Tråd: H. S. S. Zine #1

Jag har precis blivit klar med mitt första fanzine-försök! Det blev ett ganska straight forward punk/hc-zine med bl.a recensioner, en intervju, en spelningsrapport och alldeles för många alldeles för långa meningar. 24 sidor A5, klippta, klistrade och kopierade på gammalt vis. Hade tänkt ta ca 20 spänn för det men det spelar egentligen ingen roll. Eftersom allt är "tryckt" på mitt jobb så är det ändå Sundbybergs stad som står för alla utgifter.

Sv: H. S. S. Zine #1

Kul! Skulle gärna läsa den :-)

Sv: H. S. S. Zine #1

Ja, vilken pepp! Vi styr ett byte.

Arbete är livets krydda

Sv: H. S. S. Zine #1

Vad betyder H.S.S?

Arbete är livets krydda

Sv: H. S. S. Zine #1

Lappia skrev:

Vad betyder H.S.S?

Hear (Nothing) See (Nothing) Say (Nothing) smile

Sv: H. S. S. Zine #1

Ok ok! Vart mailar jag?

Sv: H. S. S. Zine #1

B-pappa skrev:

Ok ok! Vart mailar jag?

Du har PM!

Sv: H. S. S. Zine #1

Jag vill också ha det men det hoppas jag du redan räknat ut //Fille C

Sv: H. S. S. Zine #1

Ja du står på listan. Jag glömmer ALDRIG.

Keldjuret skrev:

Jag vill också ha det men det hoppas jag du redan räknat ut //Fille C

Sv: H. S. S. Zine #1

Jag gillar den!
Visst kunde det vart lite mer, men ändå en del att läsa och lagom varierat innehåll. Mycket jag inte hänger med i (gammal & trött), men faktiskt minst en platta som tas upp har jag hört! Kör på och gör fler, gärna snabbt.

- Blev tillochmed lite nyfiken på Self Surgery, inte ofta det händer med svenska band, hur får man tag på deras skiva? (--Alex??--)

Sv: H. S. S. Zine #1

puffy skrev:

hur får man tag på deras skiva? (--Alex??--)

Enklaste är nog att höra av sig till Croby direkt. Han är bandets gitarrist och är väl den som styr och ställer med det mesta i bandet kan jag tänka. croby88@gmail.com

Arbete är livets krydda

Sv: H. S. S. Zine #1

Inte fått än men väntar! Hoppas inte PostNord klantat.

Sv: H. S. S. Zine #1

När jag läser punkfansins är det ju sällan musiken jag är intresserad av (det enda hardcoreband jag gillar är nog Missbrukarna), utan snarare spänsten i språket och kanske också layouten, men framförallt språket. Och det här var fräckt, löst och ledigt men en trevlig attityd och lovar också gott inför framtiden. Tummen upp!

Sv: H. S. S. Zine #1

Ja det här var allt annat än ett brötigt standard punkfanzine - som jag iofs gillar :-D
Numret hade gärna fått vara lite matigare textmässigt. Till skillnad från föregående är ju jag mer än lovligt intresserad av punkscenen ;-)
Men jag kan säga som så; det här debutnumret var 100 grr bättre än vad mitt eget dito var en gång i tiden!

Sv: H. S. S. Zine #1

Härligt! Hallå jag vill också ha vart är blaskan! :-)

Sv: H. S. S. Zine #1

???

Sv: H. S. S. Zine #1

Har också skrivit å undrar!

Arbete är livets krydda

18 Senaste redigerad av B-pappa (2016-11-08 18:07:26)

Sv: H. S. S. Zine #1

Tack som bara den, fick blaskan idag, ska läsa snarast! Roligt, blev glad. Vi hörs! Misstänker att Lappia fått sitt ex nu också. Jag sitter lite på helspänn nu iochmed PostNords rykte. Eller ja rykte och rykte, jag vet själv hur saker kan komma bort.

Sv: H. S. S. Zine #1

Ber om ursäkt för att det har dröjt att få ut till alla som beställt! Har varit hetsiga veckor på sistone med lite för mycket av lite allt möjligt, men gör mitt bästa för att komma ikapp nu i veckan. Kul som fan att ni är några som verkar gilla det! Det värmer som bara den smile

Sv: H. S. S. Zine #1

Läste zinet igår på nåt pråligt kafé (pråligt efter norrbottnisk standard) medan jag lyssnade med ett öra på några uppfixade tjejer som diskuterade nya recept på julmat. Klart läsvärt, gillar entusiasmen och den friska framåtandan. Tycker det kan bli lite tråkigt med idel superlativ och inte så mycket beskrivningar av hur musiken låter eller några mer personliga funderingar, så jag gillade de få passager där det kom in anekdoter. Texten om låten där du dissade Stockholm var bra, case in point. Bäst tyckte jag var intervjun med Brandbomb. Ganska standard punkzineintervju men det var intressant att läsa om hur det är att spela punk i Övik.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: H. S. S. Zine #1

Ja fan detta var kul läsning och hoppas du fortsätter. Du verkar ha mycket som du vill skriva om.

Sv: H. S. S. Zine #1

Jag tyckte det var bra, som debutnummer. Hoppas på lite mer innehåll i nummer två. Visst är zinet gjort på datorn? Låg och undrade, var en som var övertygad om att det var datagjort. Säger som hunden, blev nog som mest underhållen av att läsa dina texter som kanske var mer personliga och inte skivrecensioner. Även om det alltid är bra att få lite tips på band. Gillade också Brandbomb intervjun! De verkar gulliga, vill boka dem till Kiruna snarast.

Arbete är livets krydda

Sv: H. S. S. Zine #1

Lappia skrev:

Jag tyckte det var bra, som debutnummer. Hoppas på lite mer innehåll i nummer två. Visst är zinet gjort på datorn? Låg och undrade, var en som var övertygad om att det var datagjort. Säger som hunden, blev nog som mest underhållen av att läsa dina texter som kanske var mer personliga och inte skivrecensioner. Även om det alltid är bra att få lite tips på band. Gillade också Brandbomb intervjun! De verkar gulliga, vill boka dem till Kiruna snarast.

Jo nästa nummer är tänkt att bli lite matigare! Mer "reportage" och sånt och mindre recensioner liksom. Nu blev det kanske lite tunt på sina ställen för att jag kände jag behövde få klart det för att inte bli helt blockerad och aldrig få ut första numret liksom. Precis allt är klippt, klistrat och kopierat förresten. Det enda som är gjort på datorn är att jag skrivit all text och en del bilder smile

Sv: H. S. S. Zine #1

Det var kul layout i fanzinet faktiskt. Gillade kontrasten mellan 80-tals-futuristisk design och punktexterna. Med den designen skulle det vara helt naturligt om fanzinet handlade om minimal wave liksom. Jag trodde också att det var datagjort, måste vara de skarpa linjerna i urklippen och sånt. Låter bra med reportage och mer matigt innehåll i nummer två.  I slutändan tror jag också på devisen "bättre att få det gjort än att det blir perfekt" när det kommer till fanzine. Det är så lätt att hela projekt faller isär för att man bygger upp orimliga, ohemula krav på hur resultatet ska bli (samtidigt som jag är urless på superslarviga fanzines som rättfärdigar sig med samma devis, men det gäller ju inte H.S.S!).

maskinpark.bandcamp.com