Tråd: Absurd Entertainment

Hey,

Köpes:

Är ute efter det gamla fanzinet Absurd Entertainment.

W.

Sv: Absurd Entertainment

Intressant, tyvärr kan jag inte hjälpa. Men vad är det för fanzine? En kan inte hjälpa att bli nyfiken.

Arbete är livets krydda

Sv: Absurd Entertainment

Det gamla serie/punkfanzinet Absurd känner jag till väl - men antar att det inte är det du menar?

Sv: Absurd Entertainment

Absurd Entertainment är väl ett JVVF-fansin från tidigt 90-tal? Skrev om droger, seriemördare och såna grejer. Inte läst och kan inte hjälpa dig med detta. Men det finns en massa nya, roliga fansins som du kan upptäcka här istället. Välkommen att botanisera.
(En annan har, på tal om Absurd Entertainment, varit sugen på att glo i gamla Salong Finess och Black, för att fatta vad alla gamla uvar i början av 00-talet gaggade om).

5 Senaste redigerad av puffy (2017-01-18 20:50:05)

Sv: Absurd Entertainment

Länge sen jag läste Absurd Entertainment, men som jag minns var det gott om tips på saker som gick att röka, snodda artiklar om Manson och sånt, som en Flashback i mindre format. Har för mig den var schysst då, säkert inte lika upphetsande nu... Kan möjligen ha något nummer kvar för undersökning, men tvivlar så smått. Hade de inte någon slags postorderverksamhet också...?
Black tycker jag inte alls har åldrats väl appropå det. Sålde de nummer jag hade dyrt för några år sen och saknar inte. Var ju på engelska också vilket hjälpte till - Salong Finess är däremot fortfarande snudd på oöverträffad!

Sv: Absurd Entertainment

Jag rotade i min, sen några år tillbaka kraftigt decimerade, fanzinesamling och hittade faktiskt hela tre nummer av ABSURD ENTERTAINMENT. Det enda som är numrerat är nummer 5, tror de andra är tidigare. Bläddrat lite och det är ännu mer wannabe-Flashback än jag mindes det - alltså inte det där internethelvetet som finns nu utan tidningen som kom ut i mitten av 90-talet. Droger, Thomas Quick, Rolling stones, förhudsoperation DIY, "magi", fiffel osv. Hittade också ett svenskt zine om konspirationer som hette CONSPIRACY från 1998, osäker på om det hängde ihop med A.E. på något vis...
Weedman - Har inget behov av att ha kvar de här, men inte direkt lust att sälja heller - kanske har du något att byta med? Ett par skivor eller nått?

7 Senaste redigerad av Weedman (2017-01-22 14:31:21)

Sv: Absurd Entertainment

Hej igen ,

Visst stämmer det bra att det är det sk JVVF fanzinet Absurd Entertainment jag är ute efter. Läste om dessa typer av fanzine i slutet på 90-talet men fick aldrig tag i några och nu för en tid sedan ramlade jag över lite obskyr litteratur där 3nr (4st) av AE låg med.

Även 2nr vardera av Salong Finess och det danska fanzinet OBZINE låg med. Har ni någon info om dessa?

De jag har med A.E är två varianter av nr 2, sedan nr 5 och ett okänt nr med Jesus som klippdocka på framsidan. Har ni (Puffy) några andra nr än dessa är jag intresserad.

Puffy: Vad för skivor är du intresserad av? Skicka gärna mig ett PM.

Andra liknande fanzinet av den här karaktären som beskrivs är jag också intresserad av.

Med vänlig hälsning, W

Sv: Absurd Entertainment

Om Weedman inte är sugen på CONSPIRACY så hade jag kunnat tänka mig att genomföra någon form av transaktion för att få tillgång till zinet.

Arbete är livets krydda

Sv: Absurd Entertainment

Jag är väldigt intresserad av Conspiracy smile

10 Senaste redigerad av puffy (2017-01-23 18:08:27)

Sv: Absurd Entertainment

Kul att hitta ett sånt paket! Obzine minns jag inte, Salong Finess var ju en riktig höjdare, uppföljare till det tidigare nämnda filmzinet Black, men på svenska och med lite bredare (roligare) inriktning. Runkbåstestet är ju en riktig klassiker! Blev tyvärr bara två nummer.
De Absurd E. jag har är just klippdockejesus, nr 5 och en med helt blankt omslag (en miss i trycket?). Den sistnämnda innehåller bland annat nekrofil, Thomas Quick, Alias, maoister, Nation of islam, Ku klux klan, en massa droger osv.  Nu när jag bläddrar igenom de här måste jag säga att de är mer ambitiösa än jag mindes det. De verkar ha skrivit en del av artiklarna själva tillochmed!!
Conspiracy går lite i samma stil, fast bara om konspirationer då (ganska tunn också). "Vem äger jorden?", "Är våra liv styrda av hemliga ordnar?", "Och vilka är frimurarna?" osv. 
På den tiden tyckte jag mycket om att läsa sånt här, åsikts- (och ansvars-) frihet, men tycker det har en rätt fadd smak numera måste jag säga... Fast det var ändå kul att hitta och bläddra i dem igen!
Antar att du känner till det, men en stor inspriation för de här lär väl ha vart det engelska zinet RAPID EYE, som också finns i ett par tjocka samlingsvolymer. De luslästes verkligen då!

Sv: Absurd Entertainment

Fick även med nr 3 av Rapid Eye men har inte läst något ur den ännu. Fick med så sjukt mycket skumma grejer smile 50 böcker/magazines sammanlagt. Bl.a. Re/Search, Flashback, Carl Abrahamsson & Chas Balun.
Även 2 medlemsblad från Hans Sheikes fanclub smile

I A.E finns en del artiklar från OBZINE där de även tackar/dedikerar OBZINE. Mycket skumma grejer som sagt. Omslagen är inte helt kosher heller.

Sv: Absurd Entertainment

Det där runkbåstestet har jag ju hört talas om förut. Det lustiga (?) är att Sydsvenskans kultursidor hade ett test av Malmös runkbås 2007. Det höjdes många ögonbryn i mitt/vårt hushåll i Malmö när den lästes. Kändes ju som hela den där JVVF-grejen gått flera jävla varv runt då. Började väl växa till mig och i och med Vice (som ju verkligen härjade som värst runt 2007) och sånt blev det ju extremt tydligt hur fånigt JVVF-grejen kändes. Sen har jag ju läst på om Sheike och många av de där andra JVVF-namnen och det är ju... ja, fadd eftersmak. Men jag ska ju inte sadla upp min sedlighetspolishäst, utan det jag egentligen ville är ju detta: Hade ju varit intressant att glana i de där Salong Finess. Om det hade gått att få nån slags bootleg eller PDF eller nåt hade ju det uppskattats.

13 Senaste redigerad av Weedman (2017-01-24 16:15:29)

Sv: Absurd Entertainment

Som de brukar säga, upphovsrätt är för fegisar. Ska se om jag kan skanna in något till helgen.

Sv: Absurd Entertainment

Hade ju varit uppskattat. Mest nyfiken på att få se vad de där folket pratade om. Kan det vara så förbaskat bra, Salong Finess?

Sv: Absurd Entertainment

Weedman skrev:

Som de brukar säga, upphovsrätt är för fegisar. Ska se om jag kan skanna in något till helgen.

Ja, vad roligt! hade varit skoj att läsa. Och förresten, välkommen till forumet. Hoppas det känns kul och att du kommer stanna länge!

Arbete är livets krydda

16 Senaste redigerad av Weedman (2017-01-29 07:05:37)

Sv: Absurd Entertainment

Here you go!

Iaf så är det Salong Finess #2.
Stor fil och ni får vända den till rätta själv. Skannade via mobilapp och det tog en jävla tid. Ska försöka få upp #1 under dagen.

http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=g2 … 14cbaf3db9

Tack Lappia smile
Jag trivs!
Jag ska få köpa 2 nummer av Puffy (PUFFY 2-3) och jag fick info att du kanske har ett extra nr1 till salu?

W.

Sv: Absurd Entertainment

Tusen tack. Vilken service! Trodde bara det skulle bli korta brottstycken. Det här forumet är en ändlös källa till glädje. Styvt jobbat, Weedman. Tackar, tack. Ska bli kul att få en inblick i det storpojkarna på 00-talet pratade om när de höjde Salong Finess till skyarna.

Sv: Absurd Entertainment

Tackar larsesq smile

Här kommer #1

http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=ge … 0f5be55df7

Sv: Absurd Entertainment

Wow, vad kul! kiitos kiitos!

Arbete är livets krydda

Sv: Absurd Entertainment

Tack, sjyst med uppladdning.