Tråd: serieföljetong: puZz <'3

hej jag har precis börjat på min första ever serie som är planerad att bli en följetong. den heter puZz <'3 och nu finns del 1 ute!!!! den handlar om emos och fjortisar och eskilstuna och 2007-08 och lite annat. får se vart den leder.

om du vill köpa den så skriv till hejclown@gmail.com! den kostar 20 kr + porto!!! obs byter gärna fanzines också

:-)

2 Senaste redigerad av Lappia (2016-05-11 07:35:29)

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Ja, vad roligt. Emos i Eskilstuna det kan en inte få nog av efter Intryckt2000#2. Välkommen till forumet förresten! hoppas du ska trivas och tjata med oss andra i trådarna.

Arbete är livets krydda

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Hej och välkommen ja! Kul, återkommer i detta, höres i mailen!

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Jag köpte på seriemässan, jag kan gå i god för att den är skitbra! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Ja, köpte med på seriemässan! verkligen jättefint, är peppad på fortsättningen

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Ser du Hunden? Här är den.

Ja, instämmer jag med. Superbra berättande som verkligen ger mersmak!

Sv: serieföljetong: puZz <'3

nu äntligen, efter 1 år, finns del två färdig! har tänkt göra tolv delar, får se om det blir av, men om det blir det ska det INTE behöva ta tolv år.

skriv till hejclown@gmail.com om du vill ha ett ex. Kostar 20 kr + porto, men byter också gärna fanzines. Har kvar ex av puzz <'3 nr 1 om nån vill ha.

:-)

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Jag skrev mail!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Jusjta, vad kul! Måste nog läsa första igen för minns inte riktigt vad det handlade om.. men givetvis är en pepp på tvåan!

Arbete är livets krydda

10 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-15 16:58:20)

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Lägger en påminnelse här att att jag ska maila sen. Vad kul!

Mailat. Spännande!

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Åh! E-tuna är ju min hemstad. Inte bott där sedan 90-talet dock. Ser fram emot detta! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Hojt! Tack så oerhört mycket för numret. Och kul att träffas lite där på SPX! Återkommer i mailen men gillade numret och ambitionsnivån är trissande. Fint lunk i skildringen och så, dialogen och vänskapen. Vad bra att numret blev klart!

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Nu har jag läst puZz <'3 #2, och det var bra. Men kom inte ihåg så mycket från första så var tvungen att plöja båda rygg mot rygg. Fint tecknat och är en fortsatt "coming of age" historia. Jag var ju punkare och inte emo, men minns den där trenden som var där i mitten av tvåtusentalet. Men tror också jag var nått år för gammal, roligt det där ändå. När man är tonåring att det kan vara så stor generationsskillnad på dem som är fjorton och de som är sexton. Men jag fattar referenserna, bilddagboken, dricka energiedrycker, smygröka osv.

Hur många delar blir det?

Arbete är livets krydda

Sv: serieföljetong: puZz <'3

hejhej! NU FINNS DEL TRE AV PUZZ <'3 UTE!

verkar som att jag bara tar mig tid till att rita en kort men intensiv gång per år. kan ej lova förändring, så i den här takten kommer väl sista delen (del 12) ut om 9 år. hoppas inte.

maila hejclown@gmail.com om du är intresserad. 20 kr + frakt. jag kommer annars sitta vid lavas bord på seriemässan i Stockholm i helgen på söndagen, så den går att köpas där om nån är intresserad!

för övrigt håller jag på att byta namn till vincent, så mitt nick här stämmer inte riktigt ...
trevligt läsning!

:-)

Sv: serieföljetong: puZz <'3

vill du att jag ändrar ditt namn på forumet till vincent? :-)

kanskes ses på söndag då! jag sitter hos lystring. köper jag inte fanzinet då så beställer jag per mail.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Tommy skrev:

vill du att jag ändrar ditt namn på forumet till vincent? :-)

kanskes ses på söndag då! jag sitter hos lystring. köper jag inte fanzinet då så beställer jag per mail.

jaa, det vore jättesnällt! :-)

:-)

Sv: serieföljetong: puZz <'3

Sådärja!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig