Tråd: Upphittat

Tänker mig att säkert 90% av folket på forumet har drabbats av lappletarviruset, att hålla ett öga på marken efter konstiga lappar och annat märkligt som folk tappar, slänger eller medvetet sprider för andra att upptäcka och bli konfunderade av. Vill gärna höra lite historier om era bästa gatufynd, vare sig det är lappar, konst eller nåt annat ni vill dela med er av.

Var skitlänge sen jag hittade något skoj. Imorse på affären plockade jag på mig en kvarlämnad handlingslista på en gul post-it-lapp från en kundkorg bara för att det var gulligt att personen som skrivit listan var sugen på "karra" (är det allmänt slang över hela landet?).

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Upphittat

Har ju kört de bästa lapparna i gamla nummer av Sällsamheter i Munchkinland. Känns ju tråkigt att göra repriser på dem. Senaste stora fyndet är när jag fann ett gulnat foto på en gubbe i mitt gamla trapphus.

"Karra" blev väl allmänt vedertaget i och med SOS - en segelsällskapsresa (sista någorlunda bra filmen i den filmserien)? Eller sitter det någon språkforskare som vet mer om "karra"s spridning och uppkomst?

Sv: Upphittat

Bra tråd! Senaste jag hittade var på jobbet, alles utanför ingången till personalkorridoren. Lapp på golvet, jag plockar upp och vecklar upp, där står det "PUSS". Ganska roligt, blev glad.

4 Senaste redigerad av larsesq (2016-11-20 16:55:30)

Sv: Upphittat

Eller nu minns jag att jag mindes fel: Senaste fyndet var en teckning på två sträckgubbar som duschar och som någon skrivit "pardusch" på. Fann den i diket borta vid Getängen, Borås, Sverige. Där jag även funnit min häftigaste lapp: Skateboardfilmsreklam som någon jeppe har kronologiskt krönikefört sitt halvt misslyckade liv på baksidan. Publicerade den i #11 av mitt fansin.

Sv: Upphittat

Justja, skate-lappen ja, den visade du mig. Undrar hur den hamnade där.

Sv: Upphittat

Jäkla fin tråd! Fugazi har väl gjort en skiva där nästan all layout är gjord av sånt de hittat? ("In on the killtaker").
Hittade ett par gröna solbrillor för länge sen på jobbet-de var sjukt gröna

Sv: Upphittat

En grej jag funderat på länge men aldrig kommit igång med är att skriva skumma funderingar i radannonser i reklamtidningarna som fortfarande finns häruppe. Var ju nån underlig snubbe från Luleå som gjorde det på 90-talet. Ärkesvinen Filip & Fredrik gjorde nåt reportage om honom i Hundra Höjdare säsong ?. Blir kanske lite sökt att göra det när man inte är heltokig, men fejkade annonser vore kul. Grejen med radisar är att de numera är gratis dårå, folk handlar ändå mest från Blocket.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Upphittat

Hunden: Här ska du få en anekdot på temat: Två tjejer i Västerås gjorde en sån sjuk grej på 90-talet; de annonserade i lokalblaskan med en rubrik som lydde "Marsvinsrally" och under beskrev de att de ville bygga hinderbanor för marsvin i ett lokalt grönområde/promenadområde och att folk kunde komma dit med sina marsvin. Sen kröp de själva runt i buskarna för att "fota de idioter som kom dit"
Haha ganska elakt men lite kul ändå...

Sv: Upphittat

Haha kul med Marsvinsrallyt. Det var elakt ja. Lite kuf-shaming kanske, eller ja, nä. Folk som har marsvin är väl inte kufar... Hade de gjort nåt dylikt prank som sparkar uppåt hade det varit en annan femma. Potlatch i nån park i Östermalm eller nåt.

maskinpark.bandcamp.com