Tråd: Hunden som vägrade dö
Ni fanzineskribenter är så jävla smarta som har en tråd för alla era nummer. Jag gör detsamma.
HSVD #15 finns ute nu. Jag har skickat ut till nästan alla de regelbundna läsarna/fanzinisterna som jag brukar byta med, kan säkert ha glömt nån.
Hur som helst, numret är en stor fet rapport-bonanza. Innehåller texter om hur det är att vara på arbetsförmedlingen i egenskap av anställd istället för arbetslös; recensioner av spelningar med Terry Riley, TV Dinner Education och Chicagojazzen Arkestra; funderingar kring Anders Sunnas sameextremistiska konst, besök på Havremagasinet i Boden, Kulturhusfestivalen i Umeå, hur det är att vara med i en psykiskt labil poesigrupp i Piteå; Terveet Kädet-statyn och en utställning med fantastiskt finska och döda konstnären/serietecknaren Kalervo Palsa i Oulu/Uleåborg.
Förutom det så skriver Larsesq en jävligt bra artikel om klassvandring i Göteborg, Lappia skriver finfint om obskyra lappländska PA-rullen Vimeisellä Raijjala och folk funderar vad det vore kul att ha skrivet på sin gravsten.
Med mera!
Om ni vill ha ett nummer: mejla mig på brevsolo @ gmail.com så gör vi upp detaljerna.
Jag tar en 30 spänn per ex men byter också gärna mot andra fanzines, blandband, skivor med ditt Highwaymen-coverband eller nåt annat mysigt.