Sv: UFO, Kryptozoologi m m

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.41471 … la-for-ufo

Läste det här igår kväll innan jag skulle sova. Tycker det är väldigt intressant. Fick en känsla av "yes! nu händer det." eftersom det ALDRIG kommer in sådana här rapporter nu för tiden. Tycker det verkar som en trovärdig historia. Plus att de ska ha filmat material? Ska bli intressant att se vad ordförande Svahn säger om videon.

Arbete är livets krydda

27 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-10 16:09:06)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Wow, tack för länken!

...sen får jag tillägga att jag gillar The Mothman prophecies. Märkligt nog är den gamla svenska dvdn svinbra, superbra bild och skönt ljud. Imponerades över filmens stämningsfulla foto som perfekt balanserar stil med funktionalitet. Tyckte förut att denna film var plågad av "modernitetssjukdomar" men idag framstår den som återhållsam och säker. Visst har den onödiga små visuella gimmicks men då har den faktiskt än mer sådana som jobbar till dess fördel. "Bro-scenen" är makalös. Kuslig, engagerande och kryptisk. Nöjd, behåller denna i samlingen! 4 / 5

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

http://www.mirror.co.uk/news/world-news … ge-8768710

mycket intressant video, har svårt att se vad det kan vara för typ av djur. Främst eftersom det verkar som att den står på två ben under stora delar av klippet?

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Förra lördagen var jag med om vad som kan vara mitt första encounter. Jag var i Björkliden med jobbet, och påväg hem stannade jag för att ta en bild på Lapporten. Sådär härlig naturbild med hösttema. Två dagar senare när jag gick igenom bilderna upptäckte jag att det på en av bilderna finns ett flygande oidentifierbart objekt på ett av korten hovrande ovanför Lapporten.
Många omständigheter gör det svårt att förklara vad objektet kan tänkas vara. Att det är en fågel, flygplan, eller smuts är alla mer eller mindre uteslutna.
Jag har fyllt i en rapport och skickat den vidare till UFO-Sveriges rapportcentral. Men avvaktar fortfarande svar. Vi får se.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Mäktigt! Vill du visa bilden eller är den lite hemlig?

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Ja! Klart vi vill se bilden men Lappia, du kanske tänker en publicering i UFO Aktuellt? Om inte annat är ju NAT#2 som ett dotterbolag åt UFO-A. Du kan ju göra en historia där eller varför inte i Kissan Päivät.

32 Senaste redigerad av Lappia (2016-12-05 10:51:48)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Ja... jag har fortfarande inte fått svar från Ufo-Sverige. Det har ändå gått ett par månader. Funderar på att skicka in igen. Alternativt skicka till Ordförande Svahn på en gång.

Men en intressant UFO-relaterad nyhet är att Element 115 har blivit erkänt som ett nytt grundämne! Bob Lazar (som arbetat på Area-51) sa för över 25 år sedan att den "farkosten" han arbetade med, som hade ursprung i aliensisk-teknologi, drevs av detta ämne. Som jag har förstått det har forskarvärlden slagit bort det som svammel, men har nu tydligen fått krypa till korset.


Jag tvivlade inte EN sekund.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

https://youtu.be/FHDXmjfR1qc

en smårolig video med "bra" bilder på bigfoot från 2016

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

:-D Tänk vad många videos det finns. Nr 1, den sista, på Yowien, kändes "mest trovärdig". Jag är inget snille men jag har hört att Australien är STORT.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

...är nu stolt medlem i UFO Sverige! Tog sparpaketet på hemsidan, då ingår tidningarna. Härligt! Sen vill jag lägga ett tips på en svinbra bok också, som jag kanske gaggat om förr. Creepypasta av Jack Werner. Bör finnas på välsorterade bibliotek. Läs bums!

http://www.adlibris.com/se/bok/creepypa … 9170378034

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Såg att den här. vackra individen tydligen gick ur tiden förra månaden.
"While huddled around the campfire one night, I asked Dallas how he wanted the world to remember him. Without missing a beat, he shouted out that he wanted to be known as the best Bigfoot hunter in the world, slapping his knee and laughing so hard he spit out a pink wad of Dubble Bubble, his favorite snack during field work."

vackert.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Har förberett mitt fältkit för mindre expeditioner i närområdet. Har sytt på några riktigt fina tygmärken som gjorde ryggsäcken mer passande för sitt ändamål.

Post's attachments

bild.jpg 101.45 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Nu börjar ju detta med UFO bli rejält mainstream igen: http://www.svt.se/kultur/medier/ufopodden
Nån som orkat lyssna?

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Du är en idol, Lappia. En förebild.

Kanske ska lyssna på podden?

40 Senaste redigerad av Lappia (2017-03-05 13:52:04)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Ännu envideo-lista men som jag tyckte var ganska intressant, relativt ny bara ett år gammal. Men vet inte om jag själv hade placerat klippen som de gör här, särskilt de klippen lite högre upp (förutom nummer ett) hade jag nog själv placerat längre ner.


Har lyssnat det första avsnittet av UFO-podden! Blev lite förvånad (besviken) att det var en SVT-Drama produktion, hade inte läst om det innan så hade väl hoppats på att det skulle vara mer dokumentärt. Kanske att podd-programledarna intervjuar en kunnig person på området och diskuterar fallet. Men ska inte vara för hård, som sagt bara hört ett avsnitt. Kanske växer lite.
Fått intrycket att de är seriösa i alla fall, intervjuat Ordförande Svahn och grejer.

B-pappa skrev:

Du är en idol, Lappia. En förebild.

Roligt att man kan inspirera en fellow beliver! Kan ju säga att beröm/uppbackning för ens intresse är inte något man stöter på vanligen i det civila samhället (det har du nog själv fått erfara), så det värmer.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Såg serien Bigfoot files hos en kompis förra veckan på Netflix. Den är från 2013 men var helt ny för mig. Men tyckte om den! Var bara tre avsnitt lång och varje avsnitt är programledaren på jakt efter en ny form av bigfoot. Avsnitt ett Yeti i Himalaya, avsnitt två Bigfoot i Oregons skogar och avsnitt tre Almasty i Ryssland (hallådär SKP/APK och Snömannens gåta).

http://www.expressen.se/nyheter/svart-b … m-bigfoot/
Här är en artikel där forskaren från programmet är citerad!

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Var Adam Davies med i det programmet?
Läste hans bok "Manbeasts" för ett tag sedan, fina grejer. Rapporter från hans resor kors och tvärs, mest inriktad verkar han vara på Orang-Pendek, en liten apman, i Sumatra - men även Bigfoot, Yeti, Almasty, Yeren... i en bisats mellan resorna nämner han att skilsmässa pågår där hemma - inte helt förvånande.

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Haha, nä kan inte minnas att han var med. Men låter som en miss från programmet att inte ta vara på den kunskapen.

Arbete är livets krydda

44 Senaste redigerad av Lappia (2017-06-23 11:09:31)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Idag, om lite under en timme (klockan 11.05) kommer jag att vara med i P4 Norrbotten för att prata om en mindre expedition i närområdet som vi kommer att genomföra i helgen. Kan bli väldigt kront!


EDIT:

Om ni missade programmet kan ni lyssna här, ungefär vid 11:15

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Fantastiskt! Men... hur ska en som aldrig i hela sitt liv har lyssnat på radio hitta länken? Det står ju inget programinnehåll. Vart ska jag "klicka" för att lyssna? :-)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

B-pappa skrev:

Fantastiskt! Men... hur ska en som aldrig i hela sitt liv har lyssnat på radio hitta länken? Det står ju inget programinnehåll. Vart ska jag "klicka" för att lyssna? :-)

Oj, trodde det gick att länka direkt till programmet. Men det är morgon i P4 Norrbotten som du ska lyssna på! från idag.

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Oj, jag har varit fel ute det var i FÖRMIDDAG med P4 norrbotten

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=275

ungefär en timme och 38 minuter in, precis efter the kinks har spelats!

Arbete är livets krydda

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Härligt - det är friska tag!

49 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-26 19:34:24)

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Nuså! Ständigt denna Lappia..! Titeln som "Årets forumit" känns ganska given.

Hoppas du fotar och skriver rapport, både korta expeditionen och den längre!

Kan vi lyssna på uppföljningen nu, måndag morgon?

Sv: UFO, Kryptozoologi m m

Förmiddag i p4 norrbotten från idag (måndag) 11.35 ungefär, inte lika roligt men om man vill få sammanfattningen!

Arbete är livets krydda