Tråd: Skrivhjälpstråden!

Hej, den här tråden tänkte jag kan vara till för att efterlysa hjälp med att skriva (eller rita/fota) saker. Kan vara typ om du vill få nåt korrläst eller har idetorka, vill ha hjälp m faktakoll och sånt.

Sv: Skrivhjälpstråden!

Jag skriver på mitt fansin om anarkism och science fiction och har en text som heter 'saker vi vill se i rymden'. Har skrivit några saker hitills, t.ex kärnkraftsavfall, asteroidgruvor, helautomatiserade fabriker på månen, 0g-trädgårdar m.m. Har nån av er  tänkt på vad som borde outsourcas till andra planet(oider) eller näranollgravitationsmiljö eller bara nåt som vore häftigt i allmänhet? Obs, bara seriösa el iaf halvseriösa ideer är intressanta, dvs inga 'skicka alla nazister till merkurius' o sånt

Sv: Skrivhjälpstråden!

elias242 skrev:

Jag skriver på mitt fansin om anarkism och science fiction

Roligt ämne! Har du läst boken "Is Space the Place? Yes/No"? Det har inte jag, men jag har den... kanske något i samma anda, det var i alla fall vad jag trodde när jag köpte den. http://www.activedistributionshop.org/s … yesno.html

Annars är jag inte så mycket för att skicka upp en massa skrot i rymden, men raketuppskjutningar är ändå något speciellt!

Sv: Skrivhjälpstråden!

Puffy: tror just radiaktivt avfall är säkrast att skicka upp när nån byggt en rymdhiss (kabel med hissar upp till strax över geostationär omlappsbana). osoft om skrotraketen kraschar halvvägs!  tack f boktipset!

Sv: Skrivhjälpstråden!

Ett grymt tips som jag ofta använt mig av är att läsa berättelser från flashback. Offtopic-forumet å relationsakuten är riktigt grymma vad gällande inspiration till uppslag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Skrivhjälpstråden!

elias242 skrev:

osoft om skrotraketen kraschar halvvägs!

jo, där har vi en svaghet med upp-med-skiten-rymden tänkandet...

Men någon sorts energiutvinning borde väl kunna ske på rymdbas, ofiltrerad solenergi? Så kunde vi kanske slippa olja, kol, kärnkraft och annat helvete här nere. En enkel evighetsmasking kunde konstrueras för det syftet, vakum, omloppsbanor och så. Skulle hållt mig vaken på fysik & kemilektionerna i skolan, men det var tyvärr omöjligt. Gillar att läsa om rymden, men begriper och greppar inte mycket...