Sv: Nya Arbetartidningen #2

Kul och bra och lattjo. Applåder. Strongt att ro allt i land. Hur tjockt blev den? Allt ska köras i svartvitt? Jag betalar gärna, men vete i fåglarna om jag kan bli av med så många ex.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag är också gärna med och betalar men kan nog inte kränga supermånga ex heller.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kan gärna agera distro och skicka från jobbet, så slipper folk lägga ut för porton m.m. :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag är såklart med och payar, 10-20 ex kan jag nog lätt kränga

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Är dålig på att kränga saker men bidrar gärna ekonomiskt.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja, samma här! Varsla bara så gott det går i förtid så man vet:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag och Lappia har inte löst frågan om inscanning än. Vore skitbra om nån som kan det där med scanning (och har tillgång till scanner) kan sköta det där. Jag vet inte hur många ex vi ska göra. Svårt att pejla efterfrågan. Men 100 ex minst va?

maskinpark.bandcamp.com

283 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-05 15:16:39)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

hallå alla sköningar på forumet
jag köpte ju en fin scanner i vintras
duger den?
isf gör jag det, lär väl gå lätt som en plätt om jag får tydliga instruktioner

så, utöver kunskaper och scanner, vad mer behövs...?

OBS hade ett återfall av koprofagi i vintras men tagit mig ur det nu så blir tyvärr inge bruna tumavtryck på inscanningsexen eller dylikt DS

http://www.piaskennel.com/skit.htm

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kan ju också scanna inser jag. Samlar ju på scanners.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vi har löst scanningen. Kopieringsstället var snälla nog att kopiera hela fanzinet. Postar det till Hunden idag.

Men vad säger ni, ska vi gå för färg? jag har gjort fanzinet i färg så möjligheten finns.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej kamrater!
Jo, tryckeriet var bussiga och glada att göra jobbet. Tänkte fråga dem om en offert för 100 exemplar. Blir det bra? Vi kan ju alltid trycka en andra upplaga ifall åtgången är skriande.

Jag kan leverera zinet till tryckeriet när jag kommer hem till Norrbotten 20-22 maj så har vi lite tur har vi fanzinet klart till 5 juni. Isåfall blir det en liten inofficiell släppfest på Föreningsgatan 7 i Luleå.

Jag kan lägga ut hur mycket stålar jag behöver från var och en antingen när jag fått offerten eller när zinet är klart och jag fått fakturan. Erfarenheten från förra gången säger mig att portot för att skicka zinen till alla medverkande slet på plånboken. Är det okej om jag lägger till en liten summa för porto också, till var och en av deltagarna? Jag kan ju faktiskt fota av fakturan sen och lägga upp den på NAT:s Drive så blir det härlig transparens och gödma.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Det blir skitbra! Jag kan pytsa in 500 spänn utan problem iallafall :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja fan färg är ju gött, svartvita fanzines hör till 90 o 00-talet ;-). Jag kan också lätt pytsa in 500 kr eller mer, nå pråblems. Vi får la höras när offerten inkommit. 100 ex låter bra.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Kan också lägga en femhunka utan problem. Har nog bara med en bild men tycker projektet är intressant och så. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fantastiskt, maggan, vilken pepp-nivå! Tjoho!

291 Senaste redigerad av larsesq (2017-05-13 13:36:48)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kommer ju åka direkt till Stockholm från Norrbotten efter att Hunden hämtat upp NAT, så jag kan ju vara nån sorts kurir för de i Stockholm som vill ha sina ex och inte känner för att betala det dyra portot. Hör av er i så fall. Här är förresten FB-länken till den inofficiella släppfesten i Luleå:

https://www.facebook.com/events/622316774631947/

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej allihop!

Bad om offert på tryck i gråskalor för nån vecka sen, innan jag läst om att det efterfrågas färgtryck. Kopieringsservice-gubben sa att det skulle kosta 26,50 kronor per exemplar. Alltså cirka 2650 spänn för hundra exemplar.

Med färg vet jag inte vad det kostar. Dubbelt så dyrt? Näääää.

Förresten specificerade offerten 100 sidor och zinet är bara på ca 80 sidor om jag räknat rätt så det blir ju billigare på så sätt också.

Tryckeriet har stängt till 31 maj. Jag och Larsesq lämnar in det på torsdag 1 juni är min plan. De brukar vara snabba se det borde vara klart till 5 juni så vi kan ha inofficiell releasefest på FG7.

Ska vi köra i färg då? De som gitter svara får bestämma.
Och 100 exemplar. Är väl inte läge att hålla nån ordentlig omröstning. Vi gör som i riksdagen tänker jag: de som röstar röstar och resten får leva med det.

Mellan tummen och pekfingret och för att ta i lite tänker jag att 100 exemplar i färg kan ränta uppemot 4000 spänn. Är det överkomligt?

Ska maila KS om ny offert bums. 80 sidor sadelhäftad tidning A5 med färgtryck i 100 exemplar.

maskinpark.bandcamp.com

293 Senaste redigerad av larsesq (2017-05-21 14:39:04)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hur många ex kommer vi att bli av med? Jag kan på sin höjd ta och kränga 4-5 ex (och då är jag optimistisk). Hur många är med och i numret?

Jag vet ju att färgtryck brukar vara rejält dyrt (minns inte hur mycket färgsidorna i NAT1 kostade). Om det betyder att varje ex skulle kosta 53 kronor vet jag inte om jag, fattig bonddräng, skulle vara villig att lätta på min plånbok. Eller jo, det skulle jag ju. Men jag sitter inte på några stor summor pengar (arbetsfri och lever på samlade tillgångar), så... Desto billigare, desto bättre. Utifrån min horisont. Men om majoriteten vill ha färg, är det helt lugnt.

Jag har ju inte bidragit med något material som jag känner måste vara i färg. Ifall det är någon som känner att färg är viktig för att deras material ska komma till sin rätt, kan jag förstå det. Vissa sidor kanske i så fall kan vara i färg, som i NAT1? Omslaget är ju snyggt i färg. Så det kanske borde vara i färg?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tänk vad saker kostar. Hmm ja jag vet ju inte xakt innehållet eller allting, med hur mycket som är färg och så... Men om nåt snille skulle kunna rakt på sak säga vad som blir bäst i färg och inte så skulle ju det vara fint. Men jag vet inte. Vi kanske kör färg och bara biter ihop?

295 Senaste redigerad av Hunden (2017-05-21 16:28:24)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Det mesta är i färg skulle jag säga efter att ha kollat igenom zinet lite snabbt. Svårt att säga vad som gör sig bra i svartvitt även fast jag sitter med zinet i hand. Min erfarenhet är att tryck från färg till gråskala direkt kan resultera i rejält mörka bilder, men då har det ju varit genom PDF och inte via inscanning. Kanske kan KS scanna in sidorna i gråskala och därmed rädda bildmaterialet från att bli supermörkt.

Jag röstar också på färgtryck men reserverar mig angående upplagan. Precis som Lars har jag begränsat med folk att skicka fanzinet till. Antar att Tommy, Evelina och folk som är i punksvängen känner fler som är fanzineintresserade. 100 ex går då bra för mig.
Kan nog lägga 500 pix till tryckerikostnaden. Har mailat om ny offert. Vi får väl se vad KS vill ha för trycket men fortsätt gärna diskussionen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Om allt skannas in till gråskala brukar det bli bättre. Så gör vi hemma på min gata i alla fall. (Fick också tipset av nån expert när jag gjorde DGS#14).

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok, ja skulle ju vara kul att löpa linan fullt ut med denna blaska, färg och så. Kommer ju väl skatteåterbäring snart också....

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har inte fått nån offert på färgtryck från KS än. De har nog åkt på semester. Men jag och Larsesq kan nog åka in 1 juni och fråga dem om priset och/eller hur resultatet blir om man scannar in sidorna i gråskala. Jag tycker att färg skulle vara najs ändå. Jag kan lätt lägga min lilla skatteåterbäring på trycket. Verkar ju ändå vara 3-4 personer som är villiga att lägga en femhundring var, så tryckkostnaden borde lösa sig smidigt.
Skulle gärna vilja ha lite tydligare besked och mandat från er här, ska vi trycka i färg eller gråskala? 100 exemplar är spikat eller vad?

maskinpark.bandcamp.com

299 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-26 12:08:30)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja jag tycker vi kör 100 ex och i färg, just 4 the hell of it. :-D 100 ex låter bra. Jag röstar för det! De som känner sig täta för nuläget kan lägga lite mer (om de vill). Jag anpassar mig till totalkostnaden och beroende på hur många som stoppar in pengar, men om jag känt av läget rätt så tar jag mitt ansvar och pyntar in upp till 50 - 100 % mer än flera andra. Ingen stor grej. Det blir bra!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja äntligen är den alltså på gång på riktigt!!? Fy farao va kul!