Sv: Nya Arbetartidningen #2

hur ligger landet med detta? :-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

Jag har fått in mycket material! men har hört av mig till några till. asså, man vill ju alltid ha det där lilla extra. Men jag har ingen kopiator för tillfället så tänker jag samlar in tills det dyker upp en kopiator och då börjar jag sätta ihop det!

Arbete är livets krydda

Skummade igenom materialet (vill inte läsa allt för noga. Det sparar jag till jag har fansinet stadigt i min apliknade tass). Det kommer bli mil bättre än #1. Och tjockt som en spärrballong. Om den hade kommit ut innan årets slut hade jag gurglat glatt.

Sjukt mycket material, härligt som Jorden. Vi kanske måste sovra en del också. Om vi ska trycka hos Kopieringsservice i Luleå så har de en övre gräns på 100 sidor, mer pallar inte deras häftapparater (eller vad  det nu var som strejkade då).

maskinpark.bandcamp.com

Ja, vad kul att ni gillar det insamlande! Jag väntar fortfarande på lite material.. har ju som ett problem med att dra i handbromsen när det kommer till innehållet i fanzines. Men bra att det finns en gräns på 100 sidor! Då har man något att förhålla sig till i alla fall.

Arbete är livets krydda

Härligt! Ska bli askul att läsa!

Ja verkligen!! :-D

Tanke: jag ska till seriemässan 26/11 i Örebro.. tror ni det skulle vara möjligt att ha klart fanzinet till dess? Kunna kränga + prata med fanzinister på plats hade ju ägt.

Ja, det hade varit något att rikta in sig på. Väntar bara på två texter till, haha. Det tar aldrig slut! Nu när det har reggat sig massa nya här blir man ännu mer sugen på att tjata till sig mer bidrag. men kanske måste ge upp..

har någon funderat på det här med tryck? jag tycker Puffys nummer två var väldigt snyggt.

Arbete är livets krydda

Blir det inte väldigt omständligt och jobbigt med risograftryck för NAT2? Hur tjock blir den och hur många ex ska den tryckas upp i? Kopieringsservice i Luleå är annars snabba, billiga och pålitliga typer.

Ja, hur många exemplart är lite oklart. Minns inte hur många vi gjorde sist heller? Fick in en bra text i förrgår från Mats "Sutter Cane" Keijonen (filmsamlarmogul). Om när han var på John Carpenter spelning.

Arbete är livets krydda

Rocka typ 100 ex. Vi ska ju alla dela på fanzinet å sen kommer det ju gå att sälja pga bredden av medverkande:-)

213 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-27 18:12:14)

Ja kör 100 ex nu, det kommer gå åt som slajm.

EDIT: slajm = fart & fläkt.

Jaså, var han på den där John Carpenter-spelningen i Malmö? Var inne på att gå dit (med Hunden), men minns att det kostade hutlösa summor (runt 400-500 kronor), så blev inget. Kul att få läsa en text om spelningen då, när jag missade den (eller missade och missade. Aktivt struntade i den).

100 ex låter finemang.

Måste tyvärr meddela att vi råkat ut för ett bakslag... ett av de bättre bidragen har dragit sig ur. Men så kan det gå! Ska se vad man kan tänkas fylla med istället.

Arbete är livets krydda

Får jag skicka in en serie?

Tommy skrev:

Får jag skicka in en serie?

Ja, det blir skitbra! allt som kan avvaras behövs till NAT

Arbete är livets krydda

Awesome!
Fan jag hittar inte login till driven. Kan någon skicka dem till mig? Sitter med lite gott o blandat på jobbet jag kan bidra med.

Nu har jag tankat upp gott å blandat

Var inne och glanade lite grann, men vill ju inte läsa alla texter och förta glädjen och nyfikenheten när jag väl har fansinet i min flottiga aptass. Men kan bara säga: Supersnyggt omslag. Den som gjort omslaget kan gott ta och sträck på sig. Styvt jobbat!  Omslaget bör väl vara i färg.

Va fett! Här händer det grejer! Aspeppad på NAT!

Var in och kikade på driven jag också. Makalöst mycket grejer. Sekundar Lars hyllande av omslaget, vrålsnyggt ju. Känner mig som en snorig unge på amfetamin, vill att blaskan ska bli klar NU! Vad behöver göras, ska du slänga ihop layouten snart Lappia? Du håller i taktpinnen (som vi andra unisont tappade i marken för ett par år sen). Delegera gärna uppgifter om nåt behöver göras.

maskinpark.bandcamp.com

Vad är allt detta? smile Hittar ingen förklaring direkt

Smyg skrev:

Vad är allt detta? smile Hittar ingen förklaring direkt

Hej Nya Arbetartidningen är forumets gemensamma fansin. Vi har hittills gjort ett nummer. Det här är diskussionstråden för tvåan.

225 Senaste redigerad av B-pappa (2016-11-22 17:56:19)

Ja precis. Jag vet inte hur mycket "plats" allt material hittils tar upp, men om du Smyg har lite att direkt skicka in så ska väl det gå bra? Men då ska du ha log in till den gemensamma Google driven. Och det ska jag PMa till dig så fort jag försäkrat mig om vad det är, var så länge sedan jag loggade in där.... Återkommer.

EDIT: har PMat dig inlogg nu, Smyg.