CS ändå. Skellet och Luleå har väl sugit upp de få punkare som inte flyttat söderut. Ganska fin Broder Daniel-rock. 90-talstroget både till gitarrslingorna och sången.
Roligt att höra att Hockey Rawk fått ny luft under vingarna och planerar nya släpp.
Ja kom upp till Norrbotten för sjutton! Så jag får nåt moraliskt stöd och kan gå på Riv Huset och FG7 och åka upp till Kiruna och säga godda godda till Lappia.
maskinpark.bandcamp.com