Tråd: Vad göra med gamla grejer?

Jag rensade lite hemma hos morsan nyligen, och hittade en hel mapp full med massa gamla serier och teckningar, en del var riktigt roliga att se igen och andra var så pinsamma så jag ville dö. Borde man göra något med gammalt junk eller handlar fanzineskapande om att göra nya saker? Har ni gjort något sådant? Hur har folk reagerat?
Jag tänker att man kanske är lite överseende med att "ja oj det märks att du var 13 när du gjorde det här.." och det kanske ger en törn för en, eller att man kan se hur man förändrats... men är det kul för någon annan än sig själv egentligen?
Jag menar, serierna jag gjorde när jag var 13-14 skulle jag ju aldrig nånsin kopiera upp idag men samtidigt vill man ju att dom inte ska ligga oanvända.. dom användes ju aldrig till något för att man hade sån grov prestationsångest, vilket man lärt sig hantera ju äldre man blir.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Vad göra med gamla grejer?

jag röstar definitivt för ANVÄND! det är ju skitkul. man kan väl smyga in lite gammalt i nya fanzines, lite i taget, behöver ju inte vara ett helt nummer med bara gammalt. sen kan man ju bygga vidare på det, om det finns nåt stoff till det, typ "det här gjorde jag när jag var 13, det här har förändrats bla bla...".

Sv: Vad göra med gamla grejer?

Jag håller med Saftgay: ANVÄND!

Jag hade med några superkorta berättelser från typ fjärde klass i något nummer av Hunden, minns inte vilket. Berättelserna var en mening långa. Jag tog med dem för att de hade fantasifull stavning och bisarr, dråplig humor. Har också kikat lite i en massa pärmar jag har kvar från tonåren. Fulla av depressiv, högstämd lyrik. Rent skräp.
Hörde dock en intressant podcast om fanzines på Sticky Institute där det pratades om en fanzinemakare som gett ut ett zine med bara gamla grejer, som någon slags försoningsritual med sitt gamla jag. Jag tycker det lät fint och intressant men samtidigt tvivlar jag på att det skulle finnas något intressant i 99% av det jag skrev som fjorton-femtonåring. Ofta tycker jag att det som är mest intressant är sånt man gjorde på skoj eller sånt som inte var tänkt att andra skulle läsa, t.ex. dagboksanteckningar.

maskinpark.bandcamp.com