Sv: Aktuella fanzines
B-Pappa!
Har faktiskt träffat författaren till "Slayer of the grey big box", Tomas Sunhede. En energisk man med pipskägg. Han och en arbetskollega, som båda bor i till varandra gränsande byar i Västerbottens inland, ordnade en tevespelskväll för allmänheten i Ålunds gamla skola. Det var ett jäkla fint evenemang, massa gamla retrospel, MSX, Mega Drive, NES, SNES, obskyrare konsoler och hemdatorer (till och med en ABC 80 tror jag). Vi spelade Super Bomberman på bioduk och drack whisky. Det var najs.
Men jaja, Sunhede har skrivit en tegelsten om alla NES-titlar släppta i Sverige också. Den var snygg med bilder på spelkartongerna och massa info. Snyggt layoutad. En katalogbitares våta dröm.
Enligt min kollega sålde han sen av alla sina NES-spel och började samla på sig svenska Mega Drive-släpp istället, därav den där Sega-boken antar jag. Min kollega berättade att han gjort sig såna stålar på att köpa och sälja retrospel att han kunde införskaffa sin gistna gamla kåk i obygden för kontanta medel och genom att leva snålt har undkommit löneslaveriet i några år. Styvt jobbat.