Tråd: Historieklubben: om skador och olyckor

Tänkte köra en ny Historieklubben i nästa nummer av Hunden som vägrade dö. Temat denna gång är olyckor/skador. Vad jag eftersöker är alltså folk som vill berätta rysliga, humoristiska, sorgliga anekdoter om olika skador eller olyckor de åsamkats och varit med om. Grafiska detaljer och ingående beskrivningar av förlopp, sjukhusvistelser och konsekvenser uppskattas.

Ni kan dela med er av dessa olyckliga olycksanekdoter antingen direkt här i tråden eller maila dem till mig på: brevsolo[a]gmail.com

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Detta tema har jag sett framemot. Har ett par på lager. Skickar till mailen sen.

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Har varit duktig och skickat in. Huvudklappning fodras, tack.

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Klapp och kyss på huvet Lars! Fina grejer. Ser framemot ditt bidrag B-pappa, kan tänka mig att du har några grafiskt våldsamma anekdoter att bidra med, om dina salta historier om Sandvikenpervon i senaste Svärdet är något att gå efter!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Kul grej! :-D Jag skickar in en text ikväll till dig!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Har skrivit en, 3 st kvar.

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Najs B-pappa! Fortsätt plita!
Och tack Tommy för ditt bidrag, kul läsning!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Har jag missat detta?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

9 Senaste redigerad av autotrof (2018-09-22 17:21:00)

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Just detta tåg gick för några år sedan, men låt inte det stoppa dig från att skriva en saftig skröna om en hemsk olycka!

Sv: Historieklubben: om skador och olyckor

Haha, tack. Jag hoppas på att få läsa det numret nån gång också men ja, jag var ju med om en olycka och har en del goa grejer som telefonsamtal, journaler etc. sparat. Egentligen inget saftigt. Har ju sett folk dö minst 3 gånger, det borde jag skriva om istället.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀