Tråd: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Hallå på er,
jag och Michelinmannen lurar lite på om man ska åka till Umeå litteraturfestival: http://littfest.se/
Henrik Bromander ska släppa en ny bok på Lystring så jag antar att några av våra kompisar lär vara där.
Är några sugna på en träff i Umeå? Dricka kaffe o hänga i Umeå?
Vi ska upp några veckor innan så det blir ju dubbelresa men Umeå är väldigt fint och trevligt.

Här finns lite information: http://littfest.se/information/ (100kr per dag i inträde)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Du, det lurar jag också på. Att åka till Littfest alltså. Bubblat med Hunden om 'et. Blir festligt och flåsigt kul om det blir någon slags mini- eller fullödig fansinträff då. Dricker kaffe gör jag numera också. Allt är ju inte spikat, men jag ställer mig försiktigt optimistisk till detta och er medverkan lägger ju ytterligare vikt i "åka"-skålen.

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

100 spänn/dag, sicket rån? Får se om det går ihop sig, umeresan för en nybliven hufvudstadsfis är inte gratis (än mindre när man va smålänning såklart)

DETTA verkar skitkul dock: Vad händer med demokratin när myndigheter blir företag och medborgare kunder? Inge-Bert Täljedal, f d rektor vid Umeå universitet, samtalar med Christer Hermansson, aktuell med Avanti!, Sveriges första roman om New Public Management, om New Public Management i den ”kulturdrivna tillväxtens” Umeå. Moderator är Johan Örestig.

http://littfest.se/forfattare/johan-lundberg/ vill höra det snacket också.

Ska försöka få en vän från öresund att åka med upp, då kanske det blir nörrland igen då.

4 Senaste redigerad av Lappia (2017-01-25 11:07:23)

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Ja, det hade varit kul att träffa er alla men festivalen kommer jag nog inte gå på. Men blir det så att flera kommer vara i ume kanske man plankar bussen ner bara för gött häng!

Kommer någon göra ackrediteringsansökan som fanzineförfattare? Man kan kanske fixa in sig gratis på så sätt. Jag slänger iväg ett snabbt mail så ser vi svart på vitt om vi är välkomna i de fina rummen eller inte.

Arbete är livets krydda

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Som jag skrivit tidigare i nån tråd så kostar det snarare ännu mer pengar om en vill komma in som hållare av bokbord osv, men fixar du det så sure. Har ju redan sonderat terrängen på fyllan men inte följt upp det. Kom hit vettja.

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Fick förresten ackreditering! Men visste inte att det var ihelg (glömde/inte skrivit upp) så det krockade med Filmklubb på punkhuset i Luleå, så åkte dit istället. missade man nått?

Arbete är livets krydda

Sv: IRL-TRÄFF: Umeå Litteraturfestival 16-18/3

Ja, Bromanders släppfest var trevlig. Jag, michelinmannen o Hunden var å köpte godis på ett gigantiskt godishus i Umeå. Det var inte så många programpunkter som var dödsviktiga - iaf inte för mig - jag missade allt förutom Bromanders snack som lystring höll i. Det var välbesökt: över 150 personer i publiken! Kul kul. Kuligast var å träffa Hunden, det hade jag gärna gjort i flera dagar till :-)) sen var såklart autotrof en viktig del av sällskapet och vi spelade Splitters, det var skoj.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig