Tråd: paddsatan #20

Nu finns nummer tjugo ute. Detta är det andra jubileumsnumret som jag gör (förra gången var det nummer tio) och den här gången så är det helt annorlunda. Jag har skrivit en massa ”trams” (som det brukar kallas i Paddsatan, dvs. korta texter som inte nödvändigtvis hänger samman) och låtit ett gäng andra kreativa, vettiga och bra människor illustrera. Så fanzinet är för första gången till nästan 50% gjort av andra människor. Jag står för texterna och de står för alla illustrationer. Finare än så blir det inte.

Jo, vet ni vad som blir finare? Ingenting. Det här är det finaste numret jag gjort. Det är inte det bästa, för det kommer jag alltid ändra mig om, men det är utan tvekan det finaste numret av Paddsatan som finns. Tjugo nummer. Trots alla perioder av ”amen vad fan det här är ju inte samma sak längre…” och alla perioder av tvivel på mig själv, så har jag ändå kommit så långt så jag firar tjugo nummer.

Ni som prenumererar kommer få den i mitten på denna vecka, ni andra kan beställa på paddsatan@gmail.com, det finns en stor överupplaga som jag kommer sälja på SiS.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: paddsatan #20

Wow, vad coolt! tjugonummer det är bra gjort av dig. ska bli roligt att läsa.

Arbete är livets krydda

Sv: paddsatan #20

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Sv: paddsatan #20

Jag gillar ju novellerna i Paddsatan och tycker alltid att du borde skriva längre såna, Tommy. Men det här var ta mig fan bästa numret på länge. De korta texterna om minnen av uppväxten satt som en longobardpil i hjärteroten. En hel del fina illustrationer också, som kompletterar texterna på intressanta sätt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: paddsatan #20

Läckert! Har snabbkikat lite, ska läsa snarast. Fick detta nummer av farsan idag. :-) På med halmhatten ett tag nudå, Tommy. Ta det lugnt.

Sv: paddsatan #20

Blir till att beställa!