Tråd: Spx/Seriefestivalen 2016

Hej hej,
här är tråden om SPX, SIS eller vad det nu heter. Ska ni dit? Alla bord sålde slut på 40 min så jag hann aldrig boka bord.
Tänkte ge ett flygblad till alla som sitter där å kränger fanzines och få dem att registrera sig här! Bifogar en bild på flygbladet.

Post's attachments

fanzineflygböad.jpg 634.73 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

fint med flygblad. jag lär väl skrota runt där i vanlig ordning, hittade ändå ett par riktigt bra zines förra året. Undrar om det blir högre andel kassa seriezines om det bara är de som högg först som får plats.

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Bra flygblad, fint!

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Ja! den där var jättesnygg. den kan jag skriva ut på A4 och sätta upp på lite punkhus och sådär?

Arbete är livets krydda

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Får du självklart göra!! :-D Jag har ju nån idé om att trycka klistermärken nångång som vi kan sprida över hela landet, haha.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Jo, det tror jag hade varit bra. en stöter ju på en del folk som gör fanzines men som inte är registrerade här. vilket jag tycker är konstigt. för även om en inte vill skriva och diskutera desto mer borde en vara intresserad av att sälja och göra reklam i alla fall.

Arbete är livets krydda

7 Senaste redigerad av Hunden (2016-03-01 20:18:39)

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Instämmer, fina flygblad!
Jag har också stött på folk som pysslar med fanzines men visat svalt intresse för forumet. Det är lite svårt att förstå, för mig är nätverket en viktig del av fanzinekulturen (nätverk är ett nedbajsat ord nuförtiden jag vet, men det är ju viktigt). Men det är väl inte viktigt för alla. Det vore bara trist om forumet mest blir ett kotteri för en liten del av fanzinescenen, medan de som gör punkzines håller sig på sin kant o.s.v.. Å andra sidan: skit samma.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

Utan 'nätverket' hade iaf jag aldrig hittat en massa bra fanzines, inklusive pretto seriezines och skitiga punkzines.

Keldjuret: När det bara är de som hugger först inom 40 minuter som får plats blir det väl inga kassa seriezines ala det tex jag sysslar med utan bara fancy pancy shiet, kultureliten och förlagshelvetet.

Sv: Spx/Seriefestivalen 2016

auto: fancy pancy shiet är nog vad jag menade men kassa seriezines. Kultureliten och förlagshelvetethar troligen sina bord säkrade från början.