Ok hallå alla sköningar, rockers och luffare. Nu jävlar var jag på rätt plats vid rätt tidpunkt, så pass att andra loppis / filmtokar där kommenterade min brutala framfart bland trågen, hyllorna och allt vad det var. Det hade fyllts på med nytt!
Föga anade jag då att jag på kvällen på jobbet skulle bli informerad av en mycket korrekt man att jag måste följa med till barnavdelningen. Jadå, jag gjorde så och fick titta in i det typ lilla huset som står där. På golvet inuti ligger en ganska så rejäl skitkorv! Det var det värsta! Jo, det finns ju bara en toa i huset på kvällarna så jag har förståelse för detta och med tanke på hur stor den var (ej småbarnskit) så verkade läget ha varit "pressat". Respekt, full förståelse! Kanske lät jag lite för ivrig när jag ville hantera avföringen, så min kollega insisterade på att plocka den. Det hela skedde mycket professionellt och diskret - alltså motsatsen till hur jag skulle ha velat hantera det. Vilken dag! + som bonus fick jag se en barnfamilj i morse som med flit körde in vagnen i en hästskithög och fnissade för att den var som ett gupp! Och en av barnen till fots fick möla ner händerna i den mustiga efterbörden och gräva runt riktigt ordentligt, utan protester från förmyndarna. Så naturligt, det bästa i livet är sannerligen gratis! Min syn på kärnfamiljer mjuknade något vid åsynen av detta och kände kärlek inför denna uppfostringsmetod. Sitter här fortfarande med ett smil på läpparna och funderar över vad allt detta kan betyda.
Nåja, på loppisen jag fann:
Ett 3e exemplar av De överlevande 11: Råttorna. Haha! Betyder detta att jag är menad att samla alla existerande exemplar? Näej, hoppas inte det. Alla tre har alltså dykt upp på samma loppis.
DVD-filmer:
Stoned (dryg film om den där i Rolling Stones som drunkande? Jag lär väl se den, den är säkert otroligt förutsägbar å klyschig, precis som mig på loppisar), Attack on Wall street, Nu blåser vi snuten (jäkla trevlig helgfilm, ibland önskar jag att det fanns fler såna här filmer, från denna tidsepok), Outlander (sci fi action raffel), Body of lies (av Ridley Scott, som kalenderbitarna vet så ska B-pappa se allt av denna regissör och denna är osedd), The Wolfman (yes det är den nya, haha, woouflflflman!), Grabbers (skräckkomedi som jag aldrig hört talas om, är lite svag för såna här äckelfilmer typ Slither och så, detta verkar vara utomjordiska maskar), Rottweiler, Eternal (nån vampyrfilm), 8 legs (spindelskräck, tror inte jag sett denna, nä det är ju Eight legged freaks som jag har sett), Exorcisten Begynnelsen, MASH (säkert tråkig? Men lär ju se), Son of Rambow,
VHSer:
Den vita lejoninnan (Rolf Lassgård, Wallander, kriminalfilm, blev ju glatt överraskad av Hundarna i Riga så varför inte), The kid (ser allt med Bruce Willis), Tomten är far till alla barnen (inte sett, vill avgöra hur rolig denna faktiskt är), Kodnamn: Nina (hade glömt att denna fanns!), Kapten Trubbel (båtkomedi med Kurt Russell, aldrig hört talas om), Hotell New Hampshire (med Jodie Foster och Nastassja Kinski), The Patriot (Steven Seagal), Villospår (Wallander, Lassgård, jo, han är ju stabil, Lassgård), Ground Control (thriller om en trafikledare på en flygplats, haha, katastroffilm? Kanske nåt Puffy vill se sen.), Familjehemligheter ("Från Kjell-Åke Andersson, regissören till Juloratoriet" ... .... ... hmmm), Blade squad (nåt om en specialstyra inom polisen av f d kriminella som åker rullskridskor!), Cold heart (nåsorts roadmovie), Forbidden choices (dagens Rutger Hauer, ordningen är återställd, kvinnlig regissör, triangeldrama, gött).
....och så det mest oväntade: årets första loppis-fetbox! Nämligen:
ANGEL DUST (Desperate Lives), Scand Video, "Det börjar som en lek men slutet är döden!", yes, knarret vid fodralöppning sitter där det ska. Står att detta är "dramatik", nåt knarklangardrama med kanske lite snaskinslag. Vi får väl se! Ingen dyrgrip men jag är lika glad ändå. Imån går jag dit igen och köper med resten, blev 3 kassar + en väska idag.
I helgen vankas det rejäla loppisar, så räkna med inlägg här då också, ska ut på ett par riktigt bra ställen, ena där jag hittade Snömännens dal förra sommaren (se recension i Puffy). Ok, ha det fint alla, hojt!