Sv: Vilka köper era fanzines?

Lappia skrev:

Fast då måste man kunna rita

hehe, trots att du läst galago?

Sv: Vilka köper era fanzines?

Vadfalls? Det är ju serier som är min grej! Jag kommer bli svinkänd!!!!

Sv: Vilka köper era fanzines?

Nåt nytt att konstatera här? Får ni fler läsare när det skapas flera nya fansins, dvs folk som läser nån tidning och därigenom hittar fram till andra?

(och skall det tryckas upp 500 ex av Nya arbetstidningen #2...? :-)

Sv: Vilka köper era fanzines?

Jag har fått en handfull nya läsare senaste året. Hunden #14 blev en oväntad framgång då det gav några nya läsare, som verkade uppskatta temat med träkojor. Aldrig fått så mycket beröm som för det numret. Hunden #15 tog slut innan jag hunnit skicka till alla jag  brukar skicka till, så några av stammisarna har inte ens fått exemplar. Kanske ska öka upplagan från 30 ex?

500 ex av NAT #2? Tommy gör väl drygt 100 ex av Paddsatan eller hur var det nu igen? Om vi kan få folk som Flyktsoda-Johan med på tåget och om alla som har distron kör hårt på dem tror jag vi kan få iväg 200 ex iaf. Om vi dessutom skickar till folk som aldrig bett om fanzinet.

Jag hade planer på att skicka fanzines till olika bibliotek men det kom av sig. Cyklopen ville ha i alla fall. Tydligen håller Riv Huset i Skellefteå på att bygga upp ett DIY-bibliotek och de tog gärna emot fanzines. Jag ska lämna in en drös där nästa helg. Ska bli kul att se stället också, inte varit där än. De verkar ha styrt upp verksamheten rejält på nedre plan, med nytt veganfik och allt. Det är ju ett tips för att få ut era zines, hör av er till Riv Huset på Facekrök.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Vilka köper era fanzines?

Ohoj! Nu vågar jag skriva lite här... Jag skickade nyss en liten text till Lappia till NAT #2, hoppas den var nåt att ha...
Jag trycker typ 200 ex av varje nummer, men det är bara första numret (som bara trycktes i 110 ex) och spliten m Samlade Neuroser som är nästan slut... Jag är kass på att sälja, går på spelningar med min tygpåse med fanzines men vågar oftast inte säga vad det är i...men nu vet ju en del här i Gbg vad det är i påsen och så fort nån hojtar till om det så brukar de sälja ganska bra. Ingen försäljartyp direkt.
Själv försöker jag skaffa allt jag kan komma över, vi kanske måste försöka bli lite mindre blyga hehe. Jönköpings bokkafé, Lappia och Halvfabrikat records och ibland Masken brukar ta in mina zines.
Jag tänkte ha en kontaktlista till en jävla massa zines i nästa nummer av Flyktsoda, Hunden kanske har en mer eller mindre komplett lista du kan skicka till mig?