Tråd: Hunden som vägrade dö

Ni fanzineskribenter är så jävla smarta som har en tråd för alla era nummer. Jag gör detsamma.

HSVD #15 finns ute nu. Jag har skickat ut till nästan alla de regelbundna läsarna/fanzinisterna som jag brukar byta med, kan säkert ha glömt nån.

Hur som helst, numret är en stor fet rapport-bonanza. Innehåller texter om hur det är att vara på arbetsförmedlingen i egenskap av anställd istället för arbetslös; recensioner av spelningar med Terry Riley, TV Dinner Education och Chicagojazzen Arkestra; funderingar kring Anders Sunnas sameextremistiska konst, besök på Havremagasinet i Boden, Kulturhusfestivalen i Umeå, hur det är att vara med i en psykiskt labil poesigrupp i Piteå; Terveet Kädet-statyn och en utställning med fantastiskt finska och döda konstnären/serietecknaren Kalervo Palsa i Oulu/Uleåborg.
Förutom det så skriver Larsesq en jävligt bra artikel om klassvandring i Göteborg, Lappia skriver finfint om obskyra lappländska PA-rullen Vimeisellä Raijjala och folk funderar vad det vore kul att ha skrivet på sin gravsten.
Med mera!

Om ni vill ha ett nummer: mejla mig på brevsolo @ gmail.com så gör vi upp detaljerna.
Jag tar en 30 spänn per ex men byter också gärna mot andra fanzines, blandband, skivor med ditt Highwaymen-coverband eller nåt annat mysigt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Hunden som vägrade dö

Superdupernummer som alla måste ha, räcker hela vägen fram tills den riktiga sommarvärmen kommer. Fantastiskt.

Sv: Hunden som vägrade dö

det här numret var bra på riktigt. gillade verkligen att det var så fullt med rapporter. skitroligt att läsa och då har jag inte ens läst allt ännu. vill inte att det ska ta slut:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Hunden som vägrade dö

Mycket läsvärt och matigt nummer Hunden :-)

Sv: Hunden som vägrade dö

Tack för berömmet hörni! Nu är bara frågan vad sjutton man ska hitta på till nästa nummer...

maskinpark.bandcamp.com