Tråd: Levande Begravd #6 ute nu!

Första försöket på smällfet svengelska.

# Paul Messis/Suburban Homes
# Läjä Äijälä
# Mascara Snakes
# Thomas Savage
# Hate Wave - A Guide to Oddball Swedish Punk
# Record Reviews
# And more...

32 sidor. 30 kr + frakt

Kontakta helst levandebegravd1 at gmail dot com

/Marko

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Tjoho! Heja!

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Toppen!
De bägge första känner jag till och med till (och gillar). Suburban Homes 12"an är mycket bra.
Ser verkligen fram emot att läsa.
Varför svenglish?

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Kul med Thomas! Ser fram emot att läsa big_smile

5 Senaste redigerad av Levande_Begravd (2016-11-29 12:55:37)

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

puffy skrev:

Toppen!
De bägge första känner jag till och med till (och gillar). Suburban Homes 12"an är mycket bra.
Ser verkligen fram emot att läsa.
Varför svenglish?

LB#6 var tänkt att bli en split med Fördämning som har en ganska stor läsekrets och släppt tio nr på engelska. Nu kunde jag inte matcha Matthias tempo så det bidde ingen split men pallade inte översätta mitt färdiga material till svenska. Var kul att skriva på engelska men får se hur det blir framöver. Har ju sina för och nackdelar, just LB #6 har dock en del material jag tycker förtjänar en publik utanför sveriges gränser.

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

I like it!

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

yes me too, fick idag

8 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-03 10:16:41)

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Såja, läste inatt. Tänkte inte så mycket efter ett tag att den var på engelska och det får väl sägas att hedern fick vara intakt med råge, även om frånvaron av några av MGs patenterade svenska uttryck skapade viss saknad. Kul med Hate waven, ska lyssna på det olyssnade. Hur tänkte du kring Enhänta bödlar, skulle det ha platsat enligt dig men allt har mer eller mindre redan sagts i hmmm DGS#4 eller vilket nummer det var, den stora intervjun med Uddah Buddah? Jag tänkte att EB är ju relativt känd och kändes som en ganska given ingångspunkt i ämnet.

Lysande recensionsavdelning, blir ju sugen på att lyssna mer och upptäcka mer bra grejjer. Den genomgående känslan av att läsa tidningen är typ "oj oj vad mycket det finns att upptäcka i den nordiska floran och faunan, excentrisk musik", folk som skiter i att tänka efter och bara kör och resultatet blir hejdlöst och originellt. Kul med alla intervjuer. Hade blaskan varit lite lite tjockare och mer frenetisk så hade slutkänslan varit svindlande och överväldigande (på ett bra sätt), nu blev den "bara" svinbra och lagom längd. Hoppas du hinner lata dig mycket och slappna av, lyssna på musik och sen skriva när orken och lusten finns.

Men ja, vad ska sägas mer. Detta är urtypen för det obligatoriska fanzinet. Väl förvaltad expertkunskap i harmoni med busigt språk och direkt tonläge. Här vet man vad man får och man vill alltid ha mer. Thank you, fanzineåret 2016 har fasen varit helt jävla sanslöst (på grund av att året i övrigt innehållit mycket misär och skit och dåligheter?), det bästa någonsin i SVENSK historia!? Jag tror det.

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Oj sick fina ord blir alldeles röd om dom vintertorra kinderna! Angående Enhänta Bödlar så glömde jag bort gybbzen, är absolut inte för kända eller vad man nu ska kalla det. Har ju ett visst rykte, kanske mest för att Conny Nimmersjö från Bob Hund var med i bandet men krälar tryggt bland maskroserna trots viss indirekt rockstardom. Som jag skrev i avslutningen av Hate Wave-stycket har jag tänkt mig en uppföljning och där är Enhänta bödlar givna.

Sv: Levande Begravd #6 ute nu!

Levande begravd gillar jag! Vi sågs på element tror jag, nån geigergrej. Har köpt nåt ex. på musiclovers/höganord. Gillar numret med dina statusuppdateringar från facebook bäst, kanske mest för att jag slopade facebook för ett tag sedan. Blev som dåligt knark med reklam. Inte som vilken reklam som helst utan mer som reklam för saker man köper fast man inte har råd.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀